Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-19@08:59:57 GMT

ارائه خدمات درمانی به پیمانی‌های صنعت نفت

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۱۴۰۵۹

ارائه خدمات درمانی به پیمانی‌های صنعت نفت

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، حبیب الله سمیع در نشست با خبرنگاران گفت: در صورتی که نیروهای قراردادمدت موقت و پیمانکاری صنعت نفت تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار بگیرند و بیمه مربوطه، شرایط سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت را بپذیرد، ارائه خدمات به این همکاران در بخش هایی که ظرفیت خالی موجود است، امکان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس قانون، سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت امکان ارائه خدمات به نیروهای قرارداد مدتموقت و پیمانکاری را ندارد زیرا این نیروها تابع قانون کار هستند و سرانه پرداز نیستند.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به این که این سازمان رایزنی های لازم برای تحت پوشش قراردادن نیروهای قرارداد مدت‌موقت و پیمانکاری را آغاز کرده است، ادامه داد: با استقبال بسیار خوب اجرای طرح درمان غیرمستقیم در صنعت نفت، شاهد ایجاد ظرفیت های خالی درمانی هستیم که اولویت سازمان، نیروهای قراردادی و پیمانکار هستند.

سمیع اظهار کرد: البته هم اکنون در اکثر مناطق صنعتی برای همکاران قراردادی مدت موقت و پیمانکار نیز معاینات دوره ای انجام می شود.

وی با بیان این که همکاران قرارداد مدت موقت و پیمانکاری ترجیحا زیر پوشش یک بیمه باشند، گفت: این راهکار برای شتاب در پیشبرد کار بسیار اهمیت دارد.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به این که در بعضی از بخش‌ها به‌ویژه مراقبت‌های ویژه محدودیت پذیرش وجود دارد، افزود: در بخش‌های سرپایی ظرفیت خالی بسیاری وجود دارد که ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به نیروهای قرارداد مدت موقت و پیمانکاری را راحت تر می‌کند.

سمیع با اشاره به راه اندازی نخستین مرکز تله مدیسین (پزشکی از راه دور) دریایی در سکوی نفت و گاز SPQ۱ خلیج فارس با بیش از ۱۲۰ کیلومتر فاصله با عسلویه گفت: راه اندازی این مراکز استفاده کارکنان صنعت نفت از امکانات تخصصی درمانی و بهداشتی را فراهم و از بسیاری از اعزام‌های بی رویه جلوگیری کرده است.

وی با اشاره به برنامه افزایش مراکز تله مدیسین در سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اظهار کرد: برای این منظور باید زیرساخت‌های لازم از سوی شرکت خطوط لوله و مخابرات صنعت نفت و همچنین واحدهای مربوطه ایجاد شود.

وی با بیان این که بیمارستان نفت تهران قدمتی ۶۰ ساله دارد، تصریح کرد: ساختمان این مرکز ارائه خدمات درمانی را هم به لحاظ قدمت و هم به لحاظ جایگاه فیزیکی که در مرکز شهر دارد، تحت تأثیر قرار داده است.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت افزود: خوشبختانه زمینی در منطقه میرداماد برای انتقال این مرکز در نظر گرفته شده است که به‌زودی سند آن گرفته و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۱۴۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان

مریم اسماعیل پور گفت: در سال گذشته، ۳۱ هزار و ۸۳۴ مورد خدمات درمانی دندانپزشکی شامل ترمیم، فلوراید تراپی، فیشور، پالپوتومی، کشیدن و جرم گیری با اولویت کودکان زیر ۱۴ سال، مادران باردار و مادران شیرده شهرستان ارائه شد.

او با اشاره به آموزش بهداشت دهان و دندان به ۳۰ هزار نفر از دانش آموزان مدارس با استفاده از ماکت دندان و پوستر‌های آموزشی بیان کرد: ۳۱ هزار مورد معاینه دهان و دندان کودکان زیر ۱۴ سال، فلورایدتراپی ۲۴ هزار و ۸۴۸ کودک زیر ۱۴ سال و ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به بیماران خاص، کودکان خانه محبت، مددجویان بهزیستی و ندامتگاه شهرستان از دیگر خدمات در سال ۱۴۰۲ است.

مسئول واحد بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه ضمن قدردانی از همکاری‌ها و تلاش‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و گروه‌های جهادی شهید خضری و شهید سلیمانی در انجام اردو‌های جهادی سلامت افزود: در یال گذشته، کلینیک سیار دندانپزشکی به ۴۱ منطقه و روستای کم برخوردار و محروم شهرستان اعزام و خدمات رایگان دندانپزشکی ارائه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اعلام سرانه بیمه درمان پرداختی دهک‌های اول تا نهم/ فرانشیز بستری مددجویان «صفر» شد
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در گرمسار افتتاح شد
  • بیماران سرطانی گروه هدف پویش ملی سرطان هستند
  • معاون وزیر ۲ خانه بهداشت روستایی را در گرمسار افتتاح کرد
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان
  • «تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است
  • افزایش خودسرانه تعرفه‌های درمان خط قرمز علوم پزشکی همدان است
  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در اصفهان از خدمات انتقال خون استفاده می‌کنند