Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تجربه پنج سال گذشته نشان داده است که نگاه به بيرون قطعا نمي‌تواند تأثيري در حل و فصل بحران بحرين داشته باشد؛ حال اين نيروهاي انقلابي هستند که بايد با تمامي امکانات و پتانسيل خود وارد عمل شوند.

سرويس جهان مشرق - هر اندازه که تشکيل دادگاه فرمايشي رژيم آل خليفه و صدور حکم بر ضد مرجعيت شيعه در بحرين ظلم و بي عدالتي و حماقت دولت پادشاهي اين کشور را نشان داد، اما اوج اين حماقت زماني اتفاق افتاد که نيروهاي امنيتي به متحصنان مستقر در اطراف منزل شيخ عيسي قاسم حمله کرده و با به شهادت رساندن دست کم 5 نفر از معترضان ( که تعدادي از آنها در بازداشتگاه ها به شهادت رسيده اند) و زخمي شدن صدها تن ديگر، کنترل منزل آيت الله شيخ عيسي قاسم را در دست گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گفته وزارت کشور بحرين، اين نيروها آيت الله را در اقامت اجباري در منزلش قرار داده اند. اين در حالي بود که بنا به گفته برخي منابع نزديک به شيخ عيسي قاسم حال عمومي ايشان مساعد نبود و معلوم نيست با اتفاقات به وجود آمده، سلامتي ايشان در چه شرايطي قرار داد. اين در حالي بود که در پي انتشار اخباري از عمليات امنيتي رژيم آل خليفه تظاهرات‌کنندگان معترض بحريني در نقاط مختلف اين کشور به خيابان‌ها و ميادين عمومي ريختند.
بيانيه وزارت کشور بحرين تعداد بازداشتي ها در نتيجه اين عمليات را 286 نفر اعلام کرد که همچنان از سرنوشت آنها اطلاعي در دست نيست. بنا بر اعلام منابع بحريني تعداد زيادي از نيروهاي امنيتي همراه با خودروهاي زرهي منزل آيت‌الله را از تمامي طرف ها محاصره کرده و مانع از ورود خودروها و عابران پياده به اطراف منزل شدند.
گفتماني که رژيم آل خليفه ديروز در بحرين نشان داد، گفتمان يک دولت متمدن و يک دستگاه قضايي عادلانه نبود، بلکه گفتمان وحشيانه و نژادپرستانه داعشي بود که هر اقدامي را بر ضد شيعيان به اتهام اينکه شيعه هستند را مباح مي داند و هيچ يک از احکام شريعت از ديدگاه شيعيان از جمله خمس را به رسميت نمي‌شناسد. در اين گفتمان هر گونه اقدام و تجاوز بر ضد جامعه هدف مجاز شمرده مي‌شود، حتي اگر اين تجاوز ، حمله وحشيانه به منزل بزرگترين نماد ديني و سياسي و بزرگترين مرجعيت مذهبي 80 درصد از ساکنان اين کشور باشد.

اينترنت در بحرين قطع شده تا تصاوير و ويديوهاي اقدامات وحشيانه رژيم آل خليفه در سايت‌هاي اجتماعي منتشر نشود. يکي از شاهدان عيني و ساکنان منطقه الدراز مي گويد که تعداد بسيار زيادي از خودروهاي زرهي و خودروهاي معمولي بعلاوه خودروهاي پليس و دفاع غير نظامي در شهر جمع شده اند، به طوري که من اولين بار است که اين مقدار خودروي نظامي مي بينم. گويا آنها به دنبال مبارزه با يک ارتش هستند ، نه متحصنان مسالمت آميزي که هيچ سلاحي ندارند.
يکي از نزديکان محمد کاظم زين الدين (شهيد حمله ديروز نيروهاي امنيتي بحرين) اوضاع منطقه الدراز را مصيبت بار خوانده و تأکيد مي‌کند: دين ما، از ما مي خواهد که از مرجعيت ديني حمايت کنيم ، بويژه که وي به علت يکي از شعائر ديني يعني خمس در دادگاه محاکمه شده است. ما از اينکه در اين راه به شهادت برسيم، خوشحال خواهيم شد.
ارتباط نشست رياض با تحولات الدراز
به نظر مي‌رسد پادشاه بحرين در جريان نشست اخير خود با دونالد ترامپ رئيس‌جمهور آمريکا که اواخر هفته گذشته در حاشيه نشست رياض برگزار شد ، چک سفيد امضاي ادامه سرکوبگري بر ضد ملت بحرين را دريافت کرده است. اين موضوع را مرکز حقوق و دموکراسي بحرين مطرح مي کند. رژيم آل خليفه که ميليون‌ها دلار به شرکت‌هاي افکار عمومي غربي داده تا وجهه خود و رژيم سرکوبگر خود در جهان را بهبود بخشد، روابط و مناسبات ويژه‌اي در اين شرايط منطقه‌اي با رئيس‌جمهور آمريکا ايجاد کرده بعلاوه اينکه همچنان در اطاعت آل سلمان در عربستان قرار دارد. کشوري که چند روز پيش اقدام مشابهي انجام داد و تخريب روش‌مندي را در مناطق العواميه در شرق عربستان به کار گرفت.
مواضع داخلي در محکوميت جنايت رژيم آل خليفه
جمعيت الوفاق از بزرگ ترين جمعيت‌هاي مخالف بحريني ديروز از جامعه جهاني و مؤسسات و شخصيت‌هاي مختلف خواست ضمن تاکيد بر ضرورت تحرک فوري، براي توقف جنايت صورت گرفته در بحرين تلاش کنند. اين بيانيه تأکيد کرد که خون‌هايي که در برابر افکار عمومي ريخته شده است ، نيازمند مواضع شجاعانه و فوري براي توقف اين اقدامات است. اين بيانيه دنيا را مسئول اتفاقاتي مي‌داند که در بحرين رخ داده و پس از اين نيز در نتيجه سياست هاي سرکوبگري، بر ضد مردم بي‌پناه بحرين رخ خواهد داد.

الوفاق تأکيد کرد که نيروهاي رژيم آل‌خليفه از تمامي سلاح‌هاي ممنوعه بين‌المللي بر ضد شهروندان بي‌گناه استفاده مي‌کنند و از شنيع‌ترين چهره‌هاي تروريستي در اين راستا بهره مي‌گيرند. مرکز حقوق و دموکراسي بحرين نيز اعلام کرد که نيروهاي مهاجم در حمله به شهروندان بي‌گناه و بدون سلاح از سلاح هاي ممنوعه ساچمه اي استفاده مي‌کنند.
منابع مرتبط با جريان الوفاء اسلامي به عنوان يکي از جريان‌هاي انقلابي بيانيه اي را منتشر کرده و خواستار تشديد اعتراضات بر ضد رژيم آل خليفه شدند. آنها تأکيد کردند که تا زماني که مصوبات رژيم حاکم مردود باشد، طبعاً تجاوزهاي صورت گرفته براساس اين مصوبات نيز محکوم و مردود است.
اين منابع مي‌افزايند که تمام اتفاقات موجود در بحرين در راستاي تحقير احکام شرعي شيعيان است، اين موضوع تجاوز آشکار به مذاهب و بخشي از مجموعه تجاوزهاي صورت گرفته بر ضد دين و اعتقادات مردم است. حاکميت بحرين تاکنون بيش از 38 مسجد را تخريب کرده و نسخه‌هاي قرآن کريم را به آتش کشيدند و اين موضوع در اسناد موثق وجود دارد. امروز رژيم آل خليفه از سلاح‌هاي ممنوعه بين‌المللي نظير سلاح هاي ساچمه اي و گازهاي سمي استفاده مي کند که دهها قرباني به جاي گذاشته است.
مواضع بين المللي حمله به منزل شيخ عيسي قاسم
سازمان ديده‌بان حقوق بشر ضمن محکوم کردن يورش نيروهاي امنيتي بحرين به منطقه الدراز، تأکيد کرد که آل خليفه عامل خشونت و بر هم زدن ثبات در بحرين است. در اين بيانيه آمده است که زمان اجراي اين عمليات ممکن نيست بي‌ارتباط با ديدار حمد بن عيسي پادشاه بحرين با «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور آمريکا باشد.
سازمان عفو بين‌الملل نيز با صدور بيانيه‌اي حمله نيروهاي امنيتي بحرين به اطراف منزل شيخ عيسي قاسم رهبر معنوي شيعيان و بازداشت تعدادي از افراد داخل ساختمان را که در جريان درگيري‌هاي خشن اتفاق افتاد، محکوم و تاکيد کرد که در جريان اين درگيري‌ها خشونت مفرط ضد تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌آميز در روستاي الدراز اتفاق افتاد. عفو بين الملل اين اقدام را بخشي از سرکوب مستمر بر ضد اين منطقه محاصره شده از 11 ماه پيش تاکنون دانست.
حزب ‌الله لبنان نيز طي بيانيه ‌اي حمله به منطقه الدراز توسط نظاميان آل خليفه را محکوم کرد. حزب‌ الله لبنان اعلام کرد که همه مسئوليت آنچه که در بحرين اتفاق افتاده و رخ مي ‌دهد، متوجه رژيم تروريست آل سعود عربستان است.

