Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه اسرائیلی با اشاره به ادامه لجبازی اسرائیل در قبال ادامه اعتصاب غذای اسیران فلسطینی، نسبت به احتمال وخامت اوضاع و سوق یافتن آن به سمت انتفاضه دیگر هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه رای الیوم، روزنامه هاآرتص اسرائیل با اشاره به لجبازی و کوتاهی اسرائیل در برابر اعتصاب غذای اسیران فلسطینی که از 35 روز پیش آغاز شده است، در مورد وخامت اوضاع و سوق یافتن آن به سمت انتفاضه جدید هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکستن اجباری اعتصاب غذا، خطرناک است

به نوشته این روزنامه چنانچه کابینه اسرائیل در یافتن راه حلی برای اعتصاب غذای اسیران فلسطین شتاب نکند، ممکن است دهها اسیر به کام مرگ بروند حال آنکه اسرائیل هنوز بر خودداری از گفت وگو با اسیران پافشاری دارد آن هم با وجود اینکه 35 روز از اعتصاب غذای آنان می گذرد و تلاش دارد به زور و با غذا دادن اجباری اعتصاب غذای آنان را بشکند.

هاآرتص ادامه داد، 850 اسیر فلسطینی اعتصاب غذا کرده اند و هر روز وضعیت آنان وخیم تر می شود و تلاش برای تغذیه اجباری آنان با اخلاق پزشکی در تعارض است و برخی این اقدام را شکنجه تمام عیار می دانند.

احتمال شدت یافتن راهپیمایی همبستگی با اسیران فلسطینی

این روزنامه نوشت، تا این لحظه حمایت فلسطینی ها از اسیرانی که اعتصاب غذا کرده اند از تظاهرات و راهپیمایی ها برای اعلام همبستگی فراتر نرفته است اما در شرایطی که ترس و نگرانی در مورد زندگی اسیران رو به افزایش است، این تظاهرات رویکرد خشن تری پیدا خواهد کرد.

آغاز تحولی خطرناک

این منبع اسرائیلی با اشاره به شدت یافتن رویارویی با نیروهای اسرائیلی در کرانه باختری رود اردن در چند روز اخیر و افزایش تعداد فلسطینی ها در این رویارویی ها، نوشت: این شاخص ها آغاز تحولی است که باید از آن اجتناب کرد و شرایط را برای جلوگیری از تحقق این تحول مهیا کنیم.

هشدار نسبت به تکرار اشتباهات گذشته اسرائیل

هاآرتص همچنین به مسولان اسرائیلی در مورد تکرار اشتباهات گذشته هشدار داده و نوشت، نباید منتظر پیش آمدن شرایط بدتر و مرگ یک یا چند نفر از اسیرانی باشیم که اعتصاب غذا کرده اند زیرا در این صورت بی شک فلسطینی ها به پا خواهند خواست تا اسرائیل را تسلیم گفت وگو با اسیران سازند.

این روزنامه با اشاره به اینکه درخواست های اسیران فلسطینی درخواست هایی عادی و مرتبط با شرایط بازداشت و آزادی و یا برخورداری از تلفن عمومی به منظور ارتباط با خانواده هایشان است، نوشت این درخواست ها ارزش شعله ور کردن اوضاع و پیش رفتن آن به سمت انتفاضه جدید و موج عملیات جدید را ندارد.

انتهای پیام/

R7891/P36446/S8,90,92/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۲۳۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وال‌استریت ژورنال: آتش‌ بس در غزه دو مرحله دارد

روزنامه آمریکایی "وال‌استریت ژورنال" روز چهارشنبه اول مه (۱۲ اردیبهشت) به نقل از مقامات مصری نوشت پیشنهاد آتش‌بس در نوار غزه دو مرحله دارد.   به گزارش عصر ایران به نقل از دویچه وله؛ اولین مرحله شامل آزادی دست‌کم ۲۰ گروگان در ازای تعدادی نامشخص زندانی فلسطینی در زندان‌های اسرائیل است. این روزنامه همچنین نوشته است مدت زمان وقفه نبردها می‌تواند برای هر گروگان اضافی نیز یک روز تمدید شود.   مرحله دوم شامل یک آتش‌بس ۱۰ هفته‌ای است که در آن حماس و اسرائیل با آزادی بیشتر گروگان‌ها و توقف طولانی‌تر درگیری‌ها که می‌تواند تا یک سال طول بکشد، موافقت کنند.    مقامات مصری همچنین تاکید کردند که اسرائیل این پیشنهاد را آخرین فرصت برای توافق می‌داند.    دولت نتانیاهو در داخل بخاطر اعتراضات بستگان و خانواده‌های گروگان‌های اسرائیلی به شدت تحت فشار قرار گرفته است.     روزنامه "تایمز آو اسرائیل" می‌نویسد که دولت اسرائیل انتظار دارد تا غروب روز چهارشنبه اول ماه مه (امروز) سازمان حماس پاسخ خود را اعلام کند.    در حال حاضر مذاکرات در قاهره در مورد توافق جدید برای آتش‌بس در جنگ غزه و آزادی گروگان‌های بیشتر در ازای زندانیان فلسطینی در جریان است. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است رهبر انقلاب: باید فشار به رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند (فیلم)

دیگر خبرها

  • السنوار بر این باور است که پیروز نهایی جنگ غزه خواهد بود
  • شهادت ۱۴۱ خبرنگار از ابتدای تجاوز اسرائیل به غزه
  • وال‌استریت ژورنال: آتش‌ بس در غزه دو مرحله دارد
  • ببینید | بی اعتنایی وزیر ابراهیم رئیسی به سخنان استاندار تبریز در جلسه رسمی
  • منبع فلسطینی: اسرائیل از مواضع خود عقب‌نشینی کرد
  • وال استریت: اسرائیل طرح خود برای هدف قرار دادن مناطقی در رفح را به مصر ارائه کرد
  • گمانه زنی درباره تصمیم مهم اسرائیل برای 48 تا 72 ساعت آینده/ هیات حماس قاهره را ترک کرد
  • شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 535 شهید رسید
  • خبر جدید رسانه‌های صهیونیستی درباره تصمیم نتانیاهو برای حمله به رفح
  • دانشجویان معترض با شعار "انتفاضه" ساختمان اداری دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند (+عکس)