Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@12:48:04 GMT

مذاکرات اوپک و غیر اوپک درباره کاهش بیشتر تولید

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۲۳۴۹۴

کویت اعلام کرد تولیدکنندگان نفت عضو و غیر عضو اوپک در نشست هفته جاری در وین ممکن است کاهش تولید را عمیق‌تر کرده یا این توافق را به مدت یک سال تمدید کنند. آفتاب‌‌نیوز : عربستان سعودی که بزرگترین تولیدکننده نفت عضو اوپک است، برای سرعت بخشیدن به روند متعادل شدن مجدد بازار و جلوگیری از عقب نشینی قیمت‌ها به پایین ۵۰ دلار، مایل است به جای شش ماه برنامه ریزی اولیه، کاهش تولید نفت به مدت ۹ ماه تمدید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عراق و الجزایر که از دیگر اعضای اوپک هستند و همچنین روسیه که کشور غیر عضو این سازمان است، از تمدید ۹ ماهه توافق حمایت کرده اند.
در شرایطی که وزیران نفت در وین برای مشاوره‌های غیررسمی گردهم آمده اند، کویت اعلام کرد مذاکرات شامل احتمال کاهش بیشتر تولید یا تمدید آن به مدت ۱۲ ماه است.
عصام المرزوق، وزیر نفت کویت به خبرنگاران گفت: همه گزینه‌ها روی میز هستند.
اوپک روز پنج‌شنبه برای بررسی تمدید توافق کاهش تولید که در دسامبر به همراه ۱۱ کشور غیرعضو این سازمان تصویب کرده بود، نشست رسمی در وین برگزار می‌کند. تحت توافق اولیه، مقرر شده بود که کشورهای اوپک و غیر اوپک در مجموع تولید نفت را در نیمه اول سال ۲۰۱۷ به میزان ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.
کمیته نظارتی متشکل از اعضای اوپک شامل کویت، ونزوئلا و الجزایر و کشورهای غیرعضو روسیه و عمان روز چهارشنبه در پایتخت وین دیدار کردند تا درباره پیشرفت برنامه کاهش تولید و تاثیر آن بر عرضه جهانی نفت گفت و گو کنند. عربستان سعودی که در حال حاضر ریاست اوپک را در دست دارد، هم در این نشست شرکت کرد.
نمایندگان و وزیران متعددی از جمله الجزایر اعلام کرده اند تصور نمی‌کنند توافق به مدت یک سال کامل تمدید شود.
سورپرایزهای احتمالی شامل کاهش بیشتر تولید خواهد بود اما چنین احتمالی اندک است زیرا تولیدکنندگان غیراوپک که انتظار می‌رود روز پنج شنبه برای نخستین بار به این توافق ملحق شوند مانند ترکمنستان و مصر تقریبا تولیدکنندگان کوچکی به شمار می روند.
یک نماینده اوپک به رویترز گفت: کاهش قابل توجه بعید است مگر اینکه عربستان در این باره وارد عمل شود و مورد حمایت سایر تولیدکنندگان حوزه خلیج فارس خواهد بود.
کاهش تولید اوپک کمک کرد نفت امسال به بالای ۵۰ دلار در هر بشکه صعود کند و اوضاع مالی تولیدکنندگان را بهبود بخشید. اما افزایش قیمت به رشد صنعت شیل آمریکا کمک کرد با این همه بالا ماندن سطح ذخایر جهانی، روند تعادل مجدد بازار را کند کرد.
به گزارش ایسنا،وزیر انرژی الجزایر اظهار کرده که وی معتقد است ذخایر نفت در نیمه اول سال ۲۰۱۷ به دلیل صادرات بالا از سوی خاورمیانه و آمریکا بالا مانده است.
یک منبع صنعتی نزدیک به اوپک به رویترز گفت: این سازمان پیامی را درباره صادرات محدودتر ارسال کرده اما مشخص نیست این پیشنهاد در نشست پنج‌شنبه به چه شکل مطرح خواهد شد.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۲۳۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد

حاتم شکری گفت: در این طرح مادران خانه‌دار ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آنها فروردین ماه ۱۳۹۶ به بعد باشد به شکل رایگان و کمک ۱۰۰ درصدی دولت بیمه می‌شوند و از مزایای بیمه و بازنشستگی آن برخوردار خواهند شد.

او گفت: از ابتدای طرح تاکنون ۱۰هزار نفر از مادران خانه‌دار داری سه فرزند و بیشتر روستایی و عشایری پیش ثبت نام نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر انجام داده‌اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان گفت: همه مادران واجد شرایط طرح می‌توانند با مراجعه به ۵۲ موسسه کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان همدان اقدام به پیش ثبت‌نام کنند.

در این طرح مادران ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آنها فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد به شکل رایگان بیمه شده و از مزایای بیمه و بازنشستگی آن برخوردار می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست
  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • رسمی؛ درو مک اینتایر با WWE تمدید کرد
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد