Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شهرام رفیعی فر روز چهارشنبه درحاشیه برگزاری کارگاه تخصصی آموزش مدیران گروه‌های آموزش ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور در کاشان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: یک میلیون و 200 هزار نفر سفیر سلامت دانش آموز سال گذشته تربیت شده اند که امسال نیز به همین میزان تربیت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: سال گذشته برای 250 هزار سفیر سلامت دانشجو برنامه ریزی های لازم انجام شد و تا پایان ترم جاری تحصیلی این میزان سفیر سلامت دانشجو محقق می شود و از ترم تحصیلی آینده نیز 400 هزار نفر سفیر سلامت جدید دانشجو تربیت خواهند شد.
مدیر دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این که حفاظت از سلامت خود، خانواده، همسالان و جامعه در تغذیه مناسب و تحرک کافی از جمله وظیفه های سفیران سلامت است، خاطرنشان کرد: سفیران سلامت با کنترل روابط بین افراد می کوشند تا با یکدیگر دچار خشونت نشوند و از رفتارهای پر خطر جلوگیری کرده و آموزش های لازم را به دیگران ارائه دهند.
وی هم چنین از اجرای پنجمین برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت با عنوان «خود مراقبتی» خبر داد و گفت: معتقد هستیم که باید از سلامت مانند یک ثروت ملی حفظ و نگهداری شود.
رفیعی فر تاکید کرد: برای حفظ و نگهداری سلامت جامعه لازم است مردم در مناطقی که کار، زندگی و تحصیل می کنند، خود مراقبتی پررنگ تری داشته باشند.
وی تصریح کرد: خود مراقبتی یعنی افرادی که در حوزه بهداشت و سلامت متخصص نیستند و تحصیلات لازم و اطلاعات کافی را در این زمینه ها ندارند با مشورت پزشکان و تیم سلامت با رعایت سبک زندگی سالم از سلامت خود حفاظت و در صورت ابتلا به ناخوشی آن را مدیریت کنند.
مدیر دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که در طرح خود مراقبتی، مردم آموزش های لازم را فرا می گیرند، یادآور شد: در این طرح به شهروندان آموزش داده می شود زمانی که به مشکل حاد دچار شدند تا رسیدن تیم پزشکی چه کاری باید انجام دهند و در زمان رسیدن تیم پزشکی آن ها چه کارهایی باید انجام دهند.
وی هم چنین گفت: در راستای سیاست های کلی جمعیت از سال جاری تمام مادران باردار در کشور تحت پوشش راهنمای هفته به هفته دوران بارداری قرار می گیرند.
رفیعی فر ابراز امیدواری کرد: از اواسط سال جاری راهنمای خود مراقبتی در اختیار خانواده هایی قرار گیرد که قصد فرزندآوری دارند و یا دارای فرزندان زیر دو سال هستند.
کارگاه تخصصی آموزش مدیران گروه های آموزش ارتقا سلامت کشور با هدف ارائه برنامه های سال 96 به سفیران سلامت برای توسعه آموزش همگانی و توانمندسازی جامعه در کاشان با حضور کارشناسان مسئول آموزش و ارتقاء دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار شد.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۱۴۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، امسال قرار است نزدیک به ۱۰۴ هزار معلم جذب سیستم آموزشی کشور شوند که ۷۲ هزار نفر از طریق آزمون و ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و ۳۲ هزار نفر به طور مستقیم توسط دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی وارد مدارس کشور خواهند شد.

رجبعلی برزویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان در همین راستا گفت: امسال ۱۰ هزار دانشجو با بورسیه جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند