Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@02:03:35 GMT

خبرهای کوتاه جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۱۷۸۳۷

جهان انرژی در 24 ساعت گذشته شاهد تحولاتی مانند آمادگی شرکت روسنفت روسیه برای افزایش تولید نفت، گمانه زنی ها در مورد نتیجه نشست چهارم خردادماه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و حضور وزیر انرژی قزاقستان در این نشست بود.
به گزارش ایرنا، بنا به اعلام وزارت انرژی روسیه، تولید نفت این کشور در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) 116 هزار بشکه در روز نسبت به ماه اکتبر 2016 (مهر-آبان 1395) کاهش یافت و در فاصله ژانویه (دی 1396) تا مارس 2017 (اواسط فروردین 1396) مجموع تولید نفت آن با 12 میلیون و 500 هزار بشکه کاهش (2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 درصد) در مقایسه با مدت مشابه پارسال، به چهار میلیون و 620 هزار بشکه در روز رسید.
به گزارش خبرگزاری رویترز انگلیس، «ایگور سچین» مدیرعامل روسنفت گفت: روسیه به توافق کاهش تولید نفت به طور کامل پایبند بوده است اما ما آماده ازسرگیری کامل تولید از میدان‌های نفت این کشور در پی انقضای این توافق هستیم .
**نشست وزیران نفت اوپک فردا در وین برگزار می شود
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، یکصد و هفتاد و دومین نشست عادی وزیران نفت اوپک فردا پنجشنبه 25 مه (چهارم خرداد ماه) ساعت ١٢ و ٣٠ دقیقه (به وقت تهران) در وین، پایتخت اتریش برگزار می شود.
**مکزیک از توافق کاهش تولید نفت حمایت کرد
به گزارش رویترز، معاون نظارت بر منابع هیدروکربنی مکزیک گفت: این کشور به عنوان راهی برای تثبیت بازاهای جهانی نفت و افزایش سرمایه گذاری های جدید در بخش انرژی مکزیک، از تمدید توافق کاهش تولید نفت حمایت می کند.
«آلدو فلورس کوئیروگا» افزود: اعضای اوپک باید توافق کاهش تولید را دست کم تا سال ٢٠١٨ میلادی ادامه دهند، اما درباره تمدید ٦ ماهه یا ٩ ماهه توافق اظهار نظر نکرد.
همزمان به گزارش پایگاه خبری بلومبرگ آمریکا، یک شرکت خصوصی در مکزیک برای نخستین بار در 80 سال گذشته و از زمان ملی شدن صنعت نفت در این کشور در سال 1938 میلادی، یک چاه نفت فراساحلی در آب‌های ایالت تبسکو حفاری کرد.
حفاری چاه نفت «زاما-1» که نخستین چاه غیر وابسته به شرکت دولتی نفت پیمکس است، بیست و یکم مارس (سی ام اسفند 1395) آغاز شد که میزان ذخایر برآورد شده نفت آن 100 تا 500 میلیون بشکه است.
مدت زمان مورد نیاز برای تکمیل فرایند حفاری 90 روز و با هزینه 16 میلیون دلار اعلام شده است.
**خوشبینی امارات به تمدید توافق کاهش تولید نفت
‎به گزارش رویترز، وزیر انرژی امارات نیز از تمدید توافق کاهش تولید نفت اوپک و غیراوپک حمایت کرد.
«سهیل بن محمد المزروعی» گفت: اظهارنظرها در مورد تمدید توافق کاهش تولید مثبت به نظر می رسد و نشست میان روسیه و عربستان خوب بوده است.
وی افزود: توافق کاهش تولید نفت به بازگشت توازن به بازار نفت و رشد قیمت ها کمک کرده است.
این مسوول گفت: تصمیم در مورد تمدید توافق کاهش تولید نفت برای ٦ ماه یا ٩ ماه دیگر، روی میز اوپک است.
‎المزروعی افزود: ما باید تحلیل های اعضای سازمان را گوش دهیم و بررسی کنیم که کدام یک مناسب تر است.
**کویت کاهش بیشتر تولید نفت را ضروری نمی‌بیند
‎به گزارش رویترز، وزیر نفت کویت اعلام کرد: از آنجا که همه تولیدکنندگان جهانی نفت روی تمدید ٩ ماهه توافق کاهش تولید توافق نظر ندارند و برخی از جمله ایران و عراق با ٦ ماه تمدید موافقند، این موضوع در نشست آتی اوپک و غیر اوپک در پنجشنبه (چهارم خرداد ماه) به رایزنی گذاشته خواهد شد.
«عصام المرزوق» درباره کاهش بیشتر تولید نفت گفت: در شرایط کنونی نیازی به این موضوع نیست؛ نخست باید تاثیر توافق اخیر و شرایط بازار نفت در نیمه دوم سال جاری میلادی باید مورد بررسی قرار گیرد.
همچنین به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، وزیر نفت کویت گفت: سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) متعهد شده است توازن را به بازار نفت برگرداند و برای نیل به این هدف همه راه‌ها از جمله افزایش میزان کاهش را آزمایش می کند.
به گفته وی، همه راه‌ها بررسی می شود؛ اگرچه هرگونه توافقی با رضایت کامل اعضا صورت می گیرد.
**وزیر انرژی قزاقستان در نشست اوپک و غیراوپک حضور می یابد
‎به گزارش رویترز، وزیر انرژی قزاقستان گفت: در نشست اوپک و غیراوپک برای مذاکره در مورد تمدید توافق کاهش تولید نفت شرکت خواهد کرد.
«قناعت بزومبایف» افزود: قزاقستان از تمدید این توافق حمایت می کند، اما باید درباره سقف تولید این کشور در قالب قرارداد جدید بحث و گفت و گو کرد، زیرا انتظار می‌رود برداشت نفت از میدان بزرگ کاشاکان افزایش یابد.
**بانک گلدمن ساکس آمریکا: مازاد عرضه نفت در بازارها در سال 2018 ادامه دارد
به گزارش پایگاه اینترنتی مانی کنترل آمریکا به نقل از بانک گلدمن ساکس این کشور اعلام کرد، با وجود توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک، احتمال افزایش مازاد عرضه نفت در بازارها و در سال 2018 میلادی وجود دارد
**پیش بینی الجزایر برای ادامه همکاری اوپک و غیراوپک در سال 2018 میلادی
به گزارش رویترز، «نورالدین بوطرفه»، وزیر انرژی الجزایر افزون بر اعلام حمایت از تمدید 9 ماهه توافق کاهش تولید نفت، از حفظ همکاری اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و کشورهای غیرعضو استقبال کرد.
**صادرات نفت ایران به چین 4.5 درصد در ماه آوریل کاهش یافت
به گزارش رویترز، اگرچه پالایشگاه های مستقل چینی در ماه آوریل نفت بیشتری از روسیه خریداری کرده اند، آمارهای گمرک چین حاکی است، میزان خرید نفت این کشور از ایران در این مقطع به 641 هزار و 100 بشکه در روز رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4.5 درصد کاهش نشان می دهد.
**احتمال عرضه گاز ایران به اروپا کم است
به گزارش پایگاه خبری ترند آذربایجان، مدیرعامل موسسه مشاوره انرژی «سی.ان.اچ.سی» قبرس گفت: شانس رسیدن گاز ایران به بازار اروپا به دلیل پایین بودن قیمت گاز در این بازار (پنج دلار برای هر واحد حرارتی) چندان بالا نیست.
به گفته «چارلز الیناس»، بخش عمده گاز ایران در داخل مصرف می شود و گاز زیادی برای ارسال به خارج باقی نمی ماند.
قیمت گازی که ایران به ترکیه عرضه می کند در سال 2016 میلادی پنج دلار و هشت سنت در هر واحد حرارتی بود و در نتیجه قیمت تمام شده گاز ایران تا زمانی که به اروپا برسد به هفت دلار می رسد که برای خریداران اروپایی قیمت بالایی است.
**روسیه جایگاه نخستین صادرکننده گاز به چین را برای دومین ماه متوالی از عربستان ربود
به گزارش رویترز، طبق آمار اداره گمرک چین، میزان عرضه نفت روسیه به چین در ماه آوریل 2017 با 1.9 درصد کاهش نسبت به سال پیش در همین مقطع، به یک میلیون و 150 هزار بشکه در روز رسید که سبب شد روسیه برای دومین ماه متوالی عنوان بزرگ ترین عرضه کننده نفت به چین را از عربستان بگیرد. این میزان در ماه مارس یک میلیون و 104 هزار بشکه در روز بوده است.
میزان عرضه نفت عربستان به چین نیز در ماه آوریل با 3.9 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه پارسال به 963 هزار بشکه در روز رسید که این میزان در ماه مارس یک میلیون و 70 هزار بشکه در روز بوده است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۱۷۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار رمزارز‌ها / پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین

آفتاب‌‌نیوز :

هاوینگ یک اتفاق از پیش برنامه‌ریزی‌شده در پروتکل بیت کوین است که بعد از استخراج هر ۲۱۰ هزار بلاک یا تقریباً هر چهار سال یک بار اتفاق می‌افتد. بر اساس داده‌های کوین گلس، این مجموع شامل ۲۰۲.۳۵ میلیون دلار از موقعیت‌های خرید و ۷۳.۸۲ میلیون دلار از موقعیت‌های فروش است.

علاوه بر این، شاخص ترس و طمع بیت‌کوین کاهش یافته و از سطح طمع ۷۴ به ۶۵ تغییر کرده است.

این نوسانات اخیر با اصلاح گسترده‌تر بازار به دنبال ریزش‌های ژئوپلیتیکی آخر هفته گذشته مطابقت دارد، با این حال، خبر تایید صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین و اتریوم در هنگ کنگ، بازار را تقویت کرد و برای مدت کوتاهی بیت‌کوین را به بالای ۶۶هزار دلار رساند.

جالب اینجاست که نوسانات فعلی بیت‌کوین با رویداد هاوینگ پیش‌بینی شده در ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ همزمان شده است.

به نقل از کریپتو، پیچیدگی و نوسانات بازار کریپتو، آن را با نوسانات مکرر قیمت، به‌طور ذاتی غیرقابل پیش‌بینی می‌کند، اما شکست بیت‌کوین در حفظ سطح حمایت ۶۳هزار و ۷۰۰ دلاری می‌تواند چشم‌انداز صعودی را باطل کند و به‌طور بالقوه منجر به کاهش قیمت بعدی شود.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتال در حال حاضر ۲.۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۴.۷۸ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۴.۰۴ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۰ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۳.۶۳میلیارد دلار است که ۲.۹۳ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۹ میلیارد دلار است که ۷.۹۲ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۱۰۶.۲۱میلیارد دلار است که ۹۳.۴۷ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارز‌های دیجیتالی (تا ساعت ۱۰:۴۸ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۳ هزار و ۳۶۶.۴۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۴۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۴۴ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۰۹۷.۱۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۵۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۵.۱۰ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۷ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۵۰.۶۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۵۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۸۲ درصد کاهش

۵- سولانا

قیمت: ۱۳۷.۰۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۱.۷۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۲.۱۹ درصد کاهش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۴۹۷۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۵۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱۸.۸۸ درصد کاهش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۵۷۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۵.۶۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۰.۱۱ درصد کاهش

۹ – تون کوین

قیمت: ۶.۳۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۰.۵۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۸۸ درصد کاهش

۱۰- کاردانو

قیمت: ۰.۴۶۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۱۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۲.۴۲ درصد کاهش

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کدام کشورها ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند؟
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • بزرگ‌ترین نیروگاه برق اتمی جهان بیدار می‌شود
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۹ فروردين
  • تمایل اوپک برای عضویت جمهوری نامیبیا
  •  آغاز فرآیند انتخاب واحد نمونه استاندارد
  • بازار رمزارز‌ها / پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۸ فروردين
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