Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -ستاره پسياني دختر و خسرو پسياني پسر آتيلا پسياني در برنامه کلاه قرمزي آتيلا پسياني Atila Pesyani ، بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون متولد 1336 در تهران است.
آتيلا پسياني فرزند جميله شيخي هنرمند تبريزي و همسر فاطمه نقوي بازيگر سينما، تلويزيون و تئاتر است. او داراي دختري به نام ستاره است که از بازيگران جوان به حساب مي‌آيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در سال 1361 از دانشکده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران در رشته کارگرداني و بازيگري تئاتر فارغ‌التحصيل شد.

آتيلا پسياني سال 1361 از دانشکده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران در رشته کارگرداني و بازيگري تئاتر با مدرک ليسانس فارغ‌التحصيل شد.
وي در ابتدا با نقش‌آفريني در مجموعه تلويزيوني محله بروبيا ظاهر شد و در سال 1362 با بازي در فيلم مرگ سفيد وارد سينما شد.

پسياني ازجمله بازيگران پرکار سينما به‌شمار مي‌آيد، به طوري که تا سال 1372 تقريبا سالي يک فيلم بازي کرد و از آن سال به بعد او با بازي‌هاي ماندگارش در فيلم‌هاي روز شيطان، دوزن، نسل سوخته، آب و آتش در ليست بازيگران تواناي سينماي ايران قرار گرفت.
در کارنامه فعاليت هنري آتيلا پسياني علاوه بر بازيگري در تئاتر، تلويزيون و سينما، تجربه کارگرداني، دستياري کارگردان، برنامه ريز، بازيگردان، انتخاب بازيگر و دستياري صحنه و لباس به چشم مي‌خورد.

فاطمه نقوي Fatemeh Naghavi بازيگر ايراني سينما و تئاتر و همسر آتيلا پسياني است.
او در کشورهاي غربي براي فيلم دايره شناخته شده است.

فيلم هاي سينمايي فاطمه نقوي
لانتوري (1394)شيرين (1387)دايره (1378)نسل سوخته (1378)دو فيلم با يک بليت (1369)گال (1365)بهار (1364)گنج (1363)سريال هاي تلويزيونسالنامسمتکارگردانتوضيحات1389تله‌فيلم «زماني براي شخم‌زدن»بازيگرسيروس مقدمشبکه 11387تله‌تئاتر «گنگ خواب‌ديده»بازيگرآتيلا پسيانيشبکه 41387تله‌تئاتر «زخمه بر رمل»بازيگرآتيلا پسيانيشبکه 41387جمعه، دوازده و چهل و پنج دقيقهبازيگرسعيد ابراهيمي‌فرشبکه 11386گزارش يک اعدامبازيگرابراهيم شيباني
1378–1377مرگ در سکوتبازيگرشهريار پارسي‌پورشبکه 21377–1376هفت‌سنگبازيگرعبدالرضا نواب صفوياين سريال يک نسخهٔ سينمايي هم دارد.1375سيمرغبازيگرحسين قاسمي جاميشبکه 11374نابغه‌هاي قرن بيستمبازيگرحسين محب‌اهريشبکه 31370بچه‌هاي وشان (راه)بازيگربهرام کاظميبرنامه کودک و نوجوان شبکه 21365پايان شب سيهبازيگرحبيب دهقان‌نسب
1363محله بهداشتبازيگرداريوش مؤدبيان
حسين فردرو
1361محله برو بيابازيگرداريوش مؤدبياناولين بار در سال 1362 از شبکه دوم سيما
(پنجشنبه‌ها) پخش مي‌شد.1360مثل‌آبادبازيگررضا ژيانکارگردان تلويزيوني: «مسعود فروتن»جميله شيخي متولد 1309 در تبريز آخرين فرزند خانواده ابتدا به يادگيري آواز و تعليم اپرا پرداخته و سپس وارد تئاتر و سينما شده است. «اولين آشنايي من با دنياي تئاتر‌، ديدن نمايشنامه‌هايي بود که در تئاتر سعدي اجرا مي‌شد.»
جميله شيخي از گذشته و عشق به تئاتر شروع مي‌کند عشقي که سبب شد از دو سال تعليم آواز و اپرا چشم بپوشد.
دختر جوان و علاقه‌مند به تمرينات همچنان ادامه داد و در سال 1335 ازدواج کرد و در سال 1336 با نمايشنامه «پدر» براي اولين‌بار در صحنه ظاهر شد.
او شب اولين اجرا را هنوز به ياد دارد:«بسيار مضطرب بودم و زانوهايم مي‌لرزيد و نمي‌توانستم بايستم اما بعد از اينکه چند جمله گفتم به خودم مسلط شدم.»

