Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازندمجلس:، بازدید اصحاب رسانه از بندر و منطقه ویژه اقتصادی امام خمینی(ره) هم‌زمان با 3 خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر انجام شد

در حاشیه این بازدید، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در جمع خبرنگاران بیان کرد که استان خوزستان 7 بندر تجاری دارد که 3 بندر امام خمینی(ره)، خرمشهر و آبادان به عنوان بنادر بزرگ سالانه بیش از 2 میلیون تن عملیات تخلیه و بارگیری دارند و 4 بندر دیگر نیز به عنوان بنادر محلی برای توسعه معیشت مردم فعالیت می‌کنند که شامل بندر تجافی در هندیجان، بندر شادگان، اروندکنار و بندر چوئب‌ده در جنوب آبادان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سعدالله عبداللهی با بیان اینکه ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر خوزستان 58 میلیون تن است، گفت: بندر امام خمینی(ره) به تنهایی 55 میلیون تن ظرفیت دارد و بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی بندری با 11 هزار هکتار اراضی محسوب می‌شود. 

وی با بیان اینکه بندر امام(ره) 40 پست اسکله عملیاتی فعال دارد، گفت: سالانه 45 میلیون تن از صادرات، واردات و ترانزیت کشور از بندر امام خمینی(ره) انجام می‌شود. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اظهار داشت: سالانه یک‌هزار و 200 فروند شناور اقیانوس پیما با ظرفیت بیش از یک‌هزار تن در بندر امام خمینی پذیرش می‌شود؛ این بندر اسکله برای پذیرش کشتی‌های 100 تا 150 هزار تن را دارد. 

وی از جذب اپراتور جدید برای ترمینال غلات بندر امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: مزایده واگذاری اپراتوری برای ترمینال شماره یک انجام و برنده مشخص شد. 

وی ادامه داد: همچنین گام نهایی واگذاری اپراتوری و سرمایه‌گذاری ترمینال کانتینری بندر امام(ره) نیز انجام شد و تا دو هفته آینده پاکت‌های قیمت شرکت‌کنندگان باز می‌شود. 

وی اظهار داشت: در این مزایده، اپراتور موظف است 1200 میلیارد ریال سرمایه جذب کند و ظرفیت کانتینری بندر را در 14 سال از 200 هزار TEU به 6 هزار TEU افزایش دهد. 

عبداللهی با بیان اینکه بزرگترین ترمینال‌های تخلیه و بارگیری غلات در بندر امام مستقر است، گفت: سال گذشته قراردادی مشارکتی با بخش خصوصی داشتیم تا 5 دستگاه تجهیزات تخلیه و بارگیری غلات را برای ما بسازند، در این قرارگاه 3 دستگاه برج مکنده غلات تحویل شده است و 2 دستگاه جرثقیل نیز با ظرفیت 100 تن در ماه‌های آتی تحویل می‌شود. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ادامه داد: طرح ترمینال تمام مکانیزه غلات با ظرفیت 2 میلیون تن در سال در بندر امام(ره) دنبال می‌کنیم که 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با سرمایه‌گذاری 1500 میلیارد ریالی در اواسط سال 95 افتتاح می‌شود. 

عبداللهی با بیان اینکه 700 هکتار از اراضی تحت مالکیت بندر امام(ره) 100 درصد در اختیار بخش خصوصی است، گفت: معافیت پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در این بندر مشوقی برای جذب سرمایه‌گذار است. 

وی همچنین از راه‌اندازی کارخانه تولید روغنی از دانه روغنی در اراضی بندر امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: در فاز اول این کارخانه با ظرفیت 2 میلیون تن افتتاح شد و فازهای 2 و 3 این کارخانه شهریورماه امسال افتتاح می‌شود. 

عبداللهی گفت: همچنین کارخانه نبرد فولاد با ظرفیت 150 هزار تن و 3600 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این بندر سال 97 افتتاح می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه 140 کیلومتر خط ریلی در داخل بندر امام خمینی(ره) داریم، گفت: ترمینال‌ها، سایت‌ها، انبارها و سیلوهای بندر به خطوط ریلی متصل است. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با بیان اینکه 4 ترمینال اختصاصی ریلی در بندر امام خمینی(ره) داریم گفت: این شامل 2 ترمینال اختصاصی ویژه بارگیری غلات و 2 ترمینال اختصاصی ویژه فولاد است. 

وی همچنین بیان کرد: خط دوم ریلی بندر امام به اهواز تکمیل شده است و 12 کیلومتر باقی‌مانده در دست اجرا است. 

وی بیان کرد: طرح تدوین ترمینال تمام مکانیزه غلات 2 تکمیل شده است که با سرمایه 1400 میلیارد ریالی به زودی عملیات احداث آن آغاز می‌شود. 

عبداللهی همچنین از احداث بزرگترین سیلوی شکر خام در بندر امام خمینی(ره) خبر داد و گفت:‌این سیلو با ظرفیت 2 میلیون تن و سرمایه‌گذاری 220 میلیارد تومان ساخته می‌شود. 

وی با اشاره به ورود خطوط لاینری و کشتی‌های بزرگ به بندر امام خمینی(ره) گفت: اولین خط مستقیم کشتی‌های مادر بین بنادر شرق دور و بندر امام(ره) هر 15 روز یکبار فعالیت می‌کنند.

وی از افزایش صادرات گندم از بندر امام(ره) خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بین 800 هزار تن تا یک و نیم میلیون تن گندم از این بندر صادر شود. 

وی همچنین درباره عملیات بانکرینگ و سوخت‌رسانی به کشتی‌ها در بندر امام خمینی(رة) گفت: زیرساخت‌های بانکرینگ فراهم است، 8 تا 10 ترمینال نفتی فعال در این بندر داریم و لوله‌های نفتی به اسکله‌های 37 و 38 متصل است، اما عملیات بانکرینگ در حوزه شمال‌غرب خلیج فارس از نظر اقتصادی چندان فعال نیست. 

وی همچنین بیان کرد: از سال 93 تاکنون 15 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری داخلی در بندر امام خمینی(ره) جذب شده است. 

عبداللهی احداث کریدور شماره 10 از بندر امام(ره) تا بازرگان را پروژه‌ای مفید برای توسعه ترانزیت غرب کشور عنوان کرد و گفت: کشورهای حوزه قفقاز، ترکیه و عراق می‌توانند از مزایای این کریدور استفاده کنند و قطعاً با تکمیل آن، عملیات تخلیه و بارگیری در بندر امام خمینی(ره) به میزان یک سوم رقم فعلی افزایش خواهد یافت. 

بنا بر این گزارش، بندر امام خمینی(ره) پس از بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور محسوب می‌شود و بندر هاب غلات است.

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۱۲۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وضعیت هوا تا یکشنبه هفته آینده/ بارش باران و رعد و برق در این استان‌ها

به گزارش خبرآنلاین، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: از امروز (۲۹فروردین) تا روز یکشنبه (۲ اردیبهشت) در بیشتر استان‌ها بارش باران، رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهارکرد: امروز(۲۹ فروردین) در کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد، جنوب خراسان رضوی و برخی مناطق واقع در فارس، نیمه جنوبی و شرق اصفهان و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق رخداد تگرگ پیش‌بینی می‌شود همچنین طی این روز بیشینه بارش در کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و یزد خواهد بود.

وی اضافه کرد: پنجشنبه (۳۰ فروردین) در برخی مناطق شرق، جنوب شرق و جنوب، جمعه (۳۱ فروردین) در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی و البرز مرکزی، شنبه (۱ اردیبهشت) و یکشنبه (۲ اردیبهشت) در برخی مناطق شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر بخش‌هایی از مرکز و جنوب و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و زاگرس شمالی و مرکزی بارش رخ می‌دهد.

ضیاییان در ادامه اظهار کرد: امروز شرق خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان مواج و طوفانی و پنجشنبه و جمعه شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۳۰ فروردین) صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی جمعه ( ۳۱ فروردین) صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۲ و ۳ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۶ و ۳۷ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896188

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ماه
  • پیش بینی وزش باد جنوبی در گیلان/ دما افزایش می یابد
  • پیش‌بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات گاز ایران به عراق
  • پیش بینی افزایش دما و غلظت آلاینده‌ها در خوزستان
  • پیمانکار ترمینال بین المللی فرودگاه شیراز تا سوم اردیبهشت ​تعیین می شود
  • اهدا بیش از ۱۰۰ کولر گازی به مدارس بندر امام خمینی(ره)
  • پیش بینی وزش باد و گرد و خاک در آبادان
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی
  • پیش‌بینی وضعیت هوا تا یکشنبه هفته آینده/ بارش باران و رعد و برق در این استان‌ها
  • بصیرت و آینده نگری امام خمینی (ره) برای برای جلوگیری از انحلال ارتش + فیلم