Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی‌که تنها چند روز تا آغاز ماه مبارک رمضان باقی مانده، قیمت زولبیا و بامیه در شهر اصفهان هنوز مشخص نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، فرارسیدن ماه مبارک رمضان، فرصت مناسبی را برای استفاده از برخی مواد غذایی و خوراکی‌های این ماه برای مردم فراهم می‌کند. در واقع مردم ما عادت کرده‌اند که همزمان با این ماه مبارک، خوراکی‌های ویژه‌ای را تهیه کرده و در سفره افطار خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله این خوراکی‌ها می‌توان به زولبیا و بامیه اشاره کرد که به عنوان خوراکی‌های سنتی و البته پرمصرف این ماه قلمداد می‌شوند.

در حالی که تا دو روز دیگرماه مبارک رمضان آغاز می‌شود، قیمت این خوراکی خوشمزه و البته پرطرفدار هنوز به تایید و تصویب مراجع ذی‌ربط نرسیده و به گفته مسئولان مربوط، ممکن است نرخ نهایی آن بعد از ورود به ماه رمضان اعلام شود.

نرخ زولبیا و بامیه هنوز اعلام نشده است

رئیس اتحادیه گز و شیرینی اصفهان روز چهارشنبه در گفت‌وگو باخبرنگار تسنیم در اصفهان با بیان اینکه نرخ زولبیا و بامیه باید از طرف کمیسیون نظارت سازمان صنعت، معدن وتجارت استان اصفهان اعلام شود، اظهار داشت: کمیسیون نظارت هنوز قیمت را اعلام نکرده است.

حسن شریفی با اشاره به پیشنهادات ارائه شده در این زمینه افزود: پیشنهاد اتحادیه گز و شیرینی اصفهان برای نرخ هر کیلو زولبیا و بامیهدر ماه مبارک رمضان در اصفهان مطابق قیمت سال گذشته، 11 هزارتومان است ولی براساس قانون، قیمت کالاهای با مصرف بالا از سوی کمیسیون نظارت صنعت، معدن وتجارت اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه اتحادیه گز و شیرینی اصفهان پیشنهاد داده که قیمت‌ها امسال نسبت به سال گذشته افزایشی نداشته باشد، بیان کرد: با توجه به درجه‌بندی قنادی‌ها، این قیمت برای قنادی‌های درجه یک 11 هزار تومان اعلام خواهد شد و برای قنادی‌های درجه 2، کاهش 10 درصدی قیمت درنظر گفته شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و 200 واحد صنفی در اصفهان مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: در شهر اصفهان هیچ واحد صنفی غیرمجاز فعالیت نمی‌کند و با توجه به اهمیت این مسئله، اتحادیه گز و شیرینی، معاونت بازرسی صنعت ومعدن وبازرسی اتاق اصناف نظارت ویژه‌ای را درباره این موضوع اعمال می‌کنند.

رئیس اتحادیه گز و شیرینی اصفهان ادامه داد: قرار است که در جلسه روز یکشنبه کمیسیون نظارت سازمان صنعت، معدن وتجارت استان اصفهان قیمت نهایی زولبیا و بامیه، به تصویب برسد.

قیمت پیشنهادی از طرف اتاق اصناف به تازگی اعلام شده است

اما سئوال این است که تعیین نرخ زولبیا و بامیه چه مسیری را طی می‌کند و آیا این روند مدت زمان مشخصی را به خود اختصاص می‌دهد و چرا در حالی که فرصت چندانی به آغاز این ماه مبارک نمانده، هنوز درباره آن تصمیم‌گیری لازم صورت نگرفته است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در این باره گفت: برای کالاهایی که نرخ مصوب دارند، روند قانونی آن است که اتحادیه صنفی پیشنهاد قیمت به اتاق اصناف می‌دهد، این قیمت در اتاق اصناف بررسی شده و سپس برای تصویب به کمیسیون نظارت ارسال می‌شود.

محمد مجیری افزود: قیمت پیشنهادی زولبیا و بامیه از طرف اتاق اصناف به تازگی و طی یکی دو روز گذشته اعلام شده و به همین دلیل، تا این لحظه جلسه‌ای در کمیسیون نظارت پیرامون این موضوع برگزار نشده اما قرار است در نخستین جلسه کمیسیون نظارت، این موضوع بررسی شده و قیمت نهایی زولبیا و بامیه اعلام شود.

وی بیان کرد: تا زمانی که قیمت جدید اعلام نشده، فروشندگان مکلف هستند براساس نرخ سال گذشته اقدام به فروش کنند و آنها حق افزایش قیمت را ندارند.

معاون امور بازرگانی وتوسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت استان اصفهان تصریح کرد: کمیسیون نظارت سعی می‌کند به دلیل ثبات نرخ تورم در ماه‌های اخیر، قیمت پیشنهادی خود را به رقم سال گذشته نزدیک کند.

