Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@03:28:30 GMT

آب آناناس بنوشید تا سرطان نگیرید

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۱۰۹۸۸

آب آناناس بنوشید تا سرطان نگیرید

نتایج یک مطالعه آزمایشگاهی نشان می‌دهد آب آناناس رشد تمامی سلول‌های سرطانی روده و تخمدان را متوقف می‌کند. هر چند لازم است مطالعات بیشتری روی نمونه‌های انسانی انجام گیرد تا وجود ارتباط بین مصرف آب آناناس و سرطان تایید شود.

سرویس سبک زندگی فردا: آب آناناس به دلیل دارا بودن مجموعه‌ای از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها برای سلامتی مفید است و درمان خانگی و سنتی برای التهاب و مشکلات گوارشی به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
همچنین خواص این نوشیدنی برای سلامت سیستم ایمنی و تاثیر آن در تسریع زمان بهبود بیماری مورد بررسی قرار گرفته است. این مطلب را به نقل از آشپزباشی بخوانید.
در ادامه به برخی از خواص آب آناناس برای سلامتی اشاره می‌کنیم:تقویت سیستم ایمنی

نوشیدن آب آناناس ممکن است سیستم ایمنی را تقویت و زمان بهبود بیماری را سریع کند. مطالعه انجام گرفته در فیلیپین روی تاثیرات آب آناناس در کودکان نشان می‌دهد کودکانی که روزانه از کنسرو آناناس مصرف می‌کنند کمتر در معرض ابتلا به عفونت‌های ویروسی و باکتریایی قرار می‌گیرند.هضم غذا

آناناس حاوی آنزیمی به نام بروملین است که به تجزیه و هضم پروتئین‌ها کمک می‌کند. مصرف این آنزیم به شکل کپسول هم در کاهش ورم، تسریع روند درمان و بهبود درد پس از عمل جراحی موثر است.سرطان

نتایج یک مطالعه آزمایشگاهی نشان می‌دهد آب آناناس رشد تمامی سلول‌های سرطانی روده و تخمدان را متوقف می‌کند. هر چند لازم است مطالعات بیشتری روی نمونه‌های انسانی انجام گیرد تا وجود ارتباط بین مصرف آب آناناس و سرطان تایید شود.سلامت پوست

آب آناناس حاوی ویتامین C. و بتاکاروتن است. این آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند در مقابله با آسیب‌های پوستی ناشی از نور خورشید و آلودگی، کاهش چین و چروک و بهبود وضعیت کلی بافت پوست سودمند باشد. آناناس همچنین حاوی املاح و مواد معدنی همچون منگنز، ویتامین C، تیامین، ویتامین B. ۶، پتاسیم، منیزیم، مس و بتاکاروتن است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۱۰۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی

آفتاب‌‌نیوز :

متخصصان تغذیه و سلامت افراد دیابتی را به خوردن انواع خاصی از میوه‌ها تشویق می‌کنند که نه تنها برای بدن مفید هستند بلکه به کنترل انسولین خون نیز کمک می‌کنند.

به گزارش سایت تخصصی نیو ایج آنلاین، فهرستی از میوه‌های مفید برای کنترل انسولین در بیماران دیابتی عبارتند از:

- گریپ فروت قرمز که یکی از سالم‌ترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها برای افراد دیابتی است و مصرف روزانه نصف این میوه توصیه می‌شود.

- مصرف انواع توت‌ها نیز به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان و فیبر خوراکی زیاد و ویتامین‌های مختلف برای سلامت این بیماران موثر است.

- هندوانه و طالبی نیز به دلیل دارا بودن ویتامین‌های B و C و بتاکاروتن و پتاسیم نیز برای بیماران دیابتی توصیه می‌شود.

- میوه دیگری که مصرف آن برای دیابتی‌ها توصیه می‌شود، هلو است که سرشار از ویتامین‌های A و C، پتاسیم و فیبر خوراکی است.

- زردآلو نیز از میوه‌های تابستانی سرشار از فیبر خوراکی و ویتامین A است که ذخیره کربوهیدرات آن، پایین و خوردن آن برای افراد دیابتی مفید است.

- سیب بخصوص پوست آن، حاوی آنتی‌اکسیدان و منبع غنی از فیبر خوراکی و ویتامین C است.

- مصرف گلابی و کیوی و پرتقال نیز به دلیل داشتن پتاسیم و فیبر خوراکی فراوان و کربوهیدرات اندک برای افراد دیابتی توصیه می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • این ویتامین‌هادر کاهش یبوست موثر هستند
  • به چه نانی نان کامل می‌گویند؟/ تاثیر نان‌های کامل در لاغری
  • به محض ترک قند و شکر در بدن چه می‌شود؟
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • روش‌های پیشگیری و قطع ریزش موی سر، ابرو و مژه
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • «نان کامل» چه نانی است؟
  • تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