Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رضا میرزایی روز سه شنبه در نشست ائمه جمعه و جماعت با محوریت مقابله با قاچاق کالا و ارز در جمع علما و روحانیون استان در کتابخانه امام خامنه ای سنندج، میزان کشفیات مشروبات الکلی در سال گذشته 462 هزار و 271 بطر ذکر کرد و گفت: در سال گذشته کشفیات مشروبات الکلی در استان کردستان هفت درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی کشف 85 میلیون و 625 هزار و 800 نخ سیگار، کشف یک میلیون و 737 هزار و 572 قلم کالای آرایشی بهداشتی،10 میلیون و 528 هزار و 10 قلم دارو، 536 هزار و 151 لیتر سوخت، 68 هزار و 33 دستگاه ماهواره، 128 هزار و 670 کیلو برنج، 14 هزار و 699 کیلو چای، 148 هزار و 49 متر پارچه و کشف چهار هزار و 519 راس احشام را از کشفیات قاچاق استان کردستان در سال گذشته عنوان کرد.
وی اظهارکرد: سال گذشته 53 باند قاچاق متلاشی شده است که این تعداد در مقایسه با سال گذشته قبل از آن، 2 درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به اقدامات مطلوب و ارزشمند کمیسیون مبارزه با قاچاق در سه سال گذشته گفت: این اقدامات ارزشمند مرهون سیاستگذاری و برنامه ریزی درست در امر مبارزه با قاچاق بوده است.
میرزایی اظهارکرد: کالاهایی که با دیانت و اندیشه های اسلامی منافات دارد، کالاهایی که خسارت جدی بر عملکرد بانک ها وارد می کند و بسیاری از کالاهای قاچاق مانند( مشروبات الکلی) که بر باورهای دینی جامعه ضربه وارد می کند در اولویت اقدامات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا قرار دارد.
وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری گفت: در راستای تحقق شعار سال رفع مشکل بیکاری و بهبود وضعیت تولید، توسعه تولیدات داخلی و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی در کشور باید اقدامات مطلوبی در راستای مبارزه با قاچاق کالا انجام شود.
وی با اشاره به جایگاه روحانیون در جامعه اسلامی و مشروعیت و مقبولیت روحانیون را در جامعه گفت:روحانیون می توانند نقش تاثیرگذاری در پیشگیری از قاچاق کالا و ارز داشته باشند.
به گفته وی، سال گذشته استان کردستان در زمینه مبارزه با قاچاق جزو استان های برتر کشور بوده است.
کردستان از استان های مرزی کشور است که 227 کیلومتر مرز با شمال عراق، سه بازارچه و یک مرز رسمی و پنج معبر کولبری فعال با اجازه ورود 84 قلم کالا دارد.
7352/ 3020
**خبرنگار: شیوا اردلان منش**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۰۸۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو زن قربانی تیراندازی در مراسم عروسی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزکرمان، فرماندار عنبرآباد گفت: در نتیجه تیراندازی شامگاه جمعه حین برگزاری جشن عروسی، خاله عروس و خواهر داماد جان خود را از دست دادند. 

یزدان افشاری‌پور افزود: فردی که به دلیل مصرف مشروبات الکلی در حالت عادی نبوده است با سلاح جنگی کلت تیراندازی کور می‌کند که این ۲ نفر که ۳۰ و ۲۳ ساله بودند جان خود را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: بار‌ها در مورد خطرات تیراندازی در عروسی و این رسم نامناسب اخطار داده شده است و رفع کامل آن نیاز به کار فرهنگی بیشتر دارد.

فرماندار شهرستان عنبرآباد یادآور شد: برای مقابله با توزیع و مصرف مشروبات الکلی برنامه داریم و جمع آوری سلاح غیرمجاز در کل جنوب استان هم طی ماه‌های اخیر تشدید شده است.

 آذرماه سال گذشته نیز در تیراندازی در یک عروسی در عنبرآباد فردی جان باخت.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • تیراندازی در عروسی جان دو نفر را در عنبرآباد گرفت
  • تیراندازی در عروسی/ تکرار یک رسم غلط ٢ نفر قربانی گرفت
  • تیراندازی در عروسی دو نفر را به کام مرگ فرستاد
  • دو زن قربانی تیراندازی در مراسم عروسی
  • تیراندازی در عروسی ۲ قربانی گرفت
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • کشف کالا‌های قاچاق ۵۶ میلیاردی در اردبیل