Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-27@21:41:37 GMT

سنگ کلیه در کدام استان ها شایع تر است؟

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۱۱۸۴۲

به گزارش بولتن نیوز، دکتر سید امیرحسین ضیایی روز سه شنبه در حاشیه بیستمین کنگره انجمن اورولوژی ایران در سالن همایش دانشگاه شهید بهشتی در جمع خبرنگاران افزود: کسانی که در محیط های باز و حرارت بالا کار می کنند شانس بیشتری برای تشکیل سنگ کلیه دارند البته ژنتیک نیز در این افراد موثر است.


وی با اشاره به اینکه نوع آب آشامیدنی هیچ تاثیری درتشکیل سنگ های ادراری ندارد، گفت:باوری وجود دارد که آب های با املاح بالا سبب تشکیل سنگ های ادراری می شود که اشتباه و درهیچ مطالعه ای اثبات نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** نمک تشکیل سنگ کلیه را تسریع می کند


استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه نمک تشکیل سنگ های کلیه را تسریع می کند، از مردم خواست از مصرف بی رویه نمک خودداری کنند.


ضیایی با اشاره به اینکه ایران روی کمربند تشکیل سنگ کلیه قرار دارد، گفت : ایران در منطقه ای واقع شده که سنگ های ادراری شایع است.


وی تعداد مبتلایان را کمتر از 2 تا 3 در هزار نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد در جمعیت حدود 80 میلیونی عدد بالایی است و تعداد زیادی درگیر این بیماری هستند.


استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد:بسیاری از این سنگ ها نیازی به جراحی بار ندارد و با روش های غیرجراحی درمان می شوند.


وی به پیشرفت کشور در این زمینه اشاره کرد و گفت: ایران خوشبختانه در روش جراحی پیشرفته سنگ های ادراری به پیشرفت های خوبی دست یافته است.


ضیایی گفت: معمولا در ایران سنگ های ادراری با کلسیم اگزالات هستند ولی این لزوما به این معنی نیست که کلسیم سبب تشکیل این سنگ ها می شود.


وی ادامه داد: به کسانی که این سنگ را دارند توصیه نمی کنیم مصرف کلسیم روزانه شان را کاهش دهند بلکه به آنها توصیه می کنیم که مصرف آب آشامیدنی را بالاتر ببرند.


این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه مصرف پروتیئن ها و گوشت قرمز در این بیماران باید محدود شود، ادامه داد: گاهی اوقات مصرف قرص های کلسیم و ویتامینD را نیز باید در برخی از این بیماران محدود می کنیم.


بیستمین گردهمایی چهار روزه اورولوژیست های ایران و جهان، از روز سه شنبه دوم خرداد در دانشگاه شهید بهشتی تهران آغاز شده است.هدف از برگزاری این کنگره به روز کردن دانش و سطح علمی اورولوژیست های کشور است.


منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۱۱۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟

این سازمان اعلام کرده است یک سوم کودکان ۱۱ ساله و بیش از نیمی از نوجوانان ۱۳ ساله در انگلستان مشروبات الکلی مصرف کرده‌اند.

راشا تودی در این گزارش به نقل از سازمان جهان بهداشت آورده است انگلیس از نظر میزان مصرف الکل در این گروه سنی در میان ۴۴ کشور در صدر قرار دارد.

گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت میزان مصرف الکل، سیگار، سیگار الکترونیکی و ماریجوانا در میان کودکان و نوجونان را در کشورهای اروپایی، کانادا و چند کشور در آسیای مرکزی بررسی کرده است.

این سازمان با تاکید بر اینکه مصرف الکل می‌تواند به مغز کودکان آسیب برساند، هشدار داد متاسفانه این موضوع در بسیاری از کشورهای مورد بررسی عادی شده و سلامت کودکان و نوجوانان نادیده گرفته می‌شود و از کشورها خواست تا اقدامات بیشتری برای محافظت از کودکان در برابر این مواد و نوشیدنی‌های مضر انجام دهند.

تحقیقات نشان می‌دهد که هر چه کودکان زودتر مصرف الکل را شروع کنند، با مشکل جدی‌تری در سنین بالاتر روبرو می‌شوند.

در حالی که این سازمان بهداشتی بین‌المللی از افزایش گرایش کودکان و نوجوانان انگلیسی به مصرف الکل ابراز نگرانی کرده، چند روز پیش نیز مقامات بهداشتی انگلیس نسبت به رشد سرسام‌آور موارد بستری کودکان و نوجوانان در بیمارستان‌های این کشور به خاطر عوارض ناشی از سیگارهای الکترونیکی هشدار دادند.

دکتر «تدروس ادهانوم قبریسوس»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز پیش‌تر در این رابطه هشدار داده بود: در حال حاضر کودکان و نوجوانان در سنین پایین در برخی کشورهای ثروتمند در دام مصرف سیگارهای الکترونیکی افتاده‌اند و ممکن است که این نسل به نیکوتین گره بخورند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • موفقیت آمیزبودن عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • یک‌ونیم میلیون مترمربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • توسعه بهداشت ودرمان
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D