Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزنامه در مطلبی با عنوان «حمد بن عیسی: شاه فتنه و خون!» نوشت: پس از صدور حکم دادگاه علیه آیت الله قاسم، حکومت بحرین سحرگاه روز گذشته عملیات امنیتی را برای برهم زدن تجمع مردم که از یک سال پیش در حمایت از این مرجع تقلید در اطراف خانه او در روستای الدراز تحصن کرده بودند آغاز کرد. به گفته وزارت کشور بحرین، در جریان این عملیات که با هدف «برقراری امنیت» انجام شد «286 تن از عناصر تروریستی تحت تعقیب و فراریان از زندان جو که برخی از آنها در منزل شیخ عیسی قاسم پناه گرفته بودند» بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان سرنوشت آیت الله قاسم همچنان در پرده ای از ابهام قرار دارد.
الاخبار افزود: به نظر می رسد شاه بحرین که چند روز پیش در برابر ارباب کاخ سفید نشین اش زبان به تمجید از روابط حسنه بین دو کشور گشود و از استعمار کشورش توسط آمریکا و انگلیس به «شراکت 120 ساله» بین دو کشور(!!) تعبیر کرد، مجوز سرکوب مردمش را از دونالد ترامپ دریافت کرده است.
الاخبار در مقاله دیگری با عنوان «عیسی قاسم: فقیه انقلابی» آورده است: آیت الله عیسی احمد قاسم (متولد 1941 م) یکی از شخصیت های معروف بحرینی است که در برهه های مختلف زندگی خود نقش برجسته ای در عرصه های سیاسی و علمی و دینی و فرهنگی داشت از جمله در تهیه قانون اساسی بحرین در مرحله بعد از استقلال سهم بسزایی ایفا کرد. آیت الله قاسم با شروع انقلاب 14 فوریه جایگاه استثنایی و بلا منازع در داخل کشور پیدا کرد و منبر نماز جمعه وی در مسجد جامع امام صادق الدراز پایگاهی برای ابراز مخالفت علنی و قاطع علیه سرکوبگری حکومت شد.
پس از آن بود که نظام بحرین نقشه حمله به آیت الله قاسم را طراحی کرد و این شخصیت با وجهه که روزی شاه بحرین بر پیشانی اش بوسه زده بود آماج بدترین و ناجوانمردانه تهمت ها از سوی وزرای «آل خلیفه ای» قرار گرفت. این تهمت ها از سال 2011 تا 2016 کم کم به فهرستی از اتهام های قضایی تبدیل و پرونده ای در دستگاه آل خلیفه علیه وی تشکیل شد.
این مقاله افزود: آیت الله قاسم هیچگاه خود را آلوده دستگاه آل خلیفه نکرده بود که مجبور به اطاعت چشم و گوش بسته از آنها باشد یا تحت تاثیر باج خواهی ها قرار گیرد. هرچقدر نظام آل خلیفه در سیاهی و تباهی بیشتر فرو رفت آیت الله قاسم فاصله خود را از آنها بیشتر کرد. کار به جایی رسید که نظام در ژوئن سال گذشته تابعیت او را لغو و برگزاری نماز جمعه را در مسجد جامع امام صادق ممنوع اعلام کرد. روستای الدراز نیز از همان زمان در محاصره نیروهای امنیتی آل خلیفه به سر می برد تا اینکه روز گذشته نیروهای امنیتی حکومت آل خلیفه تصمیم به شکستن تحصن مردم و سرکوب مخالفان کردند.
الاخبار همچنین در مطلب دیگری با اشاره به موضع گیری های پس از این حادثه، به موضع ایران و حزب الله اشاره کرده و نوشت: محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران حمله نیروهای نظام بحرین به معترضان و هواداران آیت الله قاسم را ناشی از روابط صمیمانه دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا با حاکمان ریاض دانست و در پیام توئیتری نوشت: «اولین نتیجه روابط صمیمانه رئیس جمهور آمریکا با حکومت طاغوتی ریاض در حمله خونین نظام بحرین به راهپیمایی مسالمت آمیز مردم یحرین تجلی پیدا کرد.» سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز این حمله را «یک اشتباه محاسباتی» توصیف کرده و نسبت به انحراف روند اعتراض های مسالمت آمیز هشدار داد.
در همین راستا، حزب الله لبنان نیز با صدور بیانیه ای «مسئولیت کامل اتفاقات کنونی را متوجه نظام تروریستی آل سعود» دانست و اعلام کرد که هرگونه ضرر و زیانی به جان و کرامت آیت الله عیسی قاسم تبعات غیر قابل پیش بینی و خارج از کنترل به دنبال خواهد داشت.
حزب الله افزود: «شاه بحرین بعد از اینکه اربابش ترامپ به او اطمینان داد که روابط دو کشور دچار تنش نخواهد شد و گوش آمریکا بر فریادهای حقوق بشری بسته خواهد ماند، تصمیم به لشکرکشی و برهم زدن تحصن مردم گرفت.»
روزنامه الاخبار در ادامه به موضع گیری گروه های معارض بحرینی مانند جمعیت «الوفاق» نیز اشاره کرد و نوشت: جمعیت الوفاق به عنوان بزرگترین گروه معارضان بحرینی روز گذشته با صدور بیانیه ای خطاب به همه دنیا و جامعه جهانی و موسسات و گروه ها و شخصیت ها خواستار تحرک برای متوقف کردن کشتارها در بحرین شد.
الوفاق با بیان اینکه نظام بحرین از همه نوع سلاح ممنوعه ای برای مقابله با غیر نظامیان و شهروندان بی پناه استفاده کرده، مسئولیت این اتفاقات را متوجه جامعه جهانی کرد و خواستار موضع گیری شجاعانه علیه این وحشی گری ها شد.
به نوشته الاخبار، شاهدان عینی از اهالی الدراز به این روزنامه خبر دادند که تعداد بسیار زیاد و بی سابقه ای از نیروها و خودروهای پلیس و زرهی که دست کمی از لشکرکشی ارتش ندارد در اطراف خانه آیت الله قاسم جمع شده اند.
خاورم*390* 2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۱۳۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه تصمیم فرانسه را خطرناک توصیف کرد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا «دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت اظهارات اخیر رئیس‌جمهور فرانسه درباره احتمال ارسال نیروی نظامی به اوکراین مهم و خطرناک است.

«امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه پیش‌تر در گفتگو با نشریه اکونومیست اظهار کرد اعزام نیروی نظامی به اوکراین یکی از گزینه‌های روی میز است و اگر کی‌یف چنین درخواستی داشته باشد، غرب آن را بررسی خواهد کرد.

او گفت بسیاری از کشورهای اروپایی هم رویکرد فرانسه نسبت به احتمال ارسال نیرو به اوکراین را درک کرده و با آن موافق هستند.

پسکوف در این باره به خبرنگاران گفت: «این گفته بسیار مهم است؛ بسیار مهم و بسیار خطرناک.»

سخنگوی کرملین همچنین با بیان اینکه مسکو اظهارات مقامات فرانسه درباره احتمال ارسال نیروی نظامی به اوکراین را بادقت تحت‌نظر دارد، گفت پاریس دائماً درباره احتمال مداخله نظامی مستقیم خود در جنگ اوکراین اظهارنظر می‌کند.

اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه در حالی مطرح شده که اوکراین نه‌تنها با کمبود تسلیحات بلکه با کمبود نیروی نظامی مواجه است.

این روزها در فضای مجازی تصاویر مختلفی از تلاش نیروهای امنیتی اوکراین برای شناسایی و به جنگ فرستادن مردان منتشر شده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902395

دیگر خبرها

  • حزب‌الله: قدرت مقاومت فراتر از آن است که به نمایش گذاشته است
  • شیخ نعیم قاسم: دشمن قدرت حزب‌الله را دست‌کم نگیرد
  • عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان
  • روسیه تصمیم فرانسه را خطرناک توصیف کرد
  • اسم رمز ترور؛ «قم» را به خاک و خون می کشیم
  • اسم رمز ؛ «قم» را به خاک و خون می کشیم
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی
  • تعلیم و تربیت مقوله‌ای مهم در محاسبات نظامی کشور است
  • جوانان باید از منطق سیاست‌ها و رفتار نظام با خبر باشند | آنها بدانند چرا حاضر به ایجاد روابط با برخی کشور‌ها نیستیم | دانش‌آموزان را از خطر‌ها و دشمنی‌ها آگاه کنید