وی گفت: نظارت بر قیمت‌ها و جلوگیری از گران‌فروشی را اتحادیه گز و شیرینی، اتاق اصناف و سازمان بازرسی صنعت، معدن و تجارت برعهده داند.

مجیری در زمینه نحوه برخورد با متخلفان خاطرنشان کرد: متخلفانی که اقدام به گران فروشی کنند، جریمه شده و درصورت تکرار شدن ممکن است واحد صنفی پلمپ شود.

وی با اشاره به زمان نهایی شدن نرخ زولبیا و بامیه گفت: نظر کمیسیون نظارت هم به طور حتم همان قیمت قبلی بوده و پیش‌بینی می‌کنیم که در این جلسه قیمت قبلی به تصویب برسد.

حال سئوال این است در شرایطی که زمان چندانی تا تب استفاده از این خوراکی پرطرفدار باقی نمانده، چرا هنوز نسبت به تصویب قیمت آن حرکتی صورت نگرفته و چگونه مسئولان در این زمینه اقدامی جدی صورت نداده‌اند.

اگر قرار که نرخ سال گذشته به عنوان قیمت این اقلام پرمصرف اعلام شود، چرا این اتفاق باید با تاخیری چند روزه صورت گیرد و اگر قرار است قیمت نسبت به قبل افزایش داشته باشد، زیان ناشی از چند روز عدم تغییر این قیمت بر دوش چه کسانی خواهد بود.

گزارش از سهیلا نصیری

انتهای پیام/

R41346/P1010113/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۲۱۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ هزار مورد بازرسی بهداشتی اماکن گلستان/ تداوم بازرسی‌ها تا ۲۵ فروردین

ایسنا/گلستان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت گلستان از انجام ۲۵ هزار و ۴۹۰ بازرسی از اماکن استان خبر داد و افزود: این بازرس‌ها با حضور ۲۸۱ بازرس سلامت محیط ویژه تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان برگزار شده است.

دکتر موسی الرضا شبیهی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته از زمان شروع اجرای برنامه سلامت نوروزی اظهار کرد: از ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ بالغ بر ۲۵ هزار و ۴۹۰ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی و سامانه‌های آبرسانی توسط کارشناسان بهداشت محیط صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه از این تعداد بازرسی ۷۸۸ مورد واحدهای صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند، ادامه داد: در مدت مذکور تعداد ۶۹ واحد صنفی نیز پلمپ و ۱۵ تن و ۳۵۱ کیلو ۳۰۰ گرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تأکید بر اینکه این بازرسی‌ها با حضور فعال ۲۸۱ بازرس سلامت محیط در قالب ۳۱ اکیپ، نظارت‌های بهداشتی ویژه تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان انجام شده است، افزود: این نظارت‌ها تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در مدت زمان قید شده ۹ هزار و ۷۱۶ مورد کلرسنجی از آب شرب صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: میزان ۲۸ هزار و ۷۲ مورد سنجش پرتال جهت کنترل کیفی مواد غذایی توسط بازرسین در حین بازرسی با اولویت نظارت بر مراکز، اماکن حساس پرتردد و نظارت و کنترل رفتارهای پر خطر در راستای مدیریت بیماری کووید ۱۹ صورت گرفته است.

دکتر شبیهی با بیان اینکه استان گلستان به دلیل واقع شدن در شمال کشور و شاهراه اتصال استان های شمالی و شمال غرب به خراسان و مشهد مقدس، یکی از مقاصد گردشگران محسوب می شود، تصریح کرد: برنامه بسیج سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان با هدف ارتقای سطح سلامت جامعه، ایمنی مواد غذایی و آب در سطح عرضه و کنترل دخانیات به منظور کاهش و کنترل بیماری‌های واگیر و غیر واگیر با جدیت انجام شده و با هیچ احدی در این زمینه مماشات نخواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پلمب ۲ مرکز تهیه و توزیع زولبیا و بامیه در سیب و سوران
  • پلمب ۶ واحد صنفی متخلف در قزوین
  • پلمب ۶ واحد صنفی در قزوین
  • طرز تهیه زولبیا و بامیه به روش قنادی در خانه مشابه قنادی
  • تولید انواع زولبیا و بامیه و شیرینی در شهر سین
  • ۲۵ هزار مورد بازرسی بهداشتی اماکن گلستان/ تداوم بازرسی‌ها تا ۲۵ فروردین
  • مصرف این نوع زولبیا و بامیه ممنوع!
  • زولبیا و بامیه با این رنگ قابل خوردن و بهداشتی نیست
  • اولین زولبیا و بامیه تهران کجا پخته شد؟
  • توفان بورس و ابهام در بازار ارز / در خرید دلار و سکه احتیاط کنید!