Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره آموزش پیش‌دبستانی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: برای نخستین بار اعتباری برای عدالت آموزشی برای افزایش پوشش تحصیلی پیش‌دبستانی در مناطق محروم و روستایی به این استان تخصیص یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عین‌اله یوسفی ساداتپیش از ظهر امروز در نشست تخصصی کارشناسان دوره پیش‌دبستانی و غیردولتی استان اردبیل اظهار داشت:تلاش‌های کارشناسان و دبیرخانه تولید محتوایدوره پیش‌دبستانی استان در راستای اجرای برنامه‌های دوره پیش دبستانیشایسته قدردانی بوده چرا کهاجرای موفق دوره پیش‌دبستانی گام مهمی برایارتقای آموزشی و پوشش تحصیلی دوره ابتدایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره آموزش پیش‌دبستانی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیلبا تاکید بر عدالت آموزشی به عنوان گام نخست در از بین بردن شکاف بین نسل‌ها گفت: برای نخستین بار اعتباری برای عدالت آموزشی برای افزایش پوشش تحصیلی پیش‌دبستانی در مناطق محروم و روستایی به این استان تخصیص یافته است.

وی افزود: این اعتبارات به حساب مدارس نواحی و مناطق واریز شده و به آموزگاران کلاس­های چندپایه دارای نوآموز پیش­‌دبستانی برابر نرم اعلامی پرداخت شده است کهاز کارشناسان پیش‌دبستانی انتظار می‌رود برای جذب نوآموزان در کلاس‌های چندپایه در سال آینده اقدام مضاعف داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این جلسه بیان کرد:کارشناسان مدارس غیردولتییار کمکی آموزش و پرورش بوده کهدر سایه مشارکت و همکاری این دو اداره تلاش می‌کنیم نسبت به سال گذشته پیشرفت‌های زیادی داشته باشیم.

کمال عالی‌زاده با اشارهبه توسعه کمی و کیفی در دوره پیش‌دبستانی تصریح کرد: برای اینکه در دوره ابتدایی موفق باشیم باید تلاش کنیم همه نوآموزان کلاس‌های پیش‌دبستانی را سپری کنند تا دانش‌آموزی پرسشگر و کنجکاو بار بیایند، چراکه شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان و کسب مهارت‌ها در این دوره بنا می‌شود.

انتهای پیام/

R41374/P1336/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۱۷۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر اهمیت و ضرورت تلاش برای توسعه اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس تاکید کرد.

سیدوحید حسینی امروز، ۸ اردیبهشت‌ماه در کمیته استانی بهداشت، تغذیه و ایمنی که با همراهی مسئولان بهداشت سازمان آموزش و پرورش فارس برگزار شد، تلاش برای تامین سلامت دانش‌آموزان را یک ضرورت خواند که در این زمینه والدین و معلمان، نقش بسیار مهمی دارد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون فعالیت در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری، نیز مواردی مطرح کرد و راهکارهایی در خصوص همکاری مشترک دو مجموعه در این زمینه ارائه داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست، ضمن بیان توضیحاتی درباره وظایف مشترک مجموعه سلامت با سازمان آموزش و پرورش، از مسئولان مدارس خواست تا در این راستا با مجموعه سلامت همکاری بیشتری داشته و بر مصرف مکمل‌های توزیع شده در مدارس نظارت کنند.

عباس رضائیان‌زاده ضمن قدردانی از اقدامات و تلاش‌های سلامت‌محور مسئولان آموزش و پرورش استان در مدارس، مطالبی درباره پیگیری برای مشارکت خیرین تامین سلامت فارس در تامین مکمل در مدارس؛ مدیریت سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد؛ اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف بهداشت دهان و دندان؛ پایش و غربالگری سلامت دانش‌آموزان و تلاش برای اجرای قوانین جوانی جمعیت و فرزندآوری عنوان کرد.

محمدرضا کریمی، معاون فنی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست ضمن قدردانی از تلاش مجموعه سلامت استان و سازمان آموزش و پرورش در راستای سلامت دانش‌آموزان درباره موضوعاتی نظیر چاقی و لاغری دانش‌آموزان؛ عوارض کم تحرکی و تغذیه نامناسب دانش‌آموزان؛ اجرای برنامه بهبود تغذیه و توزیع مکمل یاری آهن و ویتامین D در مدارس؛ ثبت مشخصات دانش‌آموزان در سامانه «سیب» در زمینه دریافت مکمل یاری و چالش‌های تأمین اعتبارات مالی برای تأمین مکمل دانش‌آموزان در مدارس، مطالبی عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند