Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: ۱۳۵۰۰ نفر از ایتام تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محسن مسعودیان‌راد ظهر امروز در نشستی خبری با محوریت فعالیت‌ها و برنامه‌های ماه مبارک رمضان اظهار داشت: برنامه و اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) دو چندان می‌شود و در این ماه که بهار قرآن است مباحث فرهنگی و آموزش قرآن را تحت عنوان ترنم نوروز و برنامه‌های متعددی در حوزه قرآن کریم داشته که در این ماه به اوج خود می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که در ماه رمضان در مناطق زلزله‌زده موضوع اطعام را برگزار خواهیم کرد، تصریح کرد: از دیگر اقدامات ما در ماه مبارک رمضان موضوع اطعام است و در این راستا موضوع ضیافت و سفره‌های افطار را به پهنای کل استان خواهیم داشت و در ماه رمضان سال جاری اطعام خانواده‌های تحت پوشش را با سه روش پهن‌کردن سفره، توزیع سبد کالا، توزیع غذای گرم و طرح ایتام اعضاء در برنامه داریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: از دیگر اقدامات ما در این حوزه فعالیت در حوزه تولید و اشتغال که حلقه مفقوده آن در این حوزه موضوع فروش، بازار و بازریابی آن است و کمیته امداد امام خمینی‌(ره) برای این موضوع برنامه‌ریزی خاصی انجام داده است.

مسعودیان‌راد بیان کرد: از جمله اقدامات ما برای موضوع فروش ایجاد بازارچه است که در این ارتباط هشت شهرستان استان فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با زکات و فطره برنامه داشته تا در این راستا برای هزینه‌های انجام شده از این طریق نکات شرعی در نظر گرفته شود که در این راستا در سال گذشته در مدت 12 ساعت مبلغ بالایی بین مددجویان توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کمک دیگر سازمان‌ها و ادارات برای مشکل فقرزدایی طلب می‌کند چرا که ریشه‌کنی موضوع فقر همت تیمی را طلب می‌کند.

مسعودیان‌راد بیان کرد: آمار تحت پوشش کمیته امداد که خدمات ما را دریافت می‌کنند، 391 هزار نفر تحت پوشش هستند و میزان درآمدهای ما در سال گذشته 970 میلیارد ریال بوده و تعداد ایتام تحت پوشش این سازمان 13 هزار و 500 نفر است و درطرح محسنین تعداد افراد تحت پوشش 24 هزار نفر بوده که 6 هزار آنها حامی دارند.

وی اظهار داشت: خانواده‌های ایتام مورد توجه کمیته امداد و حامیان هستند اما در استان علاوه بر ایتام افرادی به دلیل نبود سرپرست و طلاق تحت حمایت این سازمان قرار گرفته و امروز موضوع فقر در جامعه دچار تغییر ماهیت شده که برای این موضوع مددکارهایی را نیاز داریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: صندوق ولایت در سال گذشته بالغ بر 9 هزار وام پرداخت که 4 هزار فقره آن در اسفند ماه بوده است.

مسعودیان‌راد با بیان این که بخش عمده کمک‌های ما دولتی بوده و نزدیک به 70 درصد از اعتبارات ما از سوی دولتتامین شده است، بیان کرد: نزدیک به 14 هزار خانواده اجاره‌نشین بوده که حدود 50 درصد آنها در مشهد هستند.

وی خاطرنشانکرد: نزدیک به 560 هزار صندوق صدقه کوچک و بزرگ در مشهد وجود داشته و نزدیک به 21 میلیارد تومان از این محل جمع‌آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: حساب‌های کمیته امداد امامخمینی (ره) #051*8877* و شماره حساب 010224406000 بانک ملی و شماره کارت 603799189951111 بانک ملی برای کمک به افراد تحت پوشش استان هستند.

انتهای پیام/

R41347/P1336/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۱۴۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی گفت: کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» به بررسی عوامل قیام علویان و تاثیر آن در دعوت امام رضا (ع) از مدینه به مرو می‌پردازد.    حجت الاسلام والمسلمین علی باقری افزود: این کتاب برگزیده چهارمین جشنواره کتاب سال رضوی در سال ۱۳۹۰ بود.   وی ادامه داد: این کتاب در پنج بخش به موضوعاتی همچون مناقشات عباسیان و علویان، بررسی جنبش‌ها و قیام‌های علوی قبل از خلافت مامون، حضور مامون در مرو و ضرورت دعوت امام (ع) به خراسان، نقش جنبش‌های علوی عصر مامون و تاثیر آن در دعوت امام رضا (ع) از مدینه به مرو، حضور امام رضا (ع) در مرو و تاثیر آن در آرامش سیاسی جهان اسلام می‌پردازد و تالیف آن را مجید خالق نیا رشتخوار بر عهده داشته است.   به گفته او، علی اکبر هاشمیه ترجمه این کتاب به زبان پشتو را از سال ۱۴۰۰ شروع کرد که دو سال و نه ماه برای ترجمه آن، زمان صرف شد.    معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: یکی از وظایف شیعیان در عصر حاضر، اشاعه برکات اهل بیت (ع) در دنیا است.   حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد افزود: امروز اگر ایران سرآمد معرفت دینی در دنیا است و بشریت را به منطق عقلانیت دینی دعوت می‌کند، این از اندیشه و تفکر امام رضا (ع) است.   وی ادامه داد: امروز هزینه سنگینی که دنیا می‌پردازد و جنایت‌هایی که در غزه می‌شود، باعث آگاهی دانشجویان جهان شده است و ما باید به دنبال نهضت ترجمه باشیم.

دیگر خبرها

  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • ماجرای کسی که شهر بشاگرد را از گمنامی درآورد | تقدیر رهبر انقلاب از حاج عبدالله والی | تصاویر
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • ۳۶۰۰ یتیم تحت پوشش معلمان اردبیلی هستند
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی