Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@09:48:24 GMT

دهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۱۸۷۵۸

دهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر بعد از ظهر امروز با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم ، به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه اشاره و خاطر نشان کرد: روز جمعه مردم حماسه آفریدند و با مشارکت ۷۳ درصدی خود به نوعی ایثار و فداکاری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها روز جمعه دشمنان خارجی ما را مایوس و حماسه‌ای بزرگ و به یادماندنی خلق کردند.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: سوم خرداد روز به یادماندنی در تاریخ کشور محسوب می‌شود. روز فتح خرمشهر در شرایطی رقم خورد که صدام اعلام کرده بود چنانچه ایران بتواند خرمشهر را بازپس بگیرد بصره را نیز به ایران خواهد داد. به همین دلیل فتح خرمشهر یک فتح الفتوح و روزی به یادماندنی در تاریخ انقلاب و هشت سال دفاع مقدس محسوب می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: دوست و دشمن جمهوری اسلامی ایران پیروزی فتح خرمشهر را تحسین کرد و همه دشمنان از این پیروزی انگشت به دهان گرفتند و متعجب شدند. این روز، روز بزرگی برای دفاع مقدس و رزمندگان و ملت ایران محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه روز فتح خرمشهر، روز ایثار، مقاومت و فداکاری بود، خاطر نشان کرد: ما در روز خرمشهر فقط خرمشهر را نگرفتیم بلکه همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند فتح خرمشهر نه فتح خاک، فتح عقیده و ایثار و ارزش‌های اسلامی بود.

شهیدی در پایان با تاکید بر لزوم توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در کشور گفت: سوم خرداد باید هر ساله به عنوان روز پیروزی و فتح خرمشهر و ایثار و مقاومت و فداکاری تجلیل شود. چرا که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، روز فتح خرمشهر الگوی اساسی برای فرهنگ محسوب می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۱۸۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری هشتمین کنگره علمی جشنواره خوارزمی در کاشان

هشتمین کنگره علمی‌پژوهشی دانش‌آموزی جشنواره خوارزمی با ارائه دستاوردهای پژوهشی در کاشان برگزار شد.

به گزارش، خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حمزه چاوشی، دبیر علمی کنگره ملی خوارزمی، اظهار کرد: هشتمین کنگره علمی-پژوهشی دانش آموزی جشنواره خوارزمی با ارائه دستاوردهای پژوهشی در کاشان برگزار شد.

وی افزود: این کنگره علمی-پژوهشی با حضور بیش از ۱۲۰ دانش‌آموز پسر برگزار شد و از بین ۵۵ طرح ارائه شده، پس از ۲ نوبت داوری، ۳۵ طرح پژوهشی در زمینه‌های مختلف علوم ریاضی-علوم تجربی و علوم انسانی برای حضور در کنگره انتخاب شد.

دبیر علمی کنگره ملی خوارزمی خاطرنشان کرد: این جشنواره با هدف شناسایی علایق و استعدادهای دانش‌آموزان و تقویت روحیه خود باوری و اعتماد به نفس و کار گروهی برگزار شد

چاوشی تصریح کرد: ساخت گلخانه هوشمند، ساخت دستگاه تولید نخ پلاستیکی، ساخت و بررسی دهان‌شویه گیاهی بر ضد باکتری استرپتوکوکوس موتانس، رنگ بری از پساب‌های کارخانجات نساجی کاشان، بررسی گیاه خارمریم بر شاخص‌های کبد چرب، ساخت ماشین هوشمند، تأثیر آموزش تفکر انتقادی بر خودکار آمدی تحصیلی و انگیزشی تحصیلی دانش آموزان متوسطه اول کاشان از جمله طرح‌های ارائه شده در این کنگره است.

وی اضافه کرد: طرح‌های بر گزیده این جشنواره به جشنواره طرح‌های پژوهشی مدارس سمپاد کشور معرفی می‌شوند.

به گزارش ایمنا؛ هشتمین کنگره علمی-پژوهشی خوارزمی با هدف شناسایی علایق و استعدادهای دانش آموزان در دوره اول متوسطه در دانشگاه آزاد اسلامی در دو قسمت سخنرانی و ارائه پوستر برگزار شد.

کد خبر 751106

دیگر خبرها

  • امشب؛ دهمین گزارش تلویزیونی رئیس جمهور به مردم
  • نخستین کنگره ملی ایران‌شناسی برگزار می‌شود
  • برگزاری هشتمین کنگره علمی جشنواره خوارزمی در کاشان
  • کنگره ایران‌شناسی بین‌المللی می‌شود
  • کنگره در سال آینده بین المللی می‌شود
  • آیین تجلیل از اساتید و مربیان برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد
  • نیروی زمینی ارتش ۴۶ هزار شهید تقدیم نظام کرده است
  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان خرمشهر
  • بررسی ابعاد مختلف تروما در کنگره جراحان ایران
  • نخستین کنگره ملی ایران شناسی برگزار می‌شود