Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر دفتر آموزش و ارتقای سلامت کشور با بیان اینکه تمام مادران باردار کشور زیرپوشش راهنمای هفته به هفته دوران بارداری قرار می‌گیرند، گفت: ۲.۵ میلیون سفیر سلامت تربیت شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، شهرام رفیعی‌فر پیش از ظهر امروز در حاشیه کارگاه تخصصی آموزش مدیران گروه‌های آموزش ارتقاء سلامت کشور و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پنجمین برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت برنامه‌ای ملی با نام خود‌مراقبتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر‌ دفتر آموزش و ارتقای سلامت کشور با بیان اینکه معتقد هستیم که سلامت همچون یک ثروت ملی باید از آن حفظ و نگهداری شود، افزود: در جهت حفظ و نگهداری سلامت جامعه لازم است مردم در مناطقی که کار، زندگی و تحصیل می‌کنند، خود مراقبتی پررنگ‌تر شود.

رفیعی‌فر تصریح کرد: خود‌مراقبتی یعنی افرادی که در حوزه بهداشت و سلامت متخصص نیستند و تحصیلات لازم در این زمینه‌ها را نداشته و یا اطلاعات کافی در این مورد ندارند با مشورت پزشکان و تیم سلامت با رعایت سبک زندگی سالم از سلامت خود حفاظت می‌کنند و در صورت ابتلا به ناخوشی آن را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه در طرح خود‌مراقبتی مردم آموزش می‌بندد باید به کجا مراجعه کنند و در آن اماکن چه حقوق داشته و چه خدماتی می‌توانند دریافت کنند، تصریح کرد: در طرح خود‌مراقبتی به مردم آموزش داده می‌شود زمانی که به مشکل حاد دچار شدند تا رسیدن تیم پزشکی چه کاری باید انجام دهند و در زمان رسیدن تیم پزشکی آنها چه کارهایی انجام میدهند.

مدیر دفتر آموزش و ارتقای سلامت کشور با بیان اینکه در سال گذشته 2.5 میلیون نفر سفیر سلامت خانوار تربیت شده است، ابراز داشت: در طول سال تعداد سفیران سلامت خانوار تا سه برابر افزایش پیدا می‌کند و همچنین در سال گذشته یک میلیون و 200 هزار نفر سفیر سلامت دانش‌آموز تربیت کردیم که امسال نیز همین میزان سفیر سلامت دانش‌آموز تربیت می‌کنیم.

رفیعی‌فر بیان کرد: در سال قبل برای 250 هزار سفیر سلامت دانشجو برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفت و تا پایان ترم جاری این میزان سفیر سلامت دانشجو محقق می‌شود و از ترم تحصیلی جدید 400 هزار سفیر سلامت جدید دانشجو تربیت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه حفاظت از سلامت خود، خانواده، همسالان و جامعه وظایف سفیران سلامت است و در تغذیه مناسب و تحرک کافی به دیگران کمک می‌کنند، اذعان داشت: سفیران سلامت روابط میان افراد را کنترل می‌کنند تا افراد با یکدیگر دچار خشونت نشوند و همچنین سفیران سلامت می‌توانند از رفتارهای پر‌خطر جلوگیری کرده و آموزش‌های لازم به دیگران ارائه دهند.

مدیر دفتر آموزش و ارتقای سلامت کشور تاکید کرد: در راستای سیاست‌های کلی جمعیت از سال جاری تمام مادران باردار کل کشور زیرپوشش راهنمای هفته به هفته دوران بارداری قرار می‌گیرند و امید است از مهر ماه راهنمای خود‌مراقبتی صفر تا دو سال یا 1000 روز طلایی را در اختیار خانواده‌هایی قرار می‌دهیم که قصد فرزندآوری داشته و یا فرزندان زیر دو سال دارند.

انتهای پیام/

R7845/P1377/S6,1369/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۱۷۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی

در دیدار «محمدحسن حبیب ‌الله‌زاده»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا با خانم «زهرا زومروت سلجوق»، مدیرکل سازمان آموزش و تحقیقات آماری، اقتصادی و اجتماعی کشورهای اسلامی پیرامون توسعه همکاری‌ها میان ایران با این سازمان گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

 به گزارش ایسنا ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به اهمیت استفاده از نتایج تحقیقات این مرکز و تبادل و انتقال تجربیات کشورهای اسلامی در حوزه‌های مربوطه، خواستار افزایش همکاری‌ها و بهره‌ مندی بیشتر کشورمان از خدمات این نهاد سازمان همکاری اسلامی شد .

 وی همچنین بررسی امکان تعریف پروژه‌های مشترک با سازمان آموزش و تحقیقات آماری، اقتصادی و اجتماعی کشورهای اسلامی و نیز مشارکت در پروژه‌های آن مرکز را از دیگر زمینه‌های افزایش همکاری‌ها دانست.

خانم زهرا سلجوق، مدیرکل سازمان آموزش و تحقیقات آماری، اقتصادی و اجتماعی کشورهای اسلامی نیز با برشمردن برخی از زمینه‌های کاری آن مرکز در حوزه‌های مختلف، برای افزایش همکاری‌ها با کشورمان در زمینه‌های مورد نیاز، اعلام آمادگی کرد .

وی با اشاره به برخی از پروژه‌های مرکز آموزش و تحقیقات آماری، اقتصادی و اجتماعی کشورهای اسلامی، حوزه‌های فعالیت این سازمان را شامل طیف وسیعی از فعالیت‌ها با درخواست کشورهای عضو دانست و با اشاره به تجارب ارزشمند کشورمان در برخی از حوزه‌های فعالیت این مرکز بین المللی، آمادگی این نهاد برای  ارتقای همکاری و مناسبات کشورمان را اعلام کرد .

براساس این گزارش، مرکز آموزش و تحقیقات آماری، اقتصادی و اجتماعی کشورهای اسلامی یکی از نهادهای تخصصی وابسته به سازمان همکاری اسلامی (OIC) است که بر اساس مصوبه هشتمین نشست وزرای امور خارجه سازمان کنفرانس اسلامی (طرابلس) تاسیس و از اول ژوئن ۱۹۷۸ فعالیت خود را در آنکارا آغاز کرد.

 مهمترین وظایف این نهاد جمع آوری، پردازش و انتشار آمار و اطلاعات اقتصادی - اجتماعی برای استفاده کشورهای عضو، مطالعه و ارزیابی تحولات اقتصادی و اجتماعی در کشورهای عضو به منظور ارتقای همکاری میان کشورهای اسلامی و نیز سازماندهی برنامه های آموزشی متناسب با نیازهای کشورهای عضو و اهداف کلی سازمان همکاری اسلامی  است .

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • رئیس سازمان سنجش: کنکور در سلامت کامل برگزار شد
  • فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران
  • نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد
  • راهپیمایی جمعی از کودکان و مادران قمی در هفته سلامت و زمین پاک
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین