Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@16:54:26 GMT

ابراز خوش‌بینی مدیر ناسا نسبت به کاهش بودجه

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۱۶۱۲۷

پس از آن‌که دونالد ترامپ بودجه ناسا را برای سال 2018 با 0.8 درصد کاهش ابلاغ کرد، مدیر ناسا اعلام کرد امیدوار است این کاهش 560 میلیون دلاری به چالش مهمی برای این سازمان تبدیل نشود.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، "رابرت لایتفوت"(Robert Lightfoot) مدیر فعلی ناسا در رابطه با بودجه 19.1 میلیارد دلاری ناسا برای سال 2018 در سخنرانی خود گفت: هنوز چند انتخاب سخت در پیش روی ما وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطمئنا ما نمی‌توانیم تمام برنامه‌ها را به پیش ببریم، اما هنوز هم کارهای زیادی می‌توانیم انجام دهیم.

وی افزود: به هر حال کشور ما مشکلاتی دارد که باید بر روی آنها متمرکز شد و ما همچنان از مقامات دولت به دلیل اعتمادی که به ناسا کرده‌اند، ممنونیم.

لحن ملایم و مثبت مدیر ناسا مهمترین اتفاقی بود که در این روزها در قبال تصمیمات جنجال برانگیز دولت "دونالد ترامپ" گرفته می‌شود.

"لایتفوت" خاطرنشان کرد: این بودجه برنامه‌های اصلی ما را پوشش خواهد داد و خللی در برنامه‌های بلندمدت ناسا ایجاد نخواهد کرد.

این کاهش بودجه برای ناسا نسبت به بسیاری از مراکز علمی فعال در آمریکا ناچیز به حساب می‌آید. برای مثال آژانس حفاظت محیط زیست در آمریکا با کاهش 31 درصدی بودجه مواجه شده است.

این کاهش بودجه 560 میلیون دلاری سبب خواهد شد تا ناسا برنامه‌های حمایتی و همچنین کمک‌هزینه‌های تحقیقاتی خود را کاهش دهد تا بتواند رئوس اصلی برنامه‌های خود را پیگیری کند.

یکی از ماموریت‌هایی که احتمالا ناسا آن را مسکوت نگه دارد، ماموریت تغییر مسیر سیارک‌ها (که اختصارا ARM نامیده می‌شود) است.

در حال حاضر ناسا پروژه‌های سنگینی همانند ادامه فعالیت ایستگاه فضایی بین‌المللی، پرتاب تلسکوپ جیمز وب، برنامه‌های مربوط به پروژه موشک سنگین SLS و ارسال کپسول اوریون به فضا را در دست دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۱۶۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان گفت: سال جاری از محل تسهیلات پست بانک توانستیم ۲,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به امور روستایی اختصاص دهیم که استان اصفهان توانست ۱,۰۰۰ میلیارد تومان یعنی ۴۰ درصد این اعتبار را طی سه مرحله در اختیار گیرد و این برای ما یک دستاورد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید جوهری امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در همایش رؤسای شوراهای استان اصفهان با اشاره به مشکلات زیرساختی دفتر امور روستایی اظهار کرد: سال جاری از محل تسهیلات پست بانک توانستیم ۲,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به امور روستایی اختصاص دهیم که استان اصفهان توانست ۱,۰۰۰ میلیارد تومان یعنی ۴۰ درصد این اعتبار را طی سه مرحله در اختیار بگیرد و این برای ما یک دستاورد بود.

وی افزود: با این اعتبار می‌توان طبق مصوبه ۳۱۳ ماشین‌آلات کشاورزی و عمرانی و خدماتی خریداری کرد؛ حدود ۱۳۰ ماشین‌آلات خریداری شده است که سال گذشته تعدادی از آن‌ها به‌کار گرفته شد و بنا داریم سال جاری نیز تعداد دیگری را افتتاح کنیم، همچنین با پیگیری شوراهای شهرستان‌ها در اختیار شرکت تعاونی شهرستان‌ها قرار خواهد گرفت.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان تاکید کرد: سال جاری در مصوبه برای منطقه پشتکوه سه ظرفیت خرید با سود ۸ درصد در نظر گرفتیم، اما مسئولان آن بخش گفتند که ما به آن نیاز نداریم، با این حال چادگان در سال گذشته ۷ دستگاه ماشین کشاورزی خریداری کرد، بنابراین شهرستان‌ها نمی‌توانند ادعا کنند که چیزی به آنها اختصاص داده نشده است.

وی ادامه داد: در حالی که کل کشور علیه اعتبار دریافتی اصفهان موضع گرفتند، اما شهرستان‌های این استان از ظرفیت به‌وجود آمده استفاده نمی‌کنند.

جوهری گفت: آموزش شوراها را در دستور کار داریم، این در شرایطی است که در سنوات قبل بودجه برای این کار نبود.

وی در رابطه با بحث اعتبارات ارزش افزوده، تصریح کرد: در سال گذشته ۸ هزار میلیارد اعتبار واریزی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل ارزش افزوده انجام شد که به‌واسطه قانون ۳۰ درصد افزایش یافته است و امسال به جای اینکه زیاد شود کاهش یافته است، از طرفی تورم مزید بر علت شده است؛ در سال ۱۴۰۲ این میزان به دلیل برداشت اعتباراتی که دولت برای هدفمندی یارانه‌ها برداشت کرده کاهش یافت و باید پیگیری شود در عین حال محدودیت‌های دولت را هم درک می‌کنیم.

کد خبر 750044

دیگر خبرها

  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم
  • یک پیش‌بینی از آینده بازار سکه /سکه‌های کوچکتر تغییر فاز دادند
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟
  • کاهش معافیت‌های مالیاتی بودجه برمبنای احکام برنامه هفتم بود
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور
  • صادرات ۴.۱ میلیارد دلاری نفت/ تراز تجاری مثبت شد
  • ۹۵ درصد بودجه پیشنهادی دولت تایید شد
  • چرا حضور مجدد انسان در ماه سخت است؟
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد