Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس جمهور در جلسه هيئت دولت به مناسبت آزادسازي خرمشهر گفت: سوم خرداد روزي مهم براي تاريخ ايران و دفاع مقدس است و مردم ايران در اين روز در برابر يک توطئه بزرگ جهاني پيروز شدند.

به گزارش سرويس سياسي جام نيـوز، رئيس جمهور در جلسه هيئت دولت به مناسبت آزادسازي خرمشهر گفت: سوم خرداد روزي مهم براي تاريخ ايران و دفاع مقدس است و مردم ايران در اين روز در برابر يک توطئه بزرگ جهاني پيروز شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني رييس جمهور در جلسه هيات دولت با گراميداشت سوم خرداد؛ سالروز آزادسازي خرمشهر و روز مقاومت، ايثار و پيروزي، تصريح کرد: سوم خرداد روزي مهم براي تاريخ ايران و دفاع مقدس است و مردم ايران در اين روز در برابر يک توطئه بزرگ جهاني پيروز شدند.


وي گفت: سوم خرداد به معناي واقعي کلمه روز مقاومت، ايثار و توجه به خداوند است و اينکه امام راحل فرمود «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، تمام اعتقاد ما است چرا که عقيده داريم نصرت و پيروزي براي خداست و ما بايد ابزارش را فراهم کرده و وسيله باشيم و اين سخن امام که خرمشهر را خدا آزاد کرد، به عنوان يک پيام اعتقادي و معنوي نه تنها براي خرمشهر بلکه براي همه پيروزي‌هاي بزرگ در تاريخ ملت ما بوده و در آينده هم اين چنين خواهد بود.

روحاني با بيان اينک پيروزي هاي بزرگ ما همواره از جانب خداوند است و بايد شاکر خداوند باشيم، گفت: مردم ما کاملاً آگاه هستند؛ جنگ تحميلي و تجاوز صداميان به ايران تنها تجاوز يک کشور همسايه نبود و مردم ما بودند و لمس کردند که دنيا از صدام پشتيباني کرد و ملت مظلومي در راه امام (ره) قرار داشت؛ امام(ره) در رأس يک جبهه حق بود و همه قدرت‌هاي بزرگ رو در روي ما بودند.

رييس جمهور اظهار داشت: همه مردم ما مي‌دانند که بهترين هواپيماها را شرق و غرب بعد از جنگ تحميلي ، حتي بعد از گذشت ماه‌ها و سال‌ها در اختيار صدام قرار دادند و تکنولوژي افزايش برد و موشک هاي شيميايي را در اختيار صدام قرار دادند.

روحاني ادامه داد: کشورهاي عربي منطقه اعتراف و اعلام کردند که ما چه مقدار پول داديم و اعلام کردند که ما در جده يک بندر براي صدام اختصاص داديم که سلاح و امکاناتش را بياورد و حمل و نقل و پولش را ما به عهده گرفتيم.

رييس جمهوري با اشاره به اينکه يک مقام سعودي در جلسه اي رسمي در حضور من اعتراف کرد که در اين راستا بندري را در 70 کيلومتري جده ساختيم و پول حمل و نقل و سلاح را هم مي داديم، گفت: بحث بر سر اين موضوع نبود که صدام با ما مي‌جنگد و يا کشور همسايه ما هوس تجاوز طلبي دارد، بلکه دنيايي در برابر ملت ما قرار گرفته بود و ملت ايران توانست يک معجزه بزرگ بيافريند.

روحاني پيروزي در دفاع مقدس و آزاد سازي خرمشهر را معجزه انقلاب، ايمان و انگيزه‌هاي ديني فرزندان اين سرزمين و معجزه ملت ايران برشمرد و خاطرنشان کرد: در جبهه مي‌ديديم رزمندگان با چه افتخاري به جبهه مي‌آيند و چه کسي مي‌تواند فراموش کند که در شب عمليات بچه‌ها دست‌هايشان را حنا مي‌بستند؛ چه کسي فراموش مي کند در شب عمليات چگونه رزمندگان دعا، زيارت عاشورا و توسل مي‌خواندند و چگونه همديگر را در آغوش مي کشيدند. تا کسي نديده باشد نمي‌تواند بفهمد آن لحظه‌اي که همسنگران و رزمندگان از هم جدا مي‌شدند، همديگر را در آغوش مي‌گرفتند و مي‌بوسيدند، چه حالي داشتند.

رييس جمهور با بيان خاطراتي از حال و هواي رزمندگان در شب هاي عمليات در دوران دفاع مقدس و تجليل از روحيه، ايمان و ايثار آنان، گفت: اين روحيه و ايثار از ناحيه خداوند و هدايت هاي امام عزيز و بزرگوار ما در آن دوران و مقام معظم رهبري پس از ايشان است.

روحاني ادامه داد: امام(ره) مردم را هدايت کرد؛ اولين پيروزي بزرگ ما يکسال بعد از توطئه دشمنان و سقوط است؛ در آخر شهريور سال 59 به ما حمله کردند و در اوايل مهر سال 60 توانستيم حصر آبادان را بشکنيم؛ البته پيش از آن عمليات‌هايي انجام داده و پيروزي‌هايي به دست آورده بوديم.

رييس جمهور با اشاره به اينکه در عمليات ثامن الائمه(ع) که موجب شکست حصر آبادان در مهر سال 60 بود، ارتش، سپاه، بسيج و لشکر معروف 77 پيروز خراسان، دوشادوش هم قرار داشتند و دقيق دستور امام را اجرا و پياده کردند، افزود: بعد از آن عمليات هاي ديگري همچون بستان و فتح المبين در فروردين سال 61 و عمليات بيت‌المقدس در ارديبهشت و خرداد 61 انجام شد.

روحاني تاکيد کرد: سوم خرداد واقعاً بزرگترين و شيرين‌ترين پيروزي ملت ايران در برابر تجاوز دشمن بود.

رييس جمهور ادامه داد: ملت ايران در طول قرن ها پيروزي‌هاي فراواني را داشته اما هيچ کدام آنها از آزادي خرمشهر شيرين‌تر نبود. مردم گفتند خرمشهر شد خونين شهر و دوباره اين خونين شهر را به خرمشهر تبديل کردند.

روحاني با تجليل از خانواده معظم شهيدان، جانبازان و ايثارگران، گفت: زماني که به ديدار اين عزيزان مي رويم به روحيه‌ بلندشان و اينکه اينها بالاتر از انسان هاي عادي هستند، افتخار مي‌کنيم؛ مادر و پدر شهيدي که سه و يا چهار شهيد داده باز هم مي‌گويد اگر جنگ شود من يک پسر بيشتر برايم باقي نمانده اين را مي‌فرستم؛ با اين روحيه ما پيروز شديم.

رييس جمهور اظهارات دشمنان ملت ايران در رابطه با قدرت موشکي ايران را از روي ناداني آنها برشمرد و اظهار داشت: دشمن فکر مي‌کند قدرت ما تنها موشک است و اين در حالي است که قدرت ما ايمان اين ملت است؛ البته موشک هم نياز داريم و دشمن بايد بداند هر چه نياز داشته باشيم درست مي‌کنيم و به حرف‌هاي شما ذره‌اي اعتنا نخواهيم کرد.

روحاني خطاب به دشمنان ملت ايران گفت: شما فکر مي‌کنيد قدرت ما موشک و هواپيماست؟ اشتباه مي‌کنيد. شما که موشک و هواپيما بيشتر داشتيد؛ شما که مدرن‌ترين هواپيماها و تانک‌ها و بدترين سلاح شيميايي غرب و شرق را به صدام داديد اما ديديد ملت ما پيروز شد؛ ملت ما با ايمان، وحدت و اطاعت از ولي فقيه پيروز شد.

رييس جمهور تاکيد کرد: مردم ما مطمئن باشند با وحدت، انسجام، اطاعت از مقام معظم رهبري، ولايت فقيه، پيروي از قانون اساسي و با طرد هر گونه تفرقه و انشقاق، هر چيز ديگري شبيه خرمشهر پيش روي ما باشد، باز هم پيروز مي‌شويم و پيروزي بزرگ‌مان را جشن مي‌گيريم و در اين مسير ترديد نداريم.

روحاني ادامه داد: معضلات فراواني پيش روي ماست اما اين معضلات را با جهاد، ايثار، وحدت و فداکاري‌مان از پيش رو برخواهيم داشت و باز هم مي‌گوييم «وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَکِيمِ».

باشگاه خبرنگاران
202


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۱۵۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسائل جامعه ایران ساختاری است و نیاز به تلاش گسترده برای حل آن است

به گزارش جماران؛ محمدرضا جوادی یگانه، جامعه شناس با اشاره به ماجرای مفقود شدن کودکی در استان گلستان و تلاش مردم برای پیدا شدن وی نوشت: جامعه ایران مثل همه جوامع، چندسطحی و چندبعدی است و بخاطر ویژگی‌های تاریخی و فرهنگی‌اش، پیچیده‌تر است. 

البته که هم‌سرنوشتی گسترده با  یسنا ی گم‌شده، نشانه‌ای از قدرت مفهوم وطن است؛ اما از این نگرانی عمومی برای گم شدن یسنا و تلاش گسترده برای پیدا کردنش و شادی فراگیر در سالم پیدا شدن یسنای کوچک، نمی توان نتیجه گرفت که نگرانی‌ها در باره تعارضات و تنش‌ها در جامعه ایران باطل بوده و مشکلی در جامعه وجود ندارد. 

مسائل جامعه ایران ساختاری است و نیاز به تلاش گسترده برای حل آن است. تفسیرهای بیش‌ازحد‌خوش‌بینانه از این هم‌سرنوشتی، موجب درک نادرست از جامعه ایران می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • پیش بینی ۲۷ سال پیش برژینسکی درمورد ایران که درست از آب درآمد
  • نحوه درست کردن لامپ LED با قیچی به روش برقکار کانادایی (فیلم)
  • نحوه درست کردن ۵ دقیقه‌ای شیرینی نارگیلی؛ خوشمزه و ساده (فیلم)
  • یک روایت از جهادگران در عملیات بیت‌المقدس
  • سلمان؛ روایت درست تاریخ
  • سلمان فارسی؛ روایت درست تاریخ
  • اجازه اعدام درختان در پارک لاله را نخواهیم داد
  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است
  • مردم باید افتخار کنند که چنین رئیس جمهوری دارند که ...
  • مسائل جامعه ایران ساختاری است و نیاز به تلاش گسترده برای حل آن است