Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بولتن نیوز، ‌ الکساندر نواک، روز چهارشنبه (سوم خردادماه) گفت: روسیه از تمدید یکساله توافق کاهش عرضه کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که در نشست دسامبر ۲۰۱۶ توافق شد، استقبال می کند.

وی افزود: پیشنهاد این است که اعضا هر کدام تعهد کاهش کنونی خود را حفظ کنند.

وی گفت: فعلا صحبت از تمدید ۹ ماهه این توافق است، اما فردا در صحبت‌هایی که با اعضای سازمان خواهیم داشت مشخص می‌شود که این تمدید تا یک سال ادامه داشته باشد یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشست عادی ۱۷۲ اعضای اوپک و همچنین دومین نشست مشترک کشورهای عضو و غیرعضو اوپک فردا (پنجشنبه چهارم خردادماه) در وین برگزار می‌شود.

کمیته وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت متشکل از ۶ کشور عضو و غیر عضو اوپک دیروز(چهارشنبه، سوم خردادماه) در وین از ادامه برنامه کاهش تولید اوپک تا ماه مارس ۲۰۱۸ حمایت کردند.

نشست عادی ۱۷۲ اعضای اوپک و همچنین دومین نشست مشترک کشورهای عضو و غیرعضو اوپک امروز (پنجشنبه چهارم خردادماه) در وین برگزار می‌شود.

نشست کمیته وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از کشورهای کویت، ونزوئلا و الجزایر از طرف اوپک و روسیه و عمان از سوی کشورهای غیر عضو این سازمان، تشکیل شده است و عربستان نیز به عنوان رئیس دوره‌ای اوپک، در این رویداد حاضر می‌شود.

عربستان، عراق و الجزایر از جمله کشورهای عضو اوپک هستند که از تمدید توافق کاهش تولید نفت به مدت ۹ ماه حمایت می کنند. در میان کشورهای غیر عضو اوپک نیز روسیه طرفدار تمدید توافق کاهش تولید نفت است.

با این همه، برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس، از جمله کویت و امارات، اعلام کرده‌اند که درباره تمدید توافق باید بررسی و بحث بیشتری انجام شود.

اوپک در نشست ۱۷۱ اوپک در ۳۰ نوامبر ۲۰۱۶ (دهم آذرماه ۹۵) تصمیم گرفت مجموع تولید نفت اعضای این سازمان یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد، غیراوپکی‌ها از جمله روسیه نیز همسو با این تصمیم و در نشست با اوپکی ها تصمیم گرفته بودند تولید نفت خود را حدود ۶۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند. این تصمیم از یکم ژانویه ۲۰۱۷ اجرایی شد.


میانگین امتیاز کاربران: ۰.۰ (۰ رای)

۱

۲

۳

۴

۵


منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۲۳۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد

معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت آمریکا از اعطای روادید به نماینده روسیه جهت شرکت در چهل و ششمین نشست کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل خودداری و با این اقدام مشارکت روسیه را تضعیف کرد.   به گزارش ایسنا، «دیمیتری پولیانسکی»، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل طی نشست این کمیته بیان کرد: «مجبوریم یک بار دیگر سخنرانی خود را در کمیته اطلاعات با این واقعیت شروع کنیم که طرف آمریکایی همچنان از میزبانی مقر سازمان ملل متحد سوء استفاده می‌کند.»   خبرگزاری تاس به نقل از معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نوشت: «بار دیگر، حضور روسیه در چهل و ششمین جلسه کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل به دلیل اقدام ایالات متحده درخصوص عدم صدور روادید، تضعیف شد.»   این دیپلمات روسی افزود: «مسکو امیدوار است که وضعیت کنونی به طور کلی اصلاح شود.»   پولیانسکی در قسمت دیگری از اظهاراتش با اشاره به «اقدامات تروریستی اوکراین» بیان کرد: «قتل عمدی و وحشیانه روزنامه‌نگاران روسی – که از طریق ابزارهای تروریستی انجام شده‌اند – به نمایشی افراطی درباره عدم تحمل سایر دیدگاه‌ها بدل شده است. در همین حال، کی‌یف رسما و علنا دخالت خود در این جنایات را مطرح می‌کند.»   وی تاکید کرد: «دست‌نشانده‌های غربی از قصد چشم خود را بر روی همه این جنایات کی‌یف می‌بندند.»   دیمیتری پولیانسکی در میان خبرنگاران روسی که «ترور» شده‌اند به «داریا دوگین» اشاره کرد؛ خبرنگار، مفسر سیاسی و دختر «الکساندر دوگین» متحد رئیس‌جمهور روسیه که در جریان بمب‌گذاری در خودروی شخصی‌اش کشته شد و مقامات روسیه گفتند که این حادثه توسط عاملان اوکراینی طراحی شد.   هم‌چنین چندین رسانه آمریکایی به نقل از منابعی ناشناس گزارش دادند که واشنگتن معتقد است مقامات اوکراینی در این «ترور» دست داشتند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • چند کشور غربی به دنبال کاهش فروش تسلیحات نظامی به اسراییل هستند
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • قرارداد هاکان دمیر سرمربی تیم ملی بسکتبال تمدید نشد
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد