Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعیخبرگزاری دانشجو،سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با حضور در یازدهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان ملی در خصوص معرفی کسب و کار دانش بنیان گفت: این محیط کسب و کار در حال حاضر بیش از 110خدمت دارد که بخشی از آنها شامل معافیت قانونی بوده و بخشی هم در حوزه خدمات دیگری است. ضمن اینکه این محیط کسب و کار در کشور در حال رشد بوده و می تواند برای سایر کسب و کارها الگو آفرین باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر اینکه فاکتور تامین مالی راه اندازی کسب و کار در حوزه دانش بنیان رتبه چهارم یا پنجم اهمیت را داراست، ادامه داد: در حوزه راه اندازی کسب و کار دانش بنیان آنچه اهمیت دارد نیروی انسانی با دانش و با پشتکار است که پرورش این نوع نیروی انسانی نیازمند آموزش است. فاکتورهای دیگر مانند ایده، خلاقیت و منابع مالی در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی با انتقاد از اقتصاد نفتی کشور افزود: هیچ یک از اقتصادهای برتر دنیا محصول محور نیست بلکه آنچه اهمیت دارد نیروی انسانی است.

ستاری رشد 17.5 درصدی تولید علم دانش بنیان در کشور را یادآور شد و اظهار کرد: این درصد از رشد در دنیا سابقه نداشته و ما رتبه نخست را دارا هستیم. همچنین رتبه نوآوری ایران از 121 به 78 رسیده و در پایان 2017نیز این رتبه بهبود قابل توجهی خواهد داشت.

وی به گزارش سازمان جهانی کار در خصوص توسعه اقتصاد دانش بنیان ایران اشاره کرد: بر اساس این گزارش ایران رتبه اول را در این حوزه داراست. توسعه آن نیز نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی در پژوهش است چرا که از پژوهش دولتی چیزی در نمی آید، نه کیفیت دارد نه راندمان. همانگونه که از کارخانه دولتی پیکان بیرون می آید و از مسکن دولتی مسکن مهر.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور سرمایه گذاری در SME (استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان) را به صورت معرفی به بورس دانست و ادامه داد: محیط کسب و کار دانش بنیان وام نیاز ندارد بلکه باید در بازار سرمایه رشد کند. دیگر دوران خرید و فروش سهام سیمان، فولاد و پتروشیمی گذشته است فعالان بازار سرمایه روی استارت آپ ها سرمایه گذاری کنند که سالی هزار درصد رشد می کنند.

ستاری رشد کشور در حوزه نانوتکنولوژی را متذکر شد و ادامه داد: ما در بخش تولید دانش نانو رتبه ششم را داریم که تا پایان2017 به رتبه چهارم خواهیم رسید.300 شرکت نانوتکنولوژی در ایران فعال است که اقتصاد نانو را شکل داده است.

به گفته ستاری، محیط کسب و کار نفتی در این صد سال پدر کشور را درآورده و بسیاری از حرف و مشاغل مانند صنایع دستی را تا حد 70 درصد نابود کرده است. درآمد نفتی پول سهل الوصولی است که نتیجه آن اشتغال دولتی و مدرک گرایی است؛ در حالی که اقتصاد دانش بنیان کار آفرینی را در پی دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: زمانی که مرکز رشد و نوآوری را در دانشگاه شریف راه اندازی کردیم به ما می گفتند اینها سوپرمارکت راه انداخته اند اما در حال حاضر به حدی از این مرکز شرکت دانش بنیان بیرون آمده که املاک اطراف دانشگاه شریف به دلیل حضور این شرکت ها 40 درصد گرانتر از سایر املاک اطراف آن قیمت گذاری می شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۰۸۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود

به گزارش جام جم آنلاین البرز،علیرضا عباسی صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در جریان بازدید از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی اظهار کرد: این نمایشگاه فرصتی را برای نمایش توانمندی‌های تولیدی، صنعتی و صادراتی کشور از جمله البرز فراهم کرده و اتاق بازرگانی البرز نقش مهمی برای حضور شرکت‌های استان در این رویداد داشته است.

وی با ابراز خرسندی از حضور فعال مجموعه‌های تولیدی و صنعتی البرز در ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو بیان کرد: به دنبال بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو و گفتگو‌هایی که با مدیران و فعالان اقتصادی البرز در این نمایشگاه از جمله صنایع غذایی داشتیم، موانع موجود در مسیر کار شرکت‌ها مطرح گردید.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی تاکید کرد: بر اساس شعار سال که باید جهش تولید را با مشارکت مردم عملیاتی کنیم، در این میان استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی کشور در حوزه تولید و صنعت و خصوصا بخش‌های دانش بنیان بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی البرز به ویژه در حوزه تولید و صنعت گفت: می‌توانیم با همکاری بخش خصوصی البرز از این پتانسیل‌ها در استان برای تحقق هرچه بهتر شعار سال بهره‌برداری کرده و اقتصاد استان و به تبع آن کشور را شکوفا کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به استقرار درصد قابل توجهی از صنایع کشور در استان البرز عنوان کرد: البرز مزیت‌های بسیاری دارد که موجب شده بخش عمده‌ای از فعالیت‌های اقتصادی کشور در این استان شکل گیرد، این فرصت‌ها شامل نزدیکی به پایتخت، مسیر‌های ارتباطی و بازار چند میلیون نفری در دسترس است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان بسیاری در استان البرز فعال است، گفت: پیشنهاد ما این است که از ظرفیت شرکت‌ها و نیرو‌های تحصیل‌کرده و جوان شاغل در این حوزه برای بهبود سیمای اقتصادی و فرصت‌های صادراتی و افزایش ارزش افزوده استان البرز استفاده شود تا از خام فروشی جلوگیری شود و با ارتقای ارزش افزوده ارز آوری کشور تقویت گردد.

دیگر خبرها

  • ۴ حوزه فناوری مهم برای ترویج کارآفرینی و دانش بنیان در میان دانشجویان
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در اوگاندا برای توسعه ICT
  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • بوشهر سومین استان کشور در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است
  • استان بوشهر در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش بنیان رتبه سوم کشور شد
  • محصولات دانش بنیان دانشجویان فنی و حرفه‌ای به فروش می‌رسد
  • کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان