Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مايکروسافت بعد از شروع نااميد کننده اي که در نسل جديد با کنسول اکس باکس وان داشت، تمام تلاش خود را انجام داد تا فاصله خود را با شرکت سوني کم کند.
از انتشار انحصاري هاي مختلف و با کيفيت گرفته تا قابليت Backward Compatility و انتشار کنسول اکس باکس وان اس، همه و همه براي به دست گرفتن نبض بازار جهاني تا حدي موفقيت آميز عمل کردند، اما هنوز هم سوني با فروش سرسام آور کنسول پلي استيشن 4 برنده اين بازي تجاري است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حالا مايکروسافت مي خواهد با جديدترين کنسول خود، با اسم رمز اسکورپيو، بازي را به نفع خود تغيير دهد. اينکه آينده اين مسابقه چه خواهد شد، از حوصله اين مطلب خارج است. به هر حال «قوي ترين کنسول تاريخ»، مسئله شوخي برداري نيست و سوني بايد حواس خود را براي عقب نماندن از قافله جمع کند.

کنسول 6 ترافلاپسي مايکروسافت هرچقدر هم قوي باشد، حتي نزديک قوي ترين کامپيوترهاي گيمينگ حال حاضر هم نمي رسد. قدرت انتخابي که در بستن يک کامپيوتر گيمينگ در اختيار مشتري قرار مي گيرد، به حدي بالا است که مشتري با توجه به توان مالي خود همانقدر خروجي دريافت مي کند.
حتي قبل از عرضه قوي ترين کنسول تاريخ نيز مي توان يک کامپيوتر نه چندان قدرتمند، با کارايي يکسان کنسول اسکورپيو، بست. در اين مطلب، قصد داريم تا با کنار هم گذاشتن قطعات مختلف کامپيوتري، يک سيستم همانند کنسول اسکورپيو ببنديم. با ديجياتو همراه باشيد.
خريد کارت گرافيکبا توجه به اطلاعاتي که مايکروسافت منتشر کرده، پروژه اسکورپيو قدرت گرافيکي معادل 6 ترافلاپس دارد. براي اينکه درک بهتري نسبت به اين عدد داشته باشيد، لازم به ذکر است که کنسول اکس باکس وان قدرت گرافيکي 1.32 ترافلاپس و پلي استيشن 4 قدرت گرافيکي 1.84 ترافلاپس دارد.
مقايسه ميزان ترافلاپس يک کنسول منتشر نشده با قدرت يک کارت گرافيک موجود در بازار، همانند مقايسه پرتغال با سيب است. با اين حال، هنوز هم مي توان ديد مناسبي نسبت به کارت گرافيکي که قرار است انتخاب شود داشت.
مايکروسافت از 40 تراشه کامپيوتري شخصي سازي شده توسط شرکت AMD، با فرکانس کاري 1172 مگاهرتز، براي اکس باکس اسکورپيو استفاده کرده. انتخاب يک کارت گرافيک که دقيقاً با چنين مشخصاتي همخواني داشته باشد ممکن نيست، اما کارت گرافيک AMD RX 480 مي تواند خروجي نسبتاً مشابهي را در اختيارتان بگذارد.
خوشبختانه اين کارت گرافيک از تکنولوژي قديمي AMD يعني پولاريس پشتيباني مي کند که نسبت به تکنولوژي جديد اين شرکت يعني وگا، ارزان تر است.

کارت گرافيک AMD RX 480 به ميزان 4 يا 8 گيگ از نوع GDDR5 حافظه دارد. اگر بودجه شما اجازه مي دهد، پيشنهاد مي دهيم که از کارت گرافيک هاي قوي تر استفاده کنيد. GPU کنسول اسکورپيو از فرکانس کاري 1172 مگاهرتز، که رقم بالايي است، بهره مي برد و تا اينجا RX 480 به خوبي از پس وظيفه اش بر مي آيد. اگر راه حل مناسبي براي خنک نگه داشتن کامپيوتر گيمينگ خود دارد،  اورکلاک کردن کارت گرافيک RX 480 نيز گزينه مناسبي براي بهره وري بالاتر است.
کارت گرافيک AMD RX 480 توانايي کشش تکنولوژي واقعيت مجازي را نيز دارا است. پس اگر مي خواهيد قابليت هاي کاملاً مشابه کنسول اسکورپيو، که از واقعيت مجازي پشتيباني مي کند، داشته باشيد مي توانيد هدست هاي واقعيت مجازي موجود در بازار را نيز خريداري کنيد.
البته با توجه به ميزان بودجه، کارت گرافيک هاي بهتري نيز وجود دارند که حتي قوي ترين کنسول تاريخ نيز در مقابل آن ها کم مي آورد. کارت گرافيک Nvidia GTX 1080 Ti از غول هاي دنياي سخت افزار به شمار مي رود که 11 گيگابايت حافظه از نوع GDDR5X دارد. تعداد هسته اي پردازشي 3584 تايي از نوع CUDA و قدرت گرافيکي فوق العاده 11.3 ترافلاپسي نيز از مشخصات اين کارت گرافيک قدرتمند است.
خريد واحد پردازشي مرکزي (CPU)کنسول اسکورپيو از پردازنده هشت هسته اي جگوار شرکت AMD بهره مي برد که سرعت کلاک 2.3 گيگاهرتز دارد. هسته هاي x86 تعبيه شده در جديدترين کنسول مايکروسافت، 31 درصد سريع تر از واحد پردازشي مرکزي در اکس باکس وان است. يک سري شخصي سازي هايي روي پردازنده کنسول اسکورپيو صورت گرفته که انتخاب يک پردازنده معادل آن را مشکل ساز مي کند.

با اين اوصاف، سري جديد سي پي يو هاي شرکت AMD با نام Ryzen 7 هشت هسته دارد و از معماري جديدتري نسبت به سي پي يو قوي ترين کنسول تاريخ بهره مي برد. اين را بايد درنظر گرفت که مايکروسافت ادعا دارد تغييرات صورت گرفته روي واحد پردازشي مرکزي اين کنسول، به شدت در عملکرد آن موثر است.
سي پي يو Ryzen 7 1700 از شرکت AMD يکي از بهترين هاي بازار با توجه به قيمت مناسبش است که با سرعت کلاک 3.7 گيگاهرتز فعاليت مي کند. اگر دنبال قدرت  و توانايي اورکلاک بيشتر هستيد دو نسخه Ryzen 7 1700X و Ryzen 7 1800X  مي توانند نياز هاي شما را برطرف کنند و قيمت آن ها به نسبت بالاتر است.
خريد  حافظه يا رم (RAM)
مايکروسافت براي ساخت کنسول بعدي خود از 12 گيگ حافظه GDDR5 استفاده خواهد کرد. پهناي باند پرسرعت 320 گيگ بر ثانيه اين حافظه و تکنولوژي مورد استفاده آن، انتخاب يک رم معادل با قدرت و سرعت رم کنسول اسکورپيو را سخت مي کند؛ زيرا کامپيوترهاي خانگي از تکنولوژي GDDR5 براي کارت گرافيک استفاده مي کنند نه رم.
استفاده از حافظه هاي نوع DDR4، که سريع ترين و جديدترين هاي بازار حال حاضر هستند، مي تواند انتخاب مناسبي باشد. پس رم 16 گيگي شرکت کورساير با نام Corsair Vengeance LPX از نوع DDR4 مي تواند کامپيوتر گيمينگ شما را به بهترين حالت تغذيه کند.
خريد مادربورد
با توجه به کارت گرافيک و حافظه انتخاب شده، تشخيص يک مادربورد مناسب کار راحتي است. مادربورد شرکت MSI با نام کامل MSI B350M Gaming Pro AMD B350 Micro ATX بهترين انتخاب براي مشخصات چنين سيستمي است. شرکت MSI بهترين مادربورد ها را مي سازد و نسخه B350M از اين قائده مستثني نيست.
مهم تر از همه چيز، تمام تکنولوژي هاي قابليت هاي روز در اين مادربورد گنجانده شده که گل سرسبد آن حجم به شدت پاييني است که اشغال مي کند؛ مادربورد هاي Micro ATX نسبت به ديگر مادربوردها کوچک تر است در نتيجه، انتخاب مناسب تري براي يک سيستم گيمينگ خانگي است.
خريد کيس و PSUاز آنجايي که مي خواهيم سيستم گيمينگ مان جايگزيني کاملي براي پروژه اسکورپيو باشد، نياز به يک کيس کوچک داريم تا به راحتي کنار تلويزيون قرار گيرد. به دليل سايز پايين مادربورد، کيس BitFenix Prodigy M MATX Cube گزينه مناسبي براي داشتن يک کيس کوچک، زيبا، و کاربردي است؛ به طوري که حتي کارت گرافيک هاي 1080 GTX نيز توسط اين کيس پشتيباني شده و قابليت هاي خنک کننده اي بسيار بالايي دارد.
کامپيوتر خانگي معادل پروژه اسکورپيو از نظر ابعادي فرق چنداني با کنسول اکس باکس وان ندارد و تنها 250 x 404 x 359mm از حجم شما را اشغال مي کند. اگر احساس مي کنيد چنين حجم کمي مانع از درست بستن کامپيوتر خانگي تان مي شود، مي توانيد گزينه هاي بزرگ تري را براي کيس برگزينيد.

منبع تغذيه نوع SFX با توجه به کيس کوچکي که در اختيار داريم، بهترين گزينه براي برق رساني به قطعات کامپيوتري است. براي پيشنهاد، منبع تغذيه Silverstone Strider 600W شرايط لازم را دارا است. هم حجم کوچکي از کيس را اشغال مي کند و قدرت 600 واتي آن، خيالتان را از هر بابت راحت مي کند.
طراحي ماژول مانند اين نوع منبع تغذيه باعث شده تا کابل هاي کمتري به آن وصل شوند؛ درنتيجه کار شما را در نصب و وصل کردن کابل ها در داخل کيس را آسان تر مي کند.
خريد هارد درايو
هنوز اطلاعاتي درباره هارد درايو قوي ترين کنسول تاريخ منتشر نشده، اما بهتر است حداقل مقدار حافظه يک ترابايت درنظر گرفته شود. استفاده از هارد درايو هاي SSD با توجه به قيمت بسيار بالاي آن نمي تواند انتخاب درستي باشد.
خوشبختانه هارد درايو هاي SSHD، که ترکيبي از تکنولوژي هارد درايو هاي SSD و قديمي است، از نظر قيمت و کيفيت بسيار مناسب عمل مي کند. هارد درايو Seagate FireCuda يک ترابايتي دو و نيم اينچي براي چنين کامپيوتري گزينه خوبي است.
هم سايز کوچک آن مناسب کيس بيت فنيکس است و هم يک ترابايت حافظه، خيالتان را از ذخيره بازي هاي مختلف راحت مي کند.
کامپيوتر گيمينگ يا کنسول خانگي؟
براي تجربه مشابه يک کنسول، خريد يک کنترلر مي تواند لذت بازي با کامپيوترهاي خانگي را به سالن خانه تان بياورد.  کنترلر اکس باکس وان مخصوص کامپيوتر هم از نظر ارگونوميک در بهترين حالت قرار دارد و نزديک ترين تجربه به پروژه اسکورپيو را برايتان به ارمغان خواهد آورد.
بسياري از بازي هاي رايانه اي، هنگام وصل شدن کنترلر به کامپيوتر، دکمه ها و کنترل هاي مخصوص اکس باکس وان را به نمايش در مي آورند پس ديگر هيچ بهانه اي براي يک کنسول گيمر علاقه مند به بازي کردن با کامپيوتر نمي ماند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۲۰۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته گرافیک افتتاح شد

مراسم افتتاحیه هفته گرافیک ایران ۱۴۰۳، عصر جمعه هفتم اردیبشهت در تالار شهناز خانه هنرمندان با حضور پیشکسوتان و فعالان حوزه طراحی گرافیک ایران برگزار شد.

بهرام کلهرنیا رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران در ابتدای مراسم گفت: امروز گفتگو کردن سخت است، اما برای اینکه بتوانیم زندگی فرهنگی و صنفی خودمان را ساماندهی کنیم، امروز یکی از فرصت‌های ما برای تحقق این منظور است و ما سنگربان این معنا شدیم. دوستان جوانم من را پشتیبانی کردند تا بتوانیم برای نوع دیگری از زیست، کاری انجام دهیم. این هفته حاصل تلاش جمع زیادی از جوانان گرافیست است تا به پیروزی کاری که انجام داده‌ایم، احترام بگذاریم.

وی درباره ناخرسندی‌ها، سنگ‌اندازی‌ها و موانع موجود بیان کرد: شما سفره‌دار امروز هستید و ما کارگزار؛ کاری که انجام شده است، با معنای انجمنی سازگاری داشت؛ من خطا‌های زیادی دارم، اما دیدن خطا‌ها شاید جوانمردانه نباشد برای مردم سرزمینی که جای پای جوانمردی را محکم می‌کنند. انجمن صنفی طراحان گرافیک به دلیل ندانستن و بد دانی تا لبه سقوط رفت. با احترام به همه انجمن‌های هنری، انجمن طراحان گرافیک بنیانی‌ترین انجمن صنفی هنری است و یک میراث ارزشمند برای این روزگار است نه برای اینکه آرزو‌های صنفی ما را پوشش دهد.

کلهرنیا تاکید کرد: هفته گرافیک ۱۴۰۳، اولین تلاش هیات‌مدیره جدید است و می‌دانم به آن انتقاد وارد است، اما صد‌ها امتیاز دارد؛ بنابراین من پای خطایش می‌ایستم، اما همه امتیازهایش متعلق به دوستانم است. بگذارید انجمن باقی بماند و نفس بکشد.

وی به برنامه بزرگداشت کامران کاتوزیان اشاره کرد و گفت: من و دوستان جوانم زیر سایه کامران کاتوزیان ایستاده‌یم. این جمله معنای بسیار بزرگی دارد؛ چراکه روزی که سرو چندهزار ساله را ببینید سایه آن را درک می‌کنید و متوجه می‌شوید که چه معنایی دارد. ما زیر سایه سرو وجود استاد کاتوزیان قرار گرفته‌ایم و به همین بهانه، ویژه‌نامه‌ای تهیه شده که اولین شماره آن به نام استاد کاتوزیان مهر خورده است، اما امیدواریم شماره‌های دیگر ویژه‌نامه را نیز نشر بدهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری موسیقی و هنرهای تجسمی

دیگر خبرها

  • کدام تیم قهرمان یورو 2024 می شود؟ نتیجه 10 هزار شبیه سازی با کامپیوتر!
  • موشن گرافیک| خلبان نامداری که خواستار کم‌کردن درجه‌اش بود
  • مردِ شماره «۴۴» گرافیکِ ایران کیست؟
  • هفته گرافیک افتتاح شد
  • لیگ NBA| سانز در یک قدمی حذف/ کلیپرز و باکس شکست خوردند
  • برنامه‌نویسی، زندگی را هدایت می‌کند | گفت‌وگوی همشهری با مخترع زبان برنامه‌نویسی روبی
  • نانوحباب‌های مغناطیسی در کامپیوتر‌ها قابل استفاده می‌شوند
  • تبریک روز جهانی طراح و گرافیک + متن و پوستر World Graphics Day
  • مبارزات آیت الله کاشانی علیه رژیم صهیونیستی + موشن گرافیک
  • شناسایی و دستگیری سارق کامپیوتر خودرو‌ها در مشهد