Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، احمد اصغری مهرآبادی ظهر امروز در مراسم افتتاح 2 هزار و 362 واحد مسکن مهر در استان اظهار کرد: تاکید امام خمینی(ره) مبنی بر خانه‎دار شدن هر فرد ایرانی و تکلیف ناشی از قانون اساسی که دولت‌ها را مکلف به تامین مسکن محرومان کرده، دولت را بر آن داشته تا زمینه مسکن‌دار شدن مردم را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه دولت برای تحقق منویات امام راحل و اجرای قانون اساسی قوانین زیادی را در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسانده است، تصریح کرد: نخستین قانون به عنوان قانون اراضی شهری با استفاده از احکام ثانویه در مجلس مصوب شده بود که پس از آن قانون زمین شهری هم به تصویب رسید.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با بیان اینکه قوانین مذکور به دولت اجازه داده بود که اراضی بایر را تملک و در اختیار مردم مستضعف قرار دهد، اضافه کرد: پس از گذشت 10 سال اراضی ملی در اختیار دولت بود تا نیازها را رفع کند.

اصغری مهرآبادی با اشاره به اینکه واگذاری زمین توسط دولت از اولین اقداماتی بود که در قالب زمین حمایتی محقق می‎شد، یادآور شد: پس از مدتی فروش زمین به قیمت روز، برای احداث واحدهای اجازه به شرط تملیک در دولت هفتم و هشتم در دستور کار قرار گرفت، اما همه واحدهایی که در آن دولت‎ها احداث می‎شد به پایان نرسید.

وی با اشاره به اینکه در سال 84 برخی از و احدهای مذکور به مسکن مهر تبدیل شدند، افزود: در مجموع زمین برای یک میلیون و 900 هزار واحد در کشور واگذار شد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با بیان اینکه بنا بر این شد در سال 84، طرح جامع مسکن توسط دولت وقت تهیه شود، ادامه داد: این طرح در همان سال پایان یافته و قانون ساماندهی مسکن مصوب مجلس هم شکل گرفت، که واگذاری به صورت اجاره طولانی مدت، یکی از مواد آن بود.

اصغری مهرآبادی با اشاره به اینکه مسکن مهر طرح خوبی در حمایت از اقشار محروم جامعه بود، اظهار کرد: اجرا و حجم بالا و گستردگی طرح مهم‎ترین ایراداتی است که بر آن وارد شده است.

وی با تاکید بر اینکه مطالعات طرح مسکن نشان می‎دهد که برای 700 هزار واحد مسکونی، زمین مناسبی داخل محدوده شهرها وجود داشت، تصریح کرد: در شهر جدید پردیس قبل از آغاز احداث واحدهای مسکن مهر، مردم راه را می‌بستند، اما باز 82 هزار واحد در این شهر احداث شده است.


*اشتباهات زیادی در اجرای طرح مسکن مهر وجود داشت

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با اشاره به اینکه هزینه آماده‎سازی زمین برای هر واحد مسکونی مهر در شهر جدید پردیس 30 میلیون تومان است، اضافه کرد: به دلیل شتاب‎زدگی در عمل و نداشتن فرصت برای فکر، اشتباهات زیادی در اجرای طرح مسکن مهر وجود داشت.

مهرآبادی با اشاره به اینکه 111 هزار واحد مسکونی مهر به دلیل احداث در مناطق پرت، فاقد متقاضی است، ادامه داد: تا 500 هزار واحد فاقد متقاضی در کشور وجود داشت که در سال 91 و به دنبال افزایش قیمت مسکن و مردم این واحدها را خریداری کردند.

وی با بیان اینکه در شهر پرند 91 هزار واحد مکن مهر ساخته می‎شود، اضافه کرد: بر اساس برآوردها، 800 باب مسجد، بیش از 2 هزار مدرسه و 304 کلانتری در مناطقی که واحدهای مسکونی مهر احداث شده، نیاز است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با بیان اینکه 487 واحد مدرسه در دست احداث بوده که 232 باب از این مدارس در حال حاضر دایر شده است، اظهار کرد: احداث 480 باب مسجد هم آغاز شده است.

