Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه بوعلی همدان سینا گفت: همزمان با سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر دومین کنگره شهدای دانشجو در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، منصور غلامی ظهر امروز در نشست خبری به‌مناسبت برگزاری کنگره شهدای دانشجوی استان همدان، ضمن تبریک حضور پرشور مردم در انتخابات، اظهار داشت: این حضور سبب سربلندی و عزت کشور ایران در عرصه بین‌المللی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این انتخابات در واقع تمرینی برای کاندیداها و حامیان آن‌ها بود، افزود: این امر نیاز به بازنگری دارد تا آن فضاهای شعاری و حرکت‌های تحریک انگیز به فضایی با ارائه برنامه و تحلیل علمی تبدیل شود که جایگاه این موضوع در دوازدهمین دوره انتخابات ضعیف بود.

غلامی با بیان اینکه رسانه‌های مجازی جایگاه خوبی برای این دوره از انتخابات داشتند، عنوان کرد: در واقع دسترسی به رسانه‌های مجازی آسان و ارتباطات بسیار گسترده‌تر از رسانه‌های مکتوب یا سایت‌های رسمی است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا، تصریح کرد: باید زیرساخت‌های رسانه‌ای برای چهار سال آینده تقویت شود تا از فناوری‌های مدرن و به‌روز جا نماند.

وی با اشاره به بحث کنگره شهدای دانشجوی استان همدان، تصریح کرد: دانشگاه‌های استان همدان مفتخر هستند که از سال 93 اقدام به برگزاری مراسمی تحت عنوان کنگره بزرگداشت شهدای دانشجوی استان همدان کرده‌اند و این اقدام سبب شد که در بهمن‌ماه سال 1393 کنگره‌ای به عنوان نخستین کنگره شهدای دانشجو در استان همدان برگزار شود.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان، اظهار داشت: در سال 93 کنگره شهدای دانشجوی استان همدان با حضور 3 هزار نفر از قشر دانشجو و مردم انقلابی و ایثارگر استان همدان در مسجد دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد که در حاشیه آن مراسم در سال 93 بازدیدهایی از خانواده‌های شهدای دانشجو نیز انجام شد.

غلامی با بیان اینکه قرار بر این بود تا دومین کنگره شهدای دانشجو استان همدان در بهمن‌ماه سال گذشته برگزار شود، گفت: به دلیل عدم حضور برخی مسئولان در استان برای شرکت در این مراسم کنگره شهدای دانشجوی استان همدان به 3 خرداد امسال موکول شد و این دومین کنگره شهدای دانشجوی استان همدان است.

وی با اشاره به اینکه در دو سال برگزاری دومین کنگره شهدای دانشجو استان همدان 50 برنامه دیدار از خانواده‌های شهدا برگزار شده است، بیان کرد: این دیدارها با همراهی دانشگاه‌های دیگر، مسئولان استان و اعضای ستاد برگزاری کنگره شهدای دانشجو انجام شده است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ورزشی تحت عنوان یادواره شهید از جمله برنامه‌های پیش‌زمینه برای کنگره شهدای دانشجو استان است، عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های در راستای برگزاری کنگره شهدا می‌توان به برگزاری همایش کوهنوردی توسط دانشگاه آزاد و برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی با حضور 1000 دانشجو اشاره کرد.

غلامی با اینکه جشنواره عکس دانشجویی برای نخستین بار در همدان برگزار شد، تصریح کرد: این جشنواره با موضوع‌های شهدا، دفاع مقدس، مدافعان حرم و عاشقان کربلا با همکاری جهاد دانشگاهی برگزار شد که استقبال خوبی از این جشنواره به عمل آمد.

وی با بیان اینکه سخنران دومین کنگره شهدای دانشجو فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران است، افزود: در این مراسم آثار و نوشته‌های فرهنگی شهدای دانشجو به حاضرین در مراسم معرفی می‌شود.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان با اشاره به اینکه هدف ما برگزاری کنگره شهدای دانشجو استان در حدفاصل 2 سال است، گفت: جریان داشتن این حرکت می‌تواند برای کسانی که از فعالیت‌های قبل و بعد از انقلاب دانشجویان مطلع نیستند در طول زمان مخاطب‌های جدید داشته باشد.

غلامی با بیان اینکه برخی شهدای دانشجو در سنین 19 الی 24 سال فرمانده بودند، بیان کرد: امروز نیز باید جوانان را با توجه به ظرفیت‌هایی که دارند باور کرد.

وی اظهار داشت: بیان رشادت و فعالیت‌های شهدای دانشجو در راستای حفظ انقلاب اسلامی و دفاع از کشور و معرفی چهره‌های نورانی شهدا به مردم استان و قشر جوان مهم‌ترین اهداف برگزاری کنگره شهدای دانشجو است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان با بیان اینکه استان همدان 152 شهید دانشجو دارد، عنوان کرد: این آمار مربوط به شهدایی است که در همدان سکوت داشتند اما در دانشگاه‌های مختلف سراسر کشور تحصیل می‌کردند.

غلامی با اشاره به اینکه پیش‌بینی ما برای تعداد مهمان‌ها حاضر در کنگره شهدا 3 هزار نفر است، گفت: از این تعداد 2 هزار و 700 نفر دانشجو هستند و از شخصیت‌های استانی، فرهنگی، روحانیت نیز برای شرکت در این مراسم دعوت شده‌ است.

وی با بیان اینکه دولت باید هر ساله نیاز خود به نیروی انسان در برنامه‌های کشور را مشخص کرده و از دانشگاه‌ها درخواست نیرو کند، افزود: در این صورت اشتغال در زمان تحصیل برای دانشجوها ایجاد می‌شود که این امر سبب انگیزه و اشتیاقی برای انتخاب درست و تحصیل دانشجو می‌شود.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان با بیان اینکه دانشگاه بوعلی در استان همدان دارای 13 دانشکده است که 9 دانشکده آن مختص به شهر همدان می‌باشد، گفت: در حال حاضر 11 هزار دانشجو در 80 گروه آموزشی در دانشگاه بوعلی در استان همدان مشغول به امر تحصیل هستند و این دانشگاه سالیانه آمادگی پذیرش یک هزار و 500 دانشجو را دارد.

غلامی با اشاره به اینکه در دانشگاه‌های سطح کشور 1 میلیون 250 هزار صندلی خالی وجود دارد، بیان کرد: امسال 750 هزار دانشجو در کنکور سراسری شرکت کردند که این صندلی‌های خالی بیشتر مربوط به دانشگاه‌های غیردولتی و آزاد است.

وی درباره بورسیه و جذب دانشجو خارجی، عنوان کرد: دولت و مجموعه دستگاه‌های مرتبط باید اقدامات لازم برای جذب دانشجویان خارجی را انجام دهند که در حال حاضر 100 دانشجوی خارجی در دانشگاه بوعلی همدان حضور دارند که 30 نفر مشغول به تحصیل و 70 نفر مشغول به فراگیری زبان فارسی هستند.

رئیس دانشگاه بوعلی همدان، اظهار داشت: دانشگاه بوعلی همدان توانسته است رتبه اول توسعه در منطقه را کسب کند.

غلامی با بیان اینکه بودجه عمرانی مختص دانشگاه بوعلی در سال گذشته 17 میلیارد تومان بود، تصریح کرد: متأسفانه ما از این میزان یک ریال همدان دریافت نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در ارزیابی سال 94 دانشگاه بوعلی در بین دانشگاه جامعه کشور رتبه هشتم را کسب کرد، گفت: در شاخصه‌های پژوهشی رتبه چهارم کشور و در لیست سرعت رشد علمی ایران رتبه اول را در سطح جهان دارد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان با اشاره به اینکه دانشگاه بوعلی همدان در چاپ مقالات معتبر جز پنج دانشگاه برتر کشور است، بیان کرد: 4 استاد دانشگاه بوعلی همدان جز اساتید تأثیرگذار در علم جهانی و بین‌المللی هستند.

غلامی تصریح کرد: از دستاوردهای دانشگاه بوعلی همدان در حوزه صنعت این است که در سال گذشته پنج میلیارد تومان قرارداد با صنایع منعقد کرد.

انتهای پیام/

R41405/P1377/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۰۸۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی از ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان به برکت کنگره شهدای استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله، سردار محسن کریمی در مراسم اختتامیه گردهمایی هم سنگران نیروی انسانی لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب در مجموعه آفتاب اراک، اظهار کرد: ایمان، توکل بر خدا و امید موتور محرکه پیشرفت کشور در طول انقلاب اسلامی است و رزمندگان اسلام در طول ۴۵ سال گذشته با این مؤلفه‌ها توانستند بزرگترین افتخارات و سربلندی را برای کشور رقم بزنند که نمونه آن در دوران پرافتخار دفاع مقدس و جبهه مقاومت موج می‌زند.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان ایثار و شهادت گنجینه‌های عظیم معرفت، ایمان و امید هستند، افزود: در شرایطی که امروز نظام اسلامی نزدیک قله‌های بلند سربلندی است باید تجربیات، روحیات و فرهنگ‌های ارزشی به نسل جدید منتقل شود و خودباوری و ما می‌توانیم را برای جوانان نهادینه سازند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تصریح کرد: در همه مقاطع هشت سال دفاع مقدس ملت ایران ایمان، امید، اخلاق، معنویت و جوانمردی موج می‌زند و این مقطع نورانی مظهر مقاومت، پایداری، تدبیر و حکمت است و قطعاً راهبردهای دفاع مقدس برای رفع مشکلات کشور کارآمد است.

سردار کریمی با اشاره به نقش استان مرکزی در انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: استان مرکزی نقش مهم و اثرگذاری در طول تاریخ انقلاب اسلامی و خصوصاً دفاع مقدس داشته که تعابیر بسیار دقیقی از نقش استان در کلام مقام معظم رهبری داریم که نشان از پیشتازی مردم سرزمین دیار آفتاب در تاریخ انقلاب است.

وی اضافه کرد: در راستای تبیین نقش استان مرکزی در انقلاب اسلامی طی یک دهه اخیر اقدامات قابل توجهی انجام شده که یکی از آنها رویداد ملی کنگره شهدای استان است که برکات بسیار زیادی داشت و امروز به یک جریان عظیم فرهنگی، مردمی و ملی در حوزه ایثار و شهادت تبدیل شده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: کنگره شهدای استان مرکزی علاوه بر مزین بودن به نام زیبای امام خمینی (ره) از جهات مختلف توانست در سال ۹۸ برترین رتبه را در کشور کسب کند و بسیاری از فعالیت‌ها برای سایر استان‌ها تبدیل به یک الگو شود.

سردار کریمی تصریح کرد: بعد از اجلاسیه اصلی فعالیت‌ها همچنان با رویکرد تحقق بیانات مقام معظم رهبری با قوت ادامه پیدا کرد و در بخش‌های مختلف محرومیت زدایی، اجتماعی، خدماتی، فرهنگی، علمی و پژوهشی، هنری و تبلیغاتی، زیرساختی و عمرانی و حمایتی اقدامات بسیاری انجام شده که همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به مهمترین اقدامات در ذیل کنگره شهدای استان تاکید کرد: طرح هر پروژه یک شهید و هر خدمت به نام یک شهید از مهمترین دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی است و به برکت این طرح هزاران عنوان خدمت به ولی نعمتان ارائه شده که اهدای بیش از یک هزار ۹۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان و ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومین از جمله آنها است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی تاکنون بیش از یک میلیون سند در حوزه دفاع مقدس و مقاومت جمع‌آوری شده و بزرگترین منبع بریا انجام کارهای پژوهشی و علمی است.

سردار کریمی خاطرنشان کرد: البته با تهیه دانشنامه دفاع مقدس که تاکنون بیش از ۷۲۰ مدخل آن نهایی شده بخش مهمی از این اسناد را مورد بهره برداری قرار داده‌ایم.

وی تأکید کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی و حاکم‌شدن فرهنگ‌های ارزشی در استان مرکزی از دیگر دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی است و البته هر زمان به فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر پرداختیم شاهد برکات آن بودیم و این مسئله برای شرایط امروز درس‌های فراوانی دارد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی عنوان کرد: جوان‌گرایی، مردمی بودن، توجه به ماندگاری و اثرگذاری فعالیت‌ها و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان از دیگر شاخص‌های کنگره شهدای استان مرکزی است و در ستاد کنگره همه مسئولان و دستگاه‌ها نقش مهمی دارند که در قالب ۲۵ کمیته ۱۶ کارگروه و ده‌ها هیئت اندیشه‌ورز فعالیت می‌کنند.

سردار کریمی با اشاره به اینکه پیشکسوتان پیک‌های راستین انقلاب هستند، گفت: تقویت ارتباط با نسل جدید باید بیش از هر زمانی مورد توجه باشد و قطعاً این گردهمایی‌ها علاوه بر تجدید خاطرات و دیدار یاران که برکات فروانی دارد می‌تواند بر تقویت ارتباط با نسل جدید مؤثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انسانی به‌عنوان رکن اساسی در نیروهای مسلح از راهبردهای مهم و رمز موفقیت در همه امور است، افزود: همه موفقیت‌ها و افتخارات نیروهای مسلح خصوصاً پیروزی‌های دفاع مقدس به برکت وجود نیروی انسانی متعهد و کارآمد است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار کرد: سومین گردهمایی «یاد یاران» با حضور رزمندگان پرافتخار استان‌های زنجان، قزوین، قم، سمنان، تهران، یزد، مازندران و استان مرکزی در مجموعه آفتاب اراک برگزار شد که در این برنامه علاوه بر یادآوری دوران پرافتخار دفاع مقدس هدف گذاری ها برای تدوین عملکرد واحد پرسنلی لشکر ۱۷ در دوران دفاع مقدس انجام شد، تجلیل از خانواده معظم شهدای واحد پرسنلی از دیگر برنامه‌ها بود.

کد خبر 750822

دیگر خبرها

  • ۱۰۶۶ ختم قرآن به نیت شهدای قوچان انجام خواهد شد
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی ۱۷ خرداد ماه برگزار می شود
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • کمیته اجرایی همایش ملی بهره‌وری تشکیل شد
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی
  • اطلاعیه دانشگاه بوعلی‌سینا در حمایت از دانشجویان حامی فلسطین
  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان
  • عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد