Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-04@23:20:26 GMT

معرفی پرشتاب‌ترین خودروهای تولیدی دنیا

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۲۰۱۸۰

صدای ایران- شتاب صفرتاصد عدد بسیار جذابی در صنعت خودروسازی محسوب می‌شود؛ بنابراین در این مطلب به معرفی خودروهایی پرداخته‌ایم که طبق ادعای سازندگانشان سریع‌ترین خودروهای تولیدی دنیا در شتاب صفرتاصد هستند
سریع‌ترین خودروی دنیا در شتاب صفرتاصد کدام است؟ به‌صورت تئوری برای فهمیدن پاسخ این سؤال می‌توان به ارقام اعلامی خودروسازان رجوع کرد اما در دنیای واقعی ارزیابی شتاب بسیار دشوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی از مشکل به خاطر ابهام در آمار تولیدکنندگان است که اطلاعات دقیق شتاب را ارائه نمی‌کنند. برخی از شرکت‌ها به‌منظور ایجاد تصویری بهتر از خودروی خود، در شتاب اعلامی اغراق می‌کنند درحالی‌که برخی دیگر بنا به دلایلی شتاب صفرتاصد خودروی خود را کُندتر از آنچه هست اعلام می‌کنند. مشکل بعدی متغیرها و عوامل مؤثر فراوانی هستند که در آزمون شتاب عملی وجود دارند. مثلاً آیا از لانچ کنترل استفاده شده است؟ سطح مسیر چقدر صاف است؟ چه تجهیزاتی برای اندازه‌گیری شتاب مورداستفاده قرار گرفته است؟ هوا چطور است؟ برای این متغیرها و بسیاری از عوامل دیگر هیچ‌گونه استاندارد جهانی وجود ندارد و به همین دلیل هیچ راهی برای فهمیدن اینکه آیا واقعاً خودرویی سریع‌تر از خودروی دیگر است وجود ندارد جز آزمایش همزمان آن‌ها در کنار یکدیگر.
برای سنجش شتاب خودروها دو معیار مختلف صفر تا صد کیلومتر در ساعت و صفر تا 96 کیلومتر در ساعت وجود دارد که اختلاف میان آن‌ها جزئی است اما در بحث شتاب دهم ثانیه‌ها اهمیت دارند و به همین دلیل این مورد می‌تواند تأثیر زیادی بر لیست پرشتاب‌ترین خودروها داشته باشد. درهرحال ما در این لیست در مرحلهٔ نهایی مسابقات خود، سریع‌ترین خودروهای تولیدی دنیا در شتاب صفرتاصد را معرفی کرده‌ایم. البته هنوز هم نمی‌توان این خودروهای گران‌قیمت را قطعاً پرشتاب‌ترین خودروهای دنیا دانست چون ما برای تهیهٔ این لیست فقط به شتاب اعلامی از سوی سازندگان استناد کرده‌ایم؛ بنابراین میدانیم که ممکن است این اعداد کاملاً دقیق نباشند اما بااین‌وجود برابر با اعلام‌های رسمی خودروسازان دنیا، این ماشین‌های زیر پرشتاب‌ترین خودروهای تولیدی دنیا محسوب می‌شوند.
16- آئودی R8 V10 Plusشتاب صفر تا 100 کیلومتر 3.2 ثانیهآئودی R8 V10 Plus مجهز به یک پیشرانهٔ 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی است که 610 اسب بخار قدرت دارد. این سوپراسپرت آلمانی که 134,500 پوند قیمت دارد، می‌تواند ظرف 3.2 ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت برسد.
15- فراری لافراریشتاب صفر تا 100 کیلومتر < 3 ثانیهفراری لافراری یکی از شگفت‌انگیزترین خودروهای دنیا است که برچسب قیمتی 1 میلیون دلاری دارد. در آزمایشات شتابی که با این هایپرکار انجام گرفته گفته شده که شتابی کمتر از 3 ثانیه دارد.
14- پورشه 911 توربو Sشتاب صفر تا 100 کیلومتر 2.9 ثانیهپورشه 911 توربو S خودروی نفیسی است که همواره موردستایش قرار گرفته است. این خودرو که 145,773 پوند قیمت دارد، از یک پیشرانهٔ 3.8 لیتری تخت شش سیلندر توئین توربو استفاده می‌کند که 560 اسب بخار قدرت تولید می‌کند.
13- لامبورگینی اوراکان پرفورمانتهشتاب صفر تا 100 کیلومتر 2.9 ثانیهاوراکان پرفورمانته نسخهٔ ویژه‌ای از لامبورگینی اوراکان است که بیشتر برای عملکرد بالا در پیست‌ها تنظیم شده است و به همین دلیل توانست با زمان 6 دقیقه و 52 ثانیه سریع‌ترین خودروی پیست نوربرگ‌رینگ لقب گیرد. هرچند عملکرد بالا در پیست چندان با شتاب صفرتاصد زیاد مرتبط نیست اما بااین‌وجود اوراکان پرفورمانته هنوز هم شتاب بالایی دارد.
12- فورد GTشتاب صفر تا 96 کیلومتر 2.8 ثانیهفورد سرانجام پس از چند سال وقفه تصمیم گرفت مدل افسانه‌ای GT خود را احیا کند؛ یعنی خودرویی که در سال‌های دور در مسابقات لمانز به افتخارآفرینی پرداخت. نسل جدید فورد GT سوپراسپرت منحصربه‌فردی است که 450 هزار پوند قیمت دارد. این ماشین همچنین شتاب فوق‌العاده‌ای را هم ارائه می‌کند.
11- کاترهام Seven 620Rشتاب صفر تا 96 کیلومتر 2.8 ثانیهSeven 620R که از یک پیشرانهٔ 2 لیتری سوپرشارژ ساخت فورد نیرو می‌گیرد، سریع‌ترین محصول کاترهام است. این ماشین 315 اسب بخار قدرت و تنها 572 کیلوگرم وزن دارد؛ بنابراین تعجبی ندارد که این موشک کوچک می‌تواند با خودروهای به‌مراتب گران‌قیمت‌تر از خود به رقابت بپردازد.
10- کوئنیگ‌زگ رگراشتاب صفر تا 100 کیلومتر 2.8 ثانیهکوئنیگ‌زگ رگرا به‌طور کامل با اعداد شگفت‌انگیز در ارتباط است. 1500 اسب بخار قدرت، 2000 نیوتن متر گشتاور، حداکثر سرعت 400 کیلومتر در ساعت و شتاب صفرتاصد 2.8 ثانیه.
9- مک‌لارن P1شتاب صفر تا 100 کیلومتر 2.8 ثانیهمک‌لارن P1 با 915 اسب بخار قدرت و حداکثر سرعت 350 کیلومتر در ساعت، آنچه که امکان انجام آن در یک خودروی جاده‌ای وجود داشت را دوباره تعریف کرد. البته رقبای P1 نیز در این زمینه بسیار تلاش کرده‌اند اما تاریخ همچنان P1 را به‌عنوان بخشی از تثلیث مقدس به یاد خواهد داشت.
8- لامبورگینی اونتادور SVشتاب صفر تا 100 کیلومتر 2.8 ثانیهاونتادور SV احتمالاً یکی از بهترین خودروهایی است که لامبورگینی تاکنون تولید کرده است. این خودرویی باشکوه و هیجان‌انگیز است که ظرف 2.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد و تنها پس از گذشت 5.8 ثانیه، عقربهٔ سرعت‌سنج عدد آن 200 کیلومتر در ساعت را رد می‌کند.
7- پورشه 918شتاب صفر تا 96 کیلومتر < 2.8 ثانیهضلع سوم مثلث ابر خودروهای هیبریدی پورشه 918 است که شتابی رسمی آن کمتر از 2.8 ثانیه اعلام شده است اما بجای شتاب صفر تا 100 کیلومتر، شتاب صفر تا 96 کیلومتر آن اندازه‌گیری شده است؛ بنابراین ممکن است شتاب صفرتاصد پورشه 918 یک یا دو دهم ثانیه بیشتر باشد.
6- هنسی ونوم GTشتاب صفر تا 96 کیلومتر 2.7 ثانیههنسی ونوم GT مدتی طولانی است که با بوگاتی ویرون و حالا شیرون بر سر عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا رقابت می‌کند. ادعا شده که این ماشین به سرعت 435 کیلومتر در ساعت دست پیدا کرده است اما به خاطر عدم انجام آزمون سرعت در دو جهت (برای خنثی شدن تأثیر باد)، رکورد ونوم GT به‌طور رسمی تأیید و ثبت نشده است.
5- آریل اتم 3.5Rشتاب صفر تا 96 کیلومتر 2.6 ثانیهشرکت آریل تقریباً برای دو دهه است که به تولید خودروهای عجیبِ سریعی می‌پردازد که شتاب صفر تا 96 کیلومتر زیر سه ثانیه زمان استاندارد آن‌ها بوده است. اتم 3.5R با پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر خود می‌تواند ظرف 2.6 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت رسیده و در شش ثانیه به سرعت 160 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.
4- تسلا مدل S P100Dشتاب صفر تا 96 کیلومتر 2.5 ثانیهتسلا می‌گوید که مدل S P100D این شرکت سومین خودروی دنیا در بحث سریع‌ترین شتاب است. فارغ از اینکه چنین ادعایی صحت دارد یا نه، سازندهٔ آمریکایی اعلام نموده که این سدان تمام الکتریکی می‌تواند ظرف تنها 2.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد.
3- بوگاتی ویرون سوپراسپرتشتاب صفر تا 100 کیلومتر 2.5 ثانیهبوگاتی ویرون سوپراسپرت خودرویی است که نیازی به معرفی ندارد. این هایپرکار دستاورد نسخهٔ قبلی خود را با نشان سوپراسپرت به سطح جدیدی منتقل کرده است. این هیولا غیر از شتاب وحشتناکی که دارد، سرعت 431 کیلومتر در ساعت را نیز به ثبت رسانده است که هرچند هنسی ونوم GT ادعای سریع‌تر بودن را دارد اما همچنان ویرون سوپراسپرت رسماً به‌عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا شناخته می‌شود.
2- بوگاتی شیرونشتاب صفر تا 100 کیلومتر < 2.5 ثانیهشیرون همچنان فلسفهٔ بوگاتی را دنبال می‌کند درحالی‌که معیارهای ویرون را بالا برده و کماکان ویژگی‌های منحصربه‌فرد سلف خود را حفظ نموده است. بوگاتی هنوز شتاب صفرتاصد شیرون را اعلام نکرده و تنها گفته است که نسبت به ویرون بهبود یافته است.
1- دوج چلنجر دیمنشتاب صفر تا 96 کیلومتر 2.3 ثانیهدوج چلنجر دیمن در هنگام معرفی طوفانی به پا کرد نه‌فقط به خاطر اینکه پرشتاب‌ترین خودروی تولیدی دنیا محسوب می‌شود بلکه به دلیل اینکه هنگام شتاب گیری چرخ‌های جلوی آن از زمین بلند می‌شوند. این هیولای آمریکایی می‌تواند ظرف فقط و فقط 2.3 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که هم‌اکنون سریع‌ترین شتاب دنیا محسوب می‌شود.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۲۰۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه ای به گستره صدا

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی معاونت صدا، «کتاب» به مثابه رسانه این روزها با گسترش رسانه‌های متنوع هنوز در قید حیاتی مبارک است و گرچه در قالب دیجیتال هم به بازار عرضه می‌شود یا با رسانه‌های دیگر همچون رادیو و تلویزیون بده‌بستان‌ دارد اما برای بسیاری همچنان نخستین انتخاب در رفاقت است. در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب، شبکه های رادیویی با برپایی غرفه های رادیویی در مصلای امام خمینی (ره) سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی كتاب را به صورت زنده پوشش می دهند. علاوه بر این شبکه ها با طراحی برنامه های جدید و در قالب برنامه های روتین به معرفی كتاب، گفت وگو با ناشران، نخبگان و نویسندگان و... می پردازند.

رادیو ایران؛ گفتگو با ناشران برتر   

برنامه «باغ هنر» شبکه رادیویی ایران از ابتدا تا پایان سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی كتاب ساعت 16 از مصلای بزرگ تهران، محل برگزاری نمایشگاه كتاب، ضمن انعكاس رویدادهای مهم نمایشگاه با ناشران برتر و نویسندگان شاخص گفت و گو و از آنتن رادیو ایران تقدیم مخاطبان می شود. «ایران امروز» ،« ایرانشهر» و «تالار آیینه» نیز به نمایشگاه کتاب می پردازند.

رادیو جوان؛ چه خبر از کافه رادیو

برنامه کافه رادیو رادیو جوان از محل نمایشگاه کتاب پخش می‌شود. این برنامه رادیویی، ناشران و نویسندگان جوان را معرفی کرده و در بخش‌های دیگر، اخبار جدید نمایشگاه را پوشش می‌دهد. همچنین، برنامه کافه رادیو، با صدای هنرمندان، مردم را به خرید و مطالعه کتاب دعوت می‌کند تا سرانه مطالعه کشور را افزایش دهد و در بخش دیگر، کتاب های مطرح را معرفی خواهد کرد. 

رادیو فرهنگ؛ میزبان نویسندگان برجسته

شبکه رادیویی فرهنگ برنامه کتاب فرهنگ را با حضور نویسندگان و ناشران برجسته ساعت 17 تا 18 از گروه تاریخ و اندیشه  تقدیم مخاطبان می کند. گفتگوی گزارشگران با غرفه داران، شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه و شنیدن دغدغه‌های آنها بخشی از این برنامه است. 

برنامه سرزمین من به طور زنده با بخش های گزارش، گفت وگو و اطلاع رسانی رویدادهای مربوط به نمایشگاه کتاب، ساعت ۱۳ تا ۱۴ از محل برگزاری نمایشگاه کتاب روی آنتن می رود.

برنامه  ققنوس با معرفی کتاب در گفت وگو با ناشران و نویسندگان حوزه ادب و هنر ساعت ۱۵ روی آنتن رادیو فرهنگ می رود و برنامه "صبح به وقت فرهنگ" در قالب گزارش اطلاع رسانی ساعت6 و 30 دقیقه پخش می شود.

رادیو تهران؛ اجرای نمایش عروسکی

برنامه «کتاب خوار» کاری از گروه فرهنگ و جامعه شبکه رادیویی تهران است که از نمایشگاه کتاب از ساعت 16 تا 17 به صورت زنده تقدیم مخاطبان می شود. هدف از برنامه کتاب خوار ترویج کتاب و کتابخوانی و کمک به مخاطبان برای انتخاب بهترین کتاب هاست. با توجه به محیطی بودن برنامه سعی شده از المان هایی استفاده شود که مخاطب یک نمایش عروسکی را هم در نمایشگاه ببیند. رضا صفری عروسک گردانی و صداپیشگی را به عهده دارد. 

رادیو اقتصاد؛ گذر بازار

رادیو اقتصاد در مجله رادیویی «گذر بازار» به برگزاری نمایشگاه کتاب می پردازد. بازار کتاب بخش 30 دقیقه ای از برنامه «گذر بازار» است که در قالب گزارش از نمایشگاه کتاب تهیه می شود. این برنامه صنعت نشر را از دیدگاه اقتصادی بررسی می کند. جایگاه نشر در صنعت رسانه، تهدیدها و فرصت های نشر در عصر همگرایی رسانه ها، چالش های تامین مواد اولیه، حقوق مالکیت فکری و کانال های توزیع از جمله مباحثی است که در گفت‌وگو با ناشران، فعالان فرهنگی و اقتصادی در این حوزه مطرح می شود.فناوری های جدید بکار گرفته شده در زنجیره ارزش کتاب، توجه ناشران و خریداران کتاب به مباحث پایداری به خصوص محیط زیستی و معرفی کتاب در حوزه اقتصاد، تجارت و مدیریت از دیگر بخش های این گزارش خواهد بود.

رادیو معارف؛ همراه با عصر جوانی

عصر جوانی نام برنامه‌ رادیو معارف است که از نمایشگاه کتاب به صورت زنده به روی آنتن رادیو معارف می رود. این برنامه با موضوع اهمیت مطالعه و کتابخوانی از ساعت ۱۷ تا ۱۸ از استودیوی ویژه معاونت صدا به سمع شنوندگان می رسد. از مهم ترین بخش های «عصر جوانی» می توان به معرفی و گپ و گفتی دوستانه با ناشران و نویسندگان جوان کشور نام برد.

رادیو سلامت؛ عشق کتاب 

شبکه رادیویی سلامت با ویژه برنامه«عشق کتاب» از نمایشگاه با مخاطبان همراه خواهد بود. این برنامه با هدف معرفی كتاب‌های حوزه های مختلف به ویژه سلامت، گفت وگو با نویسندگان، مترجمان، ناشران و اهل قلم پخش می‌شود. آیتم "پی رنگ" با بیان طرح و موضوع روز برنامه با توجه به نامگذاری روز روی آنتن می رود و آیتم "پندار" گفت وگوهای کارشناسان درباره تاثیر و بررسی مطالعه از ابعاد گوناگون است. از دیگر آیتم های این برنامه می توان به "شیرازه" اشاره کرد که در گفت وگو با نویسنده ها و مولفان حوزه سلامت تهیه می شود. آیتم "قصه گوهر"در حوزه واژه شناسی و تبارشناسی است. این برنامه شامل بخش های متنوع دیگری است.

رادیو ورزش؛ سکوی دانش 

ویژه برنامه«سکوی دانش» رادیو ورزش ضمن خوانش عناوین مطبوعات ورزشی به صورت روزانه به معرفی کتاب‌های جدید در حوزه ورزش می پردازد. گفت وگو با ناشران و نویسنده‌های کتاب های ورزشی از دیگر بخش‌های این برنامه است.‌

آیتم ویژه برنامه سکوی دانش درباره سرانه مطالعه و کتابخوانی در کشور است که به صورت طنز به این موضوع پرداخته خواهد شد. رادیو ورزش برنامه سکوی دانش را از  از ساعت 14 تا 15 تقدیم مخاطبان می کند.

رادیو نمایش؛ استودیو هشت یار مهربان

رادیو نمایش در ایام نمایشگاه کتاب ویژه برنامه «استودیو هشت یار مهربان» را به روی آنتن می برد. این برنامه ساعت 18 و 15 دقیقه به صورت زنده در رادیو نمایش از محوطه نمایشگاه کتاب پخش می شود که در آن با نویسندگان و ناشران ارتباط حضوری و مستقیم برقرار شده و به اطلاع رسانی درباره نمایشگاه کتاب می پردازد.

رادیو پیام؛ آگاهی از آخرین رویدادها

ویژه برنامه نمایشگاه کتاب از رادیو پیام با آگاهی از آخرین رویدادهای نمایشگاه بین المللی کتاب، روزی یکبار به صورت شناور پخش می شود.

دیگر خبرها

  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی؛ سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع!
  • کتابخانه ای به گستره صدا
  • تلاشم شکستن رکورد دنیا در فری استایل است
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی | سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع!
  • (تصاویر) جدیدترین خودروی فراری با قدرت و ظاهری عجیب
  • برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع) در قشم اعلام شد
  • معرفی تیم‌های جام جهانی فوتسال/ تیم ملی ایران درمیان غول های دنیا
  • سه قطعه از محورهای شریانی هرمزگان بسته می شود
  • نگهداری تَک پلاک جرم است | مسئولیت ارتکاب جرم با پلاک مفقودی بر عهده کیست؟ | مالک خودرو ۲۴ ساعت مهلت اعلام مفقودی دارد
  • «وعده صادق» ایران را به عنوان یک قدرت جهانی معرفی کرد