اصغری مهرآبادی با تاکید بر اینکه بسیاری از واحدهای مسکن مهر آماده بوده اما به دلیل نبود مدرسه و ... مردم تحویل نمی‌گیرند، اضافه کرد: دولت یازدهم با وجود جوسازی‎های صورت گرفته، گام‎های زیادی در این راستا برداشته است.

*تحویل بیش از 800 هزار واحد مسکن مهر در دولت یازدهم

وی با تاکید بر اینکه در مجموع 690 هزار واحد مسکن مهر در دوران خدمات دولت دهم به متقاضیان واگذار شده است، افزود: در حالی که تا امروز بیش از 840 هزار واحد در دولت یازدهم تحویل داده شده و فقط 30 درصد از امور مسکن مهر توسط دولت دهم انجام گرفت.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با تاکید بر اینکه وظیفه ما پایان دادن این پروژه مسکن است، تصریح کرد: واحدی بدون خدمات زیربنایی وجود ندارد و هیچ واحدی بدون این خدمات تحویل داده نمی‎شود.

اصغری مهرآبادی با بیان اینکه همه زمین‎های واگذار شده برای احداث واحدهای مسکن مهر در استان زنجان، در داخل محدوده شهری است، اظهار کرد: زنجان نخستین استانی است که پرونده مسکن مهر در آن بسته می‎شود.

وی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم اقدامات خوبی صورت گرفته که افزایش میزان تسهیلات به 40 میلیون تومان از جمله آن است، افزود: مدت زمان برگشت وام هم به 20 سال ارتقا داده شده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر در پایان افزود: با وجود همه مشکلات و محدودیت مالی دولت، گام‎های موثری برداشته شده است.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۰۷۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۹۳۹ واحد مسکونی در بندرلنگه احداث می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان گفت: برنامه ۴ ساله شهرستان بندرلنگه در طرح نهضت ملی مسکن، ساخت سه هزار و ۹۳۹ واحد است که برای یک هزار و ۹۶۶ واحد مسکونی پروانه اخذ شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرلنگه، مجید سلحشور مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان به همراه فواد مرادزاده فرماندار بندرلنگه از پروژه نهضت ملی مسکن در این شهرستان بازدید کرد.

سلحشور در حاشیه این بازدید به ایجاد هماهنگی بیشتر بین ادارات شهرستانی جهت تسریع در اجرا اشاره کرد و عنوان داشت: این بازدید به منظور بررسی پیشرفت فیزیکی طرح های در حال احداث مسکن توسط پیمانکاران مختلف و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی در شهر کنگ و بندرلنگه انجام شد.

وی درباره وضعیت ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان بندرلنگه، اظهار کرد: برنامه 4 ساله شهرستان ساخت سه هزار و 939 واحد است، برای یک هزار و 966 واحد مسکونی پروانه اخذ شده که بالغ بر یک هزار و 324 واحد فونداسیون به اتمام رسیده است و افزون بر 635 واحد دارای اسکلت و سقف است.

وی با بیان ‌اینکه بیش از یک هزار و 385 نفر از متقاضیان آورده 40 میلیون تومان خود را تکمیل کردند، ادامه داد: 12 هزار و 765 نفر در شهرستان بندرلنگه در قالب این طرح ثبت نام کردند که در مجموع افزون بر 2 هزار و 552 نفر تأیید نهایی شدند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • ساخت ۴۶ واحد مسکن محرومان در ۲ بخش سنگر و کوچصفهان
  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • ۳۹۳۹ واحد مسکونی در بندرلنگه احداث می‌شود
  • ۱۷۰ هزار طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید کشور فعال است
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • درخواست مهم وزیر اقتصاد از وزیر راه و شهرسازی/ خودرو‌هایی که سهمیه بنزین آن‌ها قطع خواهد شد؛ کدامند؟