بعد از مدتي همسر جميله شيخي که پشتيبان هميشگي کارهايش بود‌، فوت کرد و او با آتيلاي يکساله (آتيلا پسياني) تنها ماند و تلويزيون را براي ادامه کار هنري‌اش انتخاب کرد و هفته‌اي يک نمايشنامه را به صورت زنده اجرا مي‌کرد. «يک جور ترس و دلهره داشتم. هر اتفاقي که مي‌افتاد تماشاگر شاهد آن بود و اگر اشکالي در بازي به وجود مي‌آمد به هيچ وجه قابل اصلاح نبود. حتي يک بار دکور درخت در حين بازي افتاد و همه هول شده بودند اما دوربين بلافاصله صحنه ديگر را گرفت و در اين فرصت دوباره دکور را درست کردند»
جميله شيخي همزمان با کار در تلويزيون در تئاتر‌هاي مختلف نيز برنامه اجرا کرد و با کارگردان‌هايي چون حميد سمندريان‌، علي نصيريان‌، عزت الله انتظامي‌، داوود رشيدي‌، رکن‌الدين خسروي‌، عباس مغفوريان‌ و جعفر والي همکاري کرد:« اولين کار تلويزيوني‌ام نمايشنامه‌اي بود به نام «مادر» به کارگرداني حميد سمندريان. در آن زمان 29 سال داشتم و اکثر خانم‌ها دوست داشتند، نقش جوان‌ها را بازي کنند ولي براي من جوان و پير اهميتي نداشت و با کمال ميل اين نقش را پذيرفتم.»
اين بازيگر نقش کوچک و بزرگ برايش تفاوتي نداشت:«دکتر مهدي فروغ ما را طوري تعليم داده بود که به نقش کوچک و بزرگ اهميتي نمي‌داديم. نقش کوچک هم مال هنرپيشه است ولي متاسفانه به محض اينکه يک نقش کوچک به بازيگران پيشنهاد مي‌شد قبول نمي‌کردند من هيچ وقت با بازي در نقش کوچک، کوچک نشدم. آن وقت‌ها براي بازي در هر نمايشنامه تلويزيوني 250 تومان دستمزد مي‌گرفتيم.
عکس جميله شيخي قبل از انقلابآيا آتيلا پسياني مسلمان است ،آتيلا پسياني ارمني است؟

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۱۹۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتسال بانوان مشخص شدند

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، اردوی تدارکاتی تیم فوتسال بانوان از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت ماه در تهران برگزار می‌شود که از سوی فروزان سلیمانی اسامی بازیکنان دعوت شده به اردو به شرح زیر اعلام شد:

مبینا ملاآقایی، فرزانه توسلی، نگار سادات یعقوبی، مریم سید، مبینا پروینی (تهران)

هما آقایی پور، معظمه سنجری (کرمان)

سحر زمانی، نازنین استکی فر (اصفهان)

فاطمه رحمتی، محدثه محمدی (زنجان)

فرشته خسروی، الهام عنافچه، طاهره مهدی پور، زهرا کیانی منش (خوزستان)

مارال ترکمان (البرز)

مهتاب بنایی (فارس)

نسترن مقیمی، کیمیا رحیمی نیا، نسرین قمی (مازندران)

فاطمه حسینی (خراسان رضوی)

سارا شیربیگی (کرمانشاه)

مهدیه محمودی نیا (کهگیلویه و بویراحمد) زینب امیری (چهارمحال بختیاری)

کد خبر 6096287

دیگر خبرها

  • اسامی دعوت شدگان به اردوی تیم ملی فوتسال بانوان
  • بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتسال بانوان مشخص شدند
  • امیر جدیدی از «قهرمان» تا «منصور»
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • آتیلا حجازی: امیدوارم نام استقلال تغییر نکند/ بی‌درنگ پیشنهاد سرپرستی را قبول کردم
  • اولین حرف های آتیلا حجازی درباره استقلال | من خارج از کشور بودم اما ...|‌ با این شرایط قهرمانی آسیا صد درصد شدنی است
  • آتیلا حجازی: حق بانوان ایران بیشتر از این است؛ ایران نبودم و برای خدمت به استقلال برگشتم!
  • آتیلا حجازی: اتفاقات بازی پرسپولیس و سپاهان ناراحت کننده بود / فیلم
  • کوه‌ها هم ترک برمی‌دارند!