Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ دانشمندان با کمک طراحان گرافیک، طرح‌هایی از سفر آینده انسان به کشورهای مختلف و حتی خارج از جو کره زمین با استفاده از تجهیزات و وسایل مدرن که اکنون به صورت تئوری قرار دارند را ایجاد کرده‌اند.

گروهی از کارشناسان در یک طرح واقعی در حال بررسی امکان ساخت یک آسانسور فضایی برای حمل و نقل انسان‌ها به فضا تا سال ۲۰۵۰ هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات شرکت اوبایاشی کشور ژاپن امیدوار هستند با تکمیل پژوهش‌ها و ساخت تجهیزات مورد نیاز بتوانند آسانسور فضایی را در سال ۲۰۵۰ راه اندازی کنند.



کارشناسان اعتقاد دارند در آینده سفرهای انسان بسیار شبیه به فیلم‌های علمی تخیلی است که امروزه بر پرده سینما‌ها به نمایش درمی آیند.



علاوه بر ساخت هواپیماهای باسرعت بسیار بالا و تجهیزات فوق پیشرفته از جمله پنجره‌های پانوراما و تونل‌های سریع السیر برای انتقال ماشین ها، یکی دیگر ازوسایلی که در سالهای نه چندان دور به کمک انسان‌ها برای حمل و نقل می‌آید روبات‌ها هستند.

محققان امکان رفتن به سر کار و یا مسافرت و مهمانی را در سال ۲۰۵۰ با استفاده از خودروی پرنده کاری غیر ممکن نمی‌دانند.



بویژه که شرکت هواپیمایی ایرباس اکنون در حال طراحی نخستین ماشین پرنده و نمایش نمونه‌های اولیه آن است.

الیون ماسک رئیس شرکت SpaceX و کارخانه تسلا موتورز نیز در حال طراحی یک تونل با استفاده خاصیت الکترومغناطیس است که بتواند به جابه جایی انسان‌ها و حتی خودرو‌ها با سرعت بسیاربالا بپردازد.



این تونل نسل جدید مونوریل است و علاوه بر سرعت در جابه جایی مسافران می‌تواند از آلودگی محیط زیست نیز جلوگیری کند.

از جمله دیگر طرح‌ها برای ساخت وسایل حمل و نقل آینده بالا بردن ایمنی جان مسافران، آشنایی بیشتر از جاذبه‌های گردشگری، انتخاب بهترین مسیرو نیز جلوگیری از گیر افتادن در ترافیک است.



کارشناسان در خصوص صنعت حمل ونقل ریلی نیز در تلاش هستند تا قطارهایی تولید کنندکه بتواند با سرعت مافوق صوت حرکت کند و سرعتی معادل ۱۱۰۰ کیلومتر برساعت داشته باشد.
با وجود منحصربفرد بودن استفاده از این وسایل برای انتقال مسافران، اما به واقعیت پیوستن آن‌ها نیازمند انجام سرمایه گذاری‌های کلان ونیز پیشرفت فناوری‌ها است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۱۷۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابر کامپیوتر مورینیو در نقش انسان!

به گزارش ورزش سه، یکی از تیم‌هایی که قرار است فصل آینده را در سطح اول فوتبال انگلیس بگذارند، ایپسویچ تاون است که با حضور دستیار سابق اوله گونار سولسشر و ژوزه مورینیو در منچستریونایتد، اکنون به لیگ برتر رسیده است.

این تیم پس از ساوتهمپتون، نورویچ واتفورد چهارمین تیمی است که از دسته سوم فوتبال انگلیس هر فصل خودش را به سطح بالاتر رسانده و اکنون به لیگ برتر می‌رسد.

با این حال شرایط این صعود بسیار خاص است که چرا ایپسویچ از نظر ارزشگذاری ترنسفرمارکت، شانزدهمین تیم ارزشمند این لیگ است و نسبت به لسترسیتی که توانست به عنوان تیم قهرمان صعود کند و گران‌ترین تیم تاریخ این لیگ را در اختیار داشت، 160 میلیون یورو اختلاف ارزش دارد!

مک کنا در دوران تصدی‌گری مورینیو و اوله گونار سولسشر با بازیکنان جوان منچستریونایتد ارتباط بسیار خوبی داشت و زمانی که اوله جانشین مک کنا شد، سرمربی نروژی از دانش و اطلاعات دستیارش بسیار شگفت زده شده بود. او در مقطعی از فصل درباره توانایی‌های او گفت: زمانی که وارد باشگاه شدم، 2 ساعت با مک کنا صحبت کردم و مدام به این فکر می‌کردم که او چه میزان فرد بادانش و توانمندی است. من روزهای زیادی را با او گذراندم و اگر او نبود، کار کردن در منچستریونایتد بسیار سخت‌تر می‌شد. او همه جزئیات را با بالاترین اطلاعات ممکن در ذهن داشت و برای من یک انسان بود که در نقش کامپیوتر فعالیت می‌کرد!

با این حال مک کنا مورد توجه باشگاه برایتون قرار گرفته تا در صورت جدایی روبرتو دی زربی از این تیم، او را به عنوان سرمربی جدید خود معرفی کنند ولی با این عملکرد مک کنا با ایپسویچ تاون، یک عملکرد خاص و به یاد ماندنی در تاریخ فوتبال خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ابداع پارچه‌ای نازک‌تر از موی انسان که جاذب صداست
  • امروز روز جهانی خَر است!
  • کشف جی پی اس در مغز انسان
  • ابر کامپیوتر مورینیو در نقش انسان!
  • (اینفوگرافیک) راهنمای سوخت رسانی به سیستم ایمنی انسان!
  • فیلم| جنگل عمودی با ۸۰۰ درخت؛ واحه‌ای برای انسان‌ها و پرنده‌ها
  • کشف جدید باستان‌شناسان: نگو حجر، بگو شجر!
  • عکس | سیل؛ طغیانی علیه طغیان انسان!
  • خداوند برای انسان‌ها رستگاری می‌خواهد
  • چگونه اضطراب را درمان کنیم؟