در اين بيانيه ضمن محکوم کردن حملات وحشيانه به انسان هاي بي دفاع آمده است:‌ هر گونه تعرض به آيت الله عيسي قاسم، مسائل را به سمت احتمالاتي سوق خواهد داد که کسي نمي ‌تواند نتايج آن را پيش بيني کند. از کساني که صاحب شرف بوده و مستقل از جهان و سازمان‌هاي بشري مستقل ‌اند، مي‌ خواهيم براي محکوميت اين جنايت بشتابند.
ماهر حمود رئيس اتحاديه جهاني علماي مقاومت نيز حمله وحشيانه نيروهاي رژيم آل‌خليفه به شهرک الدراز و يورش به تجمع مسالمت‌آميز اهالي اين شهر براي دفاع از آيت‌الله شيخ عيسي قاسم را محکوم کرده و تأکيد کرد که اين حمله کوچک‌ترين مباني حقوق بشر که حق آزادي بيان است را ناديده گرفته است.
وي اين اقدام زشت را در چهارچوب وابستگي کامل رژيم آل خليفه به سياست‌هاي آمريکا در منطقه و نتيجه سفر شوم ترامپ توصيف و تأکيد کرد که اين اقدام در خلال سفر دونالد ترامپ رئيس‌جمهور آمريکا به عربستان برنامه‌ريزي شده است. اتفاقاتي که در رياض افتاد طوري بود که تمامي مسائل جهان عرب و اسلام و به ويژه موضوع فلسطين را ناديده گرفت و مصوبات اين نشست دليلي بر فراموشي و به فروش گذاشتن تمام آرمان‌هاي عربي و اسلامي بود.
حمود با اشاره به اينکه ارتباط گسترده اي بين نشست رياض و حمله به الدراز وجود دارد ، تأکيد کرد که مقامات بحرين چراغ سبز اقدامات خود را در قبال وابستگي کامل به آمريکا دريافت کرده‌اند. وي در رابطه با سکوت بين المللي در قبال تحولات بحرين تاکيد کرد که از کشورهاي مختلف انتظار تحرکي وجود ندارد، برخي از موسسات بين الملي وابسته به تصميمات آمريکايي‌ها هستند و برخي ديگر تحت مالکيت کامل آل سعود قرار دارند و از طريق اين رژيم تأمين مالي مي‌شود. به اين ترتيب سکوت و همدستي در برابر اين تجاوز براي ما موضوع عجيبي نيست.
محمدجواد ظريف وزير خارجه ايران نيز در واکنش به حمله نيروهاي آل‌خليفه به هواداران شيخ عيسي قاسم، روحاني برجستۀ شيعه و تعرض به وي، اين اقدام را نتيجۀ «گرم گرفتن رئيس‌جمهور امريکا با ديکتاتورها» دانست و تاکيد کرد: اولين نتيجه گرم گرفتن رئيس‌جمهور آمريکا با ديکتاتورها در رياض حملۀ مرگبار به تظاهرات صلح‌آميز توسط رژيم جري ‌شده بحرين است.

مقاومت مبتني بر نگاه به درون، راه حل نهايي بحران بحرين
مردم بحرين در شرايطي قرار گرفتنه اند که رژيم اين کشور تمامي محدوديت‌ها و خطوط قرمز از جمله جايگاه و شخصيت آيت‌الله شيخ عيسي قاسم را ناديده گرفته و بدان تجاوز کرده است. در کشوري که ارزش‌ها و مباني ديني و جايگاه معنوي مرجعيت و اعتقادات بيش از 80% از مردم حفظ نشود، ديگر نمي‌توان انتظاري از پادشاهي و استبداد مطلق اين کشورها داشت. مرحله آينده، مرحله اي است که مردم اين کشور آن را رقم خواهند زد. تجربه پنج سال گذشته نشان داده است که نگاه به بيرون قطعا نمي‌تواند تأثيري در حل و فصل اين بحران داشته باشد. جوامع بين‌الملل و موسسات حقوق بشري و کشورهاي منطقه‌اي و دولت‌هاي غربي به جاي اينکه در کنار مردم مظلوم بحرين قرار گرفته و مطالبات به حق آنها را فرياد بزنند، در کنار دولت ظالم هستند و تمامي امکانات براي سرکوب مردم و سرپوش گذاشتن تبليغاتي اين جنايت ها را در اختيار آل خليفه قرار داده اند.
حال اين نيروهاي انقلابي هستند که بايد با تمامي امکانات و پتانسيل خود وارد عمل شود. نيروهاي انقلاب و مخالفان بحريني در همين راستا خواستار مقاومت و دفاع مقدس از تمامي راهکارهاي ممکن شده و از ملت بحرين خواسته است تا در تمامي نقاط اين کشور وارد عمل شوند. آنها بر ضرورت دفاع مقدس و مقاومت در برابر تروريسم مزدوران آل‌خليفه و ايستادگي در برابر حملات وحشيانه آنها به منطقه الدراز و حمايت از کرامت و آبرو و ارزش‌هاي خود و محافظت از شيخ عيسي قاسم وارد عمل شوند تا رژيم آل خليفه جرأت نکند به ايشان آسيب برساند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۲۱۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست تحلیل تحولات خاورمیانه از طوفان الاقصی تا وعده صادق

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،نشست تحلیل تحولات خاورمیانه از  طوفان الاقصی تا  وعده صادق با حضور حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسن البغدادی عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان به همت گروه همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه قم و مجمع جهانی قادمون برگزار می‌شود.
 

گفتنی است این نشست روز سه شنبه 4 اردیبهشت ساعت 10 صبح در محل دانشگاه قم، دانشکده فنی مهندسی، تالار شهید احمدی روشن برگزار می‌گردد.


انتهای پیام/



 

دیگر خبرها

  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش
  • غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش قرار گرفت
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • شگفتی بزرگ در آسیا: افغانستان صعود کرد
  • برگزاری نشست تحلیل تحولات خاورمیانه از طوفان الاقصی تا وعده صادق
  • بهره مندی مردم سفید دشت از فیبر نوری
  • پایان رقابت وفایی و ترامپ در اسنوکر قهرمانی جهان
  • سفال‌منش:تقابل با ژاپن در یک‌چهارم نهایی؟تشنه این بازی هستیم
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل حمله به پایگاه حشد شعبی هستند