Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی فرهنگسرای اخلاق، ابوالفضل درخشنده منتقد، سعید عاکف نویسنده کتاب «گمشده مزار شریف»، نجمه ولی پور مجری و کارشناس ادبی و اعضای کانون قلم آوران در این نشست حضور خواهند داشت.
کتاب «گمشده مزار شریف» در 500 صفحه در قطع رقعی، چاپ اول در سال 95 در شمارگان 1100 جلد و چاپ دوم در سال 96 در شمارگان 2200 نسخه توسط انتشارات ستاره ها منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کتاب همزمان با اولین یادواره سردار شهید، 29مهرماه 95 در شهر مشهد رونمایی شده بود.
علاقه مندان برای حضور در نشست نقد و بررسی کتاب «گمشده مزار شریف» می توانند روز چهارشنبه(سوم خردادماه) ساعت 16 به کتابخانه ابن سینا واقع در خیابان پیروزی، میدان چهارصد دستگاه، بوستان قانون مراجعه کنند.

*برگزاری نشست زندگی به سبک روح الله
نشست «زندگی به سبک روح الله» به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و در آستانه سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل(ره)، چهارشنبه(سوم خردادماه) ساعت 10 صبح به همت فرهنگسرای فناوری اطلاعات در سرای محله حر واقع در خیابان دانشگاه جنگ، مقابل مترو حر برگزار می شود.
مباحث این نشست برگرفته از کتاب «زندگی به سبک روح الله» اثر علی اکبر سبزیان است و سعید غفاری مدرس دانشگاه و کارشناس برنامه به بحث و گفت و گو پیرامون ساده زیستی و نحوه برخورد امام راحل با خانواده می پردازد.
کتاب «زندگی به سبک روح الله» شامل برداشت ها و برش هایی از سیره خانوادگی حضرت امام خمینی (ره) است، نویسنده در این کتاب فرازهایی از خاطرات نقل شده از همسر و خانواده حضرت امام (ره) در مورد نوع برخورد ایشان با خانواده شان را ذکر کرده و در کنار آن و به تناسب موضوعاتی که در هر خاطره مطرح شده، احادیثی را نیز نقل کرده است.
این کتاب که دربرگیرنده نزدیک به 120 خاطره از امام راحل است، سیره، زندگی و شیوه برنامه ریزی ایشان در زندگی خانواگی شان را برای مخاطبان بازگو کرده است.

*نقد و بررسی کتاب «یار امام، یاور رهبر» در فرهنگسرای شفق
کتاب «یار امام، یاور رهبر» روز چهارشنبه(سوم خردادماه) ساعت 17 با حضور مهدی قیصری(مولف)، در برنامه «در آینه انقلاب» در فرهنگسرای شفق نقد و بررسی می شود.
کتاب «یار امام، یاور رهبر» دی ماه 1395 در 280 صفحه توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است و با زبانی ساده و روان به زندگی آیت الله مهدوی کنی و خدمات فرهنگی، سیاسی وی در دو دوره پیش و پس از انقلاب اسلامی پرداخته است.
در بخشی از این کتاب آمده است: آیت الله مهدوی کنی همواره با جوانان همراه بود و آنان را در راه انقلاب هدایت می کرد همچنین تجربه هایی که آیت الله مهدوی کنی در جریان انقلاب اسلامی اندوخته بود موجب شد تا ایشان در ارکان مختلف نظام اسلامی «عضویت در شورای انقلاب، نخست وزیری، وزارت کشور، ریاست کمیته های انقلاب اسلامی و امامت جمعه تهران» حضوری موثر داشته باشد و مهم تر از همه حضور وی در واپسین سال های عمرشان «ریاست خبرگان رهبری»، مهمترین رکن حفاظت از نظام و ولایت فقیه را بر عهده گرفت.
این برنامه به همت فرهنگسرای شفق و با همکاری مرکز اسناد انقلاب اسلامی برگزار می شود.
علاقه مندان برای حضور در نشست نقد و بررسی کتاب «یار امام، یاور رهبر» می توانند به فرهنگسرای شفق واقع در خیابان سیدجمال‌الدین، اسدآبادی(یوسف آباد)، خیابان21، بوستان شفق مراجعه کنند.

*نقد و بررسی کتاب «بی‌اسمی» در فرهنگسرای انقلاب اسلامی
باشگاه کتاب فرهنگسرای انقلاب اسلامی در آستانه فرارسیدن حماسه آزادسازی خرمشهر کتاب «بی اسمی»، تازه‌ترین اثر احمد شاکری را روز سه‌شنبه(دوم خردادماه) ساعت 16:30 نقد و بررسی و جشن امضای این کتاب را برگزار می‌کند.
در این نشست احمد شاکری نویسنده کتاب، جواد جزینی، نویسنده و مدرس داستان‌نویسی و جهانگیر خسروشاهی نویسنده و منتقد ادبی حضور خواهند داشت و علی سلیمانی، بازیگر سینما و تلویزیون همراه با اجرای موسیقی به خواندن بخش‌هایی از کتاب می‌پردازد.
احمد شاکری پس از گذشت 10 سال از نگارش «انجمن مخفی» به نگارش این رمان پرداخته است. وی متولد 1353 تهران است و عضو هیات داوران در جشنواره‌های ادبی از جمله «شهید غنی‌پور»، «قلم زرین»، «بسیج دانشجویی»، «جایزه ادبی اصفهان»، «قصه‌های قرآنی» و... است.
از شاکری تاکنون کتاب‌هایی همچون سرزمین پدری (مجموعه داستان)، بازتاب (مجموعه نقد پنج رمان؛ آتش بدون دود، من او، کشتی پهلوگرفته، در جست‌وجوی من، شیدا)، عریان در برابر باد (رمان)، نفس (مجموعه داستان)، انجمن مخفی، و باران نیمروز (مجموعه داستان) منتشر شده است.
فرهنگسرای انقلاب اسلامی واقع در بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع پل کمیل، ابتدای کمیل شرقی واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۰۸۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز

به گزارش خبرنگار مهر، پیرو انتشار تصاویری از آگهی فروش چند جلد کتاب چاپ قدیمی متعلق به کتابخانه تربیت تبریز در یک کانال تلگرامی، با پیگیری مسئولین کتابخانه‌های عمومی از فروش این کتاب‌های کمیاب جلوگیری شده و به کتابخانه بازگردانده شد.

اسد بابایی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به سوءاستفاده سودجویان بازار کتاب قدیمی از امانت کتاب کتابخانه‌های عمومی گفت: هر چند پس از تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، استفاده از کتب قدیمی و ارزشمند تابع مقررات و دستورالعمل‌های ابلاغی این نهاد است، پیش از آن بعضاً کتاب‌های کمیاب توسط افراد سودجو از کتابخانه خارج می‌شد. بر اساس اطلاعات مهرهای درج شده در کتاب‌ها و بررسی سامانه‌ها، خروج آنها (به دلیل عدم بازگشت از امانت یا سرقت) به پیش از تأسیس نهاد (در سال ۱۳۸۲)، برمی‌گردد.

وی افزود: با هماهنگی مراجع قضائی و پیگیری سریع از فرد آگهی‌دهنده، نسبت به عودت ۸ نسخه کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز اقدام شد.

گفتنی است، کتابخانه تربیت، اولین کتابخانه عمومی و دولتی ایران است که در سال ۱۳۰۰ به همت محمدعلی تربیت در شهر تبریز ایجاد شد. ساختمان این کتابخانه پس از بازسازی کلی در دهه فجر سال ۱۴۰۱ در چهار طبقه بازگشایی شد و به علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خدمات ارائه می‌کند.

کد خبر 6081408

دیگر خبرها

  • قدردانی آیت الله نورمفیدی از تلاش‌ها و خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان 
  • قمی: سرمایه زوال ناپذیر هنر انقلاب، خون صد‌ها هنرمند شریف است
  • جز امام (ره) و رهبری کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوره‏‌های مختلف انقلاب اسلامی نقش آفرینی کردند
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • ارتش مایه مباهات و سربلندی ملت ایران است
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود
  • سربازان انقلاب اسلامی پاسخ قاطعی به تجاوزگری رژیم غاصب صهیونیستی دادند