Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: سعودي ها هميشه درگير جنگ با مسلمانان عرب بوده اند و عربستان حتي يک تير به سمت صهيونيستها شليک نکردند.

به گزارش خبرنگار مهر، علي لاريجاني در ابتداي جلسه علني روز سه شنبه مجلس شوراي اسلامي در نطق پيش از دستور با اشاره به سفر ترامپ به عربستان اظهار کرد: اينکه رئيس جمهور آمريکا در ابتداي صحبتش گفته است که چقدر پول از دولت سعودي گرفته تا قبول کرده در اين اجلاس شرکت کند، نکته جالبي است و قابل باور نبود به صورت علني گفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: آمريکايي ها رياض را مرکز مبارزه با تروريسم معرفي کردند، کار درستي بود. مرکز صدور تروريست همانجا است. اگر آمريکا موفق شود مانع ارسال پول و سلاح به افراد مسلح از عربستان به ساير نقاط شود، ديگر نه برج دوقلو در نيويورک منفجر مي شود ونه هزاران نفر از مردم بي گناه عراق، سوريه، لبنان و يمن کشته و زخمي مي شوند.
نماينده مردم قم در مجلس تصريح کرد: از عجايب روزگار اين است که سعودي ها و آمريکا علمدار مبارزه با تروريست شده اند. از اشغال افغانستان توسط شوروي سابق تا امروز که انواع و اقسام گروه هاي تروريستي ايجاد شده است. دست سعودي ها در پشت صحنه و روي صحنه، ايجاد گروه هاي تروريستي بوده است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: در مورد طالبان فقط کافي است که به مصاحبه خانم «بي نظير بوتو» نخست وزير فقيد پاکستان توجه کنيم که در جواب خبرنگاري که سوال کرده بود چرا پاکستان طالبان را ايجاد کرده بود اظهار کرد که اين قدر پاکستان را سرزنش نکنيد، طالبان از يک مثلث همکاري به وجود آمد که طراحي و هدايت آن با آمريکا و انگليس بود، پول آن را سعودي و امارات دادند و اجراي آن توسط پاکستان بود.
عضو شوراي عالي امنيت ملي اظهار داشت: گزارش اخير مسئولان آمريکا در مورد 11 سپتامبر در مورد القاعده هنوز چند ماه نمي گذرد. در اين گزارش آن ها مقامات سعودي را در ماجراي 11 سپتامبر دخيل دانسته بودند، آيا ترديدي وجود دارد که داعش و النسوه با کمک سعودي ها و برخي کشورهاي کوچک منطقه ايجاد شده اند، همينطور گروه هاي ديگر تروريستي نظير احرار الشام، همه از حمايت هاي سعودي برخوردارند.
لاريجاني گفت: حالا سعودي ها ادعا مي کنند ايران محور تروريست در منطقه است و بعد از انقلاب خميني منطقه مواجه با تروريست شده است. اين مطلب روشني از نظر تاريخ نيست.
وي تصريح کرد: حکومت عربستان از آغاز کار درگير جنگ و ترور، آن هم فقط با مسلمانان عرب بوده است. سعودي ها حتي يک تير هم به سوي صهيونيست ها شليک نکردند.

لاريجاني ادامه داد: يک روز با جمال عبدالناصر و ناصريسم ها جنگيدند چه تعداد از افسران و سربازان مصري به دست دولت سعودي کشته شدند. هنوز سخنراني رئيس جمهور فقيد مصر در مراسم تشييع پيکر افسران مصري که بدست رژيم سعودي کشته شده موجود است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار کرد: چه تعداد از ناصريسم هاي عرب در کشورهاي عربي با توطئه رژيم سعودي کشته يا زنداني شدند. روز ديگر با اخوان المسلمين در دنياي عرب جنگيدند، بيشترين ضربه را اخواني ها در دنياي تسنن از آل سعود خوردند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت تصريح کرد: علما و روشنفکران زيادي از مذاهب اهل سنت با خشم وهابيان سعودي آسيب فراوان ديدند. رژيم سعودي چندين بار به يمن حمله کرد و به بهانه هاي گوناگون مردم اين کشور را به خاک و خون کشيد اما آل سعود در هيچ نبردي در برابر اسرائيل حاضر به هزينه و فداکاري نشد.
عضو شوراي عالي امنيت ملي بيان کرد: نزديک 60 سال است دولت عربستان به نام گسترش اسلام با ايجاد مساجد و آموزش جوانان وهابيت که نه اهل سنت آن را قبول دارد و نه ديگران، ايدئولوژي خشونت را در جهان گسترش داده است.
وي ادامه داد: از طرفي دولت سعودي تلاش کرد که الازهر که مظهر فکري اعتدال تر و عميق تر است را به حاشيه ببرد و آن را منزوي کند؛ چنين کشوري با چنين ايدئولوژي افراطي مدعي شده است که ايران از طريق گروه هاي مسلح در منطقه درصدد گسترش تروريسم است.
لاريجاني ادامه داد: ما با ارائه انتخابات، راي و صندوق راي در حال گسترش دموکراسي در منطقه هستيم. شما هنوز به زنان اجازه رانندگي نمي دهيد، قانون اساسي و انتخابات نداريد آن وقت مدعي ايران شده ايد.
وي تصريح کرد: آن چيزي که باعث شد شما از انقلاب اسلامي ايران بترسيد، الگو شدن ايران به عنوان يک کشور آزاد است که با راي مردم اداره مي شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: اين مايه ننگ يک کشور اسلامي است که در پايتخت خود صداي آمريکا را منتشر کند و دو گروه مجاهد عرب يعني حزب الله و حماس که در راه مبارزه با رژيم صهيونيستي تلاش کرده اند را به عنوان تروريست بخواند.
عضو شوراي عالي امنيت ملي عنوان کرد: اگر شما کينه نااهلانه اي نسبت به شيعيان داريد، حماس که يک گروه سني مذهب و مبارز در مقابل صهيونيست ها است آيا اين براي شما خجالت آور نيست.
لاريجاني تاکيد کرد: ضمنا بايد به حال شاه عربستان که مدعي شده ايران در مسائل داخلي کشورهاي منطقه دخالت مي کند تاسف خورد. شما نمونه از تجاوز ايران به يک کشور سراغ داريد جز اين است که شما و برخي کشورهاي منطقه صدام را تحريک به تجاوز به ايران کرديد اما وقتي صدام به کويت حمله کرد، ما در کنار شما بوديم. ما به مردم و دولت کويت در مقابله با صدام کمک کرديم.
وي تصريح کرد: آيا ايران به بحرين لشکر زرهي اعزام کرد يا تانک هاي شما بحرين را اشغال کرد آيا به يمن ايران تجاوز کرد يا دو سال است هواپيماهاي سعودي اين ملت فقير اما شجاع را بمباران مي کند. ما با هيچ کشور همسايه مشکل نداريم، حتي با سعودي ها هم مشکل نداريم اما اين شما هستيد که سال ها عليه ايران دشمني آشکار و نهان راه انداخته ايد.
لاريجاني اظهار داشت: به رئيس جمهور اسبق امريکا پيغام داده ايد که سر اژدها را که مقصود آن ياران بود بزنيد البته ايران با رفتار شما در حمايت از تروريست هاي آدمکش مخالف است و براي يک کشور اسلامي ننگ مي دادند که در حين جنگ 33 روزه با حزب الله لبنان به کمک رژيم صهيونيستي بشتابد و همکاري اطلاعاتي با اين رژيم بکند.
وي گفت: ايران با جنگ افروزي سعودي ها عليه مسلمانان يمن مخالف است و آن را نوعي نسل کشي مي داند. ايران با لشکر کشي سعودي به بحرين و مخصوصا با اقدامات وقيحانه اخير در باره آيت الله مجاهد شيخ عيسي قاسم مخالف است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۰۸۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیزش بزرگ دانشجویان بیان انزجار از تحرکات حمایتی حاکمان امریکایی و اروپایی است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به خیزش بزرگ مردم آزادیخواه جهان، به ویژه دانشجویان و اساتید دانشگاه های مطرح دنیا گفت: خیزش بزرگ و اعتراضات گسترده این دانشجویان در حمایت از مظلومان غزه، علناً بیان انزجار از تحرکات حمایتی حاکمان و دولتمردان امریکایی، فرانسوی، انگلیسی و... است و همین جنبشی که بوجود آوردند به دیگر کشورها سرایت کرده بطوریکه در حال حاضر شاهد بزرگترین خیزش دانشجویان در سراسر جهان هستیم.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در دویست و سی و دومین جلسه شورای ششم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع حرم و شهدای فلسطینی، با پاسداشت سالروز تشکیل شوراهای شهر رو روستا به فرمان امام خمینی(ره) گفت: روز ۹ اردیبهشت که به نام روز شوراها در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده؛ روزی است که با آینده نگری معمار کبیر انقلاب در تاریخ جمهوری اسلامی ایران به خوبی رقم خورد. از این رو آرزو داریم شایستگی پاسداری از این ذخیره ناب انقلاب را داشته باشیم و با عملکرد خودمان در پیشگاه خداوند و ملت ایران، سربلند باشیم.

وی در ادامه با تبریک فرارسیدن روز معلم و گرامیداشت مقام همه معلمان پر تلاش ایران اسلامی و بزرگداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، این شخصیت برجسته را ذخیره بی مانندی برای انقلاب اسلامی، شخصیتی متفکر و از نظریه پردازان دوران انقلاب برشمرد و خاطر نشان کرد که امیدواریم بتوانیم از راه و منش این مرد بزرگ درس بگیریم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین فرارسیدن هفته کارگر را به جامعه کارگری کشور تبریک گفت و با اشاره به دیدار جمعی از کارگران با رهبر معظم انقلاب، گفت: امیدواریم موارد و توصیه های رهبری در این خصوص به زودی عملیاتی شود.

وی در جریان برگزاری صحن علنی امروز شورا، به قهرمانی تیم فوتسال ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ برای سیزدهمین سال متوالی اشاره کرد و با تبریک کسب این موفقیت به ملت بزرگ ایران برای همه ورزشکاران و کادر فنی آرزوی توفیقات بیشتر برای کشب عناوین مختلف در آوردگاه های جهانی کرد.

چمران با محکوم کردن استمرار جنایات وحشیانه اسرائیل و نسل کشی این رژیم غاصب علیه ملت مقاوم و مظلوم فلسطین آن هم زیر پرچم حمایتی دولت های غرب و امریکا به خیزش بزرگ مردم آزادیخواه جهان، به ویژه دانشجویان و اساتید دانشگاه های مطرح دنیا اشاره کرد و در این باره یادآور شد: خیزش بزرگ و اعتراضات گسترده این دانشجویان در حمایت از مظلومان غزه، علناً بیان انزجار از تحرکات حمایتی حاکمان و دولتمردان امریکایی، فرانسوی، انگلیسی و... است و همین جنبشی که بوجود آوردند به دیگر کشورها سرایت کرده بطوریکه در حال حاضر شاهد بزرگترین خیزش دانشجویان در سراسر جهان هستیم.

وی افزود: اما می بینیم در همین کشورهایی که مدعی آزادی بیان هستند و دم از دموکراسی می زنند و از اغتشاش های به وقوع پیوسته در ایران حمایت کردند حالا نیروهای پلیس خود را مجبور به برخورد خشن با این تظاهر کنندگان کردند؛ به طوری که برخی اخبار حکایت از بازداشت بیش از هزار نفر از دانشجویان و اساتید در امریکا دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان تأکید کرد: در تمام دنیا چنین رفتارها و خشونت هایی علیه آزادیخواهان تقبیح شده است. اسرائیلی ها و کسانی که از این غده سرطانی حمایت می کنند؛ تشنه خون و کشتارند و چنین مسائلی برای آنان لذت بخش است. از این رو امیدواریم بزودی شاهد پیروزی ملت مبارز فلسطین و نابودی اسرائیل و سردمداران ظلم باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • عکس‌| هواداران تراکتور ورزشگاه را پر نکردند!
  • شلیک به مغز انقلاب اسلامی
  • اصرار چهره رسانه‌ای سعودی: ایران باید تجزیه شود!
  • رئیسی ۲ قانون برای اجرا ابلاغ کرد +جزئیات
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • خیزش بزرگ دانشجویان بیان انزجار از تحرکات حمایتی حاکمان امریکایی و اروپایی است
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