Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، طی روزهای گذشته بیش از 89 نامزد پنجمین دوره شورای شهر گرگان اعتراض خود را نسبت به روند برگزاری انتخابات در قالب طوماری همراه با مدارک و مستندات به فرمانداری اعلام کردند و بنا به گفته‎های کاندیداهای معترض به خواسته‎های آنها بی‎توجهی شد تا جایی که تصمیم گرفتند تخلفات انتخابات 29 اردیبهشت را عصر امروز در نشستی تقریبا سه ساعته از طریق تریبون رسانه منعکس کنند تا شاید گوش شنوایی برای پیگیری خواسته‎های آنها پیدا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه صدای اعتراض به روند انتخابات 29 اردیبهشت تنها محدود به شوراها نمی‎شود و روند برگزاری انتخابات ریاست‎جمهوری در استان گلستان را نیز دربرمی‎گیرد به طوری که عیسی غلامی رئیس هیأت نظارت بر انتخابات گلستان از تشکیل 22 پرونده تخلف انتخاباتی در استان خبر داده بود که بیش از نیمی از این تخلفات مربوط به مسئولان اجرایی و مدیران مراکز دولتی ذکر شد.

غلامی در حالی از تشکیل 22 پرونده تخلف انتخاباتی دراستان گلستان پرده برداشت که 13 مورد از این تخلفات، مربوط به مسئولان اجرایی انتخابات و مدیران مراکز دولتی بود، وی این قول را به مردم استان داد که شورای نگهبان با متخلفان انتخابات بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد کرد.

بروز تخلفات انتخاباتی محدود به ارائه گزارش مذکور نشد بلکه رئیس کل دادگستری گلستان نیز از دستگیری 50 نفر به اتهام تخلفات انتخاباتی در این استان خبر داد و گفت: اکثر این تخلفات مربوط به کاندیداها شورا و هواداران آنها بود.

این در حالی است که از ابتدای برگزاری انتخابات دائما کلید واژه مسئولان برگزارکننده، صحه گذاشتن به صحت و سلامت انتخابات در استان گلستان است اما فریاد اعتراضات به دو انتخابات ریاست‎جمهوری و شوراهای اسلامی بلند است که این قضیه همچنان اذهان عمومی را دچار تردید کرده و پاسخگویی شفاف مسئولان؛ مهمترین مطالبه افکار عمومی شده است.

نشست اعتراض‎آمیزی که امروز کاندیداهای اصلاح‎طلب را گردهم آورد به خروجی روند انتخابات شورای شهر گرگان بود، در ابتدای این نشست اسدالله کبیر عضو دوره چهارم شورای اسلامی شهر گرگان و کاندیدای پنجمین دوره این انتخابات گفت: 89 کاندیدای شورا اعتراض خود را در قالب طومار امضاء و به فرمانداری اعلام کردند، هر کدام اعتراض کتبی نیز به فرمانداری ارائه دادند اما تاکنون هیچ خبری از فرمانداری به اطلاع داوطلبان معترض داده نشده است.

کبیر افزود: مهمترین خواسته داوطلبان این است که آرای هر کدام آنها به تفکیک صندوق‎ها و شعب اخذ رای داده شود اما این اتفاق تاکنون رخ نداد.

وی برگزاری این نشست را برای روشنگری افکار عمومی ارزیابی کرد و گفت: اعتراض بیش از 89 کاندیدا و شاید بالای 100 نفر به فرمانداری گرگان نشان از وجود شبهاتی است که به انتخابات وارد بوده و باید برای اذهان عمومی روشن شود ما از هیأت اجرایی انتخابات و کمیته نظارت بر انتخابات استان می‎خواهیم که پاسخگوی ما باشند.

کبیر افزود: مردمی که به ما رای دادند اکنون معترض هستند و می‎خواهند وضعیت شفاف انتخابات را بدانند؛ دخالت‎هایی در انتخابات وجود داشت که برای مردم محرز و آشکار است اینها شوکی در جامعه ایجاد کرد.

وی از مسوولان استان خواست تا نسبت به تخلفات صورت گرفته در روند برگزاری انتخابات چشم‎پوشی نکنند و پاسخگوی اعتراض نامزدهای انتخابات باشند.

در این نشست کاندیدای لیست امید نیز خواستار ابطال انتخابات شورا در مرکز استان شد و گفت: مستنداتی وجود دارد که نشان از تخلف انتخاباتی است لذا درخواست ابطال انتخابات را داریم، صدای اعتراض ما تا رسیدن به احقاق حق خاموش نخواهد شد.

بارچیان از دادستان گرگان به عنوان مدعی‎العموم درخواست پیگیری کرد و افزود: ما به روند انتخابات، حین انتخابات و پس از انتخابات اعتراض داریم و از مدعی‎العموم خواستار ایفای نقش هستیم از وزیر کشور نیز می‎خواهیم هیئتی را به استان گلستان اعزام کنند چراکه وضعیت شهر گرگان بحرانی است.

وی تاکید کرد: در دوره‎های قبلی انتخابات شاهد بودیم مجری انتخابات جلسه توجیهی برای کاندیداها برگزار می‎کرد تا آنها توجیه باشند اما در این انتخابات هر کس به هر شکل که دوست داشت اقدام کرد در جلسه‎ای که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد نیز هیچ کدام از مسوولان جواب قانع‎کننده‎ای به اعتراضات نداشتند.

این کاندیدای لیست امید با اشاره به سخنان فرماندار گرگان مبنی بر اینکه تخلفات زیادی به فرمانداری ارسال شده است گفت: فرماندار گرگان به چه حقی با متخلفان برخورد نکرد.

انتهای پیام/ج/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۱۹۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود

سخنگوی شورای ائتلاف اعلام کرد: فهرست شورای متبوعش در دومین مرحله انتخابات مجلس آخر هفته و همزمان با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر ابراهیم رسولی اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اعلام لیست شانا در هفته جاری را تکذیب کرد و گفت: لیست در هفته آخر و با شروع زمان تبلیغات اعلام می‌شود.

وی ۱ اردیبهشت‌ماه در مورد برنامه این شورا برای دور دوم انتخابات گفته بود: ۱۳ نفر از نامزدهای این شورا به دور دوم راه یافته‌اند و چون بنای ما بر ارائه لیست کامل است، در مورد ۳ نفر باقی‌مانده با رایزنی با گزینه‌های دیگر به جمع‌بندی رسیده و در نهایت لیست ۱۶ نفره خواهیم داد.

پیش از این برخی رسانه‌ها هم از رونمایی لیست ۱۶ نفره شورای ائتلاف که ۱۳ نفر آن مشخص است در اوایل هفته جاری خبر داده بودند!

به گزارش ایمنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیداهای حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزدها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

آخرین جلسه مجلس یازدهم ۲ خرداد تشکیل و مراسم افتتاحیه مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم، ۷ خرداد ماه با حضور مسئولان کشوری و لشکری و با پیام مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 748434

دیگر خبرها

  • پزشکیان لیدر می‌شود؟
  • نتایج روز سوم از دور برگشت مرحله گروهی لیگ بسکتبال امید
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • دور دوم انتخابات مجلس در تبریز الکترونیکی برگزار می‌شود
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • راه‌یابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است