Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-03@04:17:53 GMT

ادعا‌یی درباره «برجام» در نشست ریاض

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۰۸۱۱۹

ادعا‌یی درباره «برجام» در نشست ریاض

در پایان دیدار ترامپ از عربستان، در بیانیه‌ای مشترک بر ضروت بازنگری در برخی از بخش های توافقنامه هسته ای با ایران تاکید شد. روز دوشنبه و با پایان دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از عربستان، بیانیه مشترک دو کشور صادر و در آن بر ضروت بازنگری در برخی از بخش های توافقنامه هسته ای میان ایران و کشورهای غربی تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تاکید در حالی است که همه تلاش‌های ریاض برای متوقف کردن روند مذاکرات هسته‌ای و همه وعده‌های ترامپ برای کار شکنی در روند اجرای توافق هسته‌ای- چه پیش و چه پس از انتخابات آمریکا- به شکست انجامیده است؛ زیرا علاوه بر دموکرات‌ها، جمهوری خواهان آمریکا و متحدان اروپایی آنها از مهمترین حامیان توافق هسته‌ای هستند.البته مقامات آمریکایی گاهی از احتمال دور جدید تحریم‌ها و حتی شکست برجام سخن به میان اورده اند اما تاکنون هدف آنها تنها دست یافتن به برخی اهداف سیاسی و تبلیغی بوده است.بنا به گزارش امروز پایگاه خبری ایلاف، در این بیانیه همچنین بر تلاش برای یافتن ابتکارات جدید جهت مبارزه با تندروی و تامین مالی تروریسم تصریح شده است. این در شرایطی است که دولت ترامپ خود دولتی افراطی و تندرو قلمداد می‌شود و عربستان هم مروج ایدئولوژی سلفی گری وهابی است و هم مهمترین تامین کننده نیاز‌های تسلیحاتی و مالی تروریست‌های داعش در منطقه.این بیانیه همچنین ضمن تمجید از تلاش های عربستان برای سرکوب سازمان های تروریستی، ادعا کرد: عربستان دویست و هفتاد و شش مورد عملیات تروریستی را قبل از اجرایی شدن ناکام گذاشته که برخی از آنها علیه منافع آمریکا و کشورهای دوست بوده است.رئیس جمهور آمریکا در این بیانیه بدون اشاره به «نقش عربستان در حادثه تروریستی 11 سپتامبر در نیویورک» هم چنین ریاض را از اولین قربانیان تروریسم دانست زیرا به زعم وی این کشور از سال هزار و نهصد و نود و دو تاکنون با بیش از صد عملیات تروریستی مواجه شد.در ادامه این بیانیه آمده است، ملک سلمان، پادشاه عربستان و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ادعا کردند: بخش هایی از توافقنامه هسته ای با این کشور نیازمند بازنگری است.
-------------------------عبدالرضا خلیلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۰۸۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند

به گزارش بلومبرگ، شهروندان عربستان سعودی در ماه‌های اخیر به دلیل اشتراک‌گذاری احساسات ضد رژیم صهیونیستی در شبکه‌های اجتماعی به طور فزاینده‌ای دستگیر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، طبق این گزارش، ریاض نگران است که جنگ رژیم صهیونیستی علیه حماس و ملت فلسطین و همچنین حملاتی که توسط دیگر نیروهای مقاومت انجام می‌شود، غرب آسیا را وارد یک جنگ همه‌جانبه کند.
شبکه خبری بلومبرگ به نقل از منابع مطلع که خواستند نامشان فاش نشود، گزارش می‌دهد که در میان بازداشت‌شدگان اخیر یکی از مدیران شرکتی بود که در طرح محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برای تقویت اقتصاد نقش داشت. گزارش شده است که این مقام در مورد جنگ غزه اظهاراتی کرده بود که تنش‌زا تلقی می‌شد.
بنا به گزارش‌ها، یک زندانی دیگر از شهروندان سعودی خواسته بود تا برندهای آمریکایی فعال در عربستان سعودی را تحریم کنند.
یک منبع نزدیک به دولت عربستان سعودی در گفت‌وگو با بلومبرگ تاکید کرد که این بازداشت‌ها ناشی از این نگرانی است که تأثیرات افراد وابسته به امنیت این کشور آسیب می‌رساند. در این گزارش آمده است که آمار دقیقی از تعداد بازداشت‌های صورت گرفته از ۷ اکتبر وجود ندارد.
این سرکوب‌ در حالی صورت می‌گیرد که ایالات متحده به همکاری با ریاض برای یافتن راهی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد. در اوایل این هفته، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده در سفر ریاض گفت کار فشرده‌ای برای دستیابی به توافقی برای این منظور انجام شده و این توافق «به طور بالقوه به تکمیل شدن بسیار نزدیک است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیام عربستان به اسرائیل درباره حمله احتمالی به رفح
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • پیام عربستان به تل‌آویو درباره حمله به رفح
  • رسانه عبری: ریاض اسرائیل را درباره هر حمله به رفح تهدید کرد
  • تصویری از میز غذای وزیر اقتصادمان در شهر ریاض عربستان
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