Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک متخصص تغذیه گفت: توت سیاه یکی از میوه‌های تابستانی خوش طعم و پرخاصیت است و از مهمترین خواص آن پیشگیری از بروز سرطان می‌باشد. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،با اشاره به خواص توت سیاه اظهار کرد: میوه‌های رنگی از ماده‌ی بسیار مفیدی به نام آنتی‌اکسیدان برخوردار هستند که پزشکان و کارشناسان تغذیه این ماده را به عنوان یک ضد سرطان می‌شناسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: آنتی‌اکسیدان موجود در توت سیاه موجب از بین رفتن رادیکال‌های آزاد شده و همین مساله سبب پیشگیری از انواع سرطان‌ها در بدن می‌شود.

این متخصص تغذیه عنوان کرد: توت سیاه حاوی ویتامین B بوده و بهترین ماده غذایی برای کاهش فشار خون محسوب می‌شود.

مظهری تأکید کرد: توت سیاه باعث رقیق شدن خون می‌شود، به خصوص در فصل بهار از غلیظ شدن خون جلوگیری می‌کند. به همین خاطر متخصصان تغذیه به افرادی که خونشان رقیق نیست توصیه می‌کنند که در فصل بهار از این ماده مقوی مصرف کنند.

وی ادامه داد: توت سیاه به عنوان یک ماده غذایی ریز مقوی به جای قند در کنار چای می‌تواند مفید باشد و این میوه برای مبتلایان به دیابت باعث تنظیم میزان قند خونشان می‌شود.

این متخصص تغذیه یادآور شد: توت سیاه باعث ترشح غده انسولین می‌شود و از کار افتادگی کامل لوز‌المعده در افراد به خصوص مبتلایان به دیابت نوع ۲ جلوگیری می‌کند.
منبع:باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۱۹۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهی مفید برای مشکلات معده

آفتاب‌‌نیوز :

از ریشه شیرین بیان در اکثر فارماکوپه‌ها به عنوان دارو یاد شده است. گلیسریزنیک اسید با توانایی مهار باکتری هلیکوپیلوری در درمان زخم معده، مشکلات مخاطی معده و کاهش اسید معده مؤثر است. شیرین بیان بر سیستم غدد درون ریز بدن نیز تأثیرگذار است و مصرف آن ممکن است مقدار تستوسترون خون را کاهش دهد. همچنین اثبات شده است که لیکوریک یا ریشه خشک شیرین بیان اثرات افزایش ترشح سرتونین و پروستاگلندین در معده را دارد و اثرات ضدتورم معده را از این طریق اعمال مینماید.

نتایج پژوهش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که فلاوونوئید‌های موجود در این گیاه باعث نابودی هلیکوباکتری پیلوری می‌شود. باید بدانید که این باکتری عامل زخم معده است. می‌توان از شیرین بیان برای درمان آفت‌ها و زخم‌های دهانی نیز بهره برد.

از این گیاه در ترکیب شربت‌های ضد سرفه استفاده می‌شود. این گیاه برای دستگاه گوارش و همچنین تقویت دستگاه ایمنی بدن موثر عمل می‌کند؛ چون حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی متعدد مورد نیاز بدن است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • با سریع ترین روش های کاهش وزن آشنا شوید
  • ویدیو/ خاطره‌بازی با معلم‌ها؛ داستان شیرین‌ترین کتک دنیا
  • تفاوت میلگرد A2 و A3 + نحوه تشخیص آن‌ها
  • وینیسیوس: حالا وقت شب جادویی در برنابئو است
  • جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • با سریع‌ترین روش‌های کاهش وزن آشنا شوید
  • فواید و خواص آب سیب زمینی
  • خواص ریواس و فواید آب ریواس برای جوانسازی و لاغری + عوارض
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده