Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@02:01:34 GMT

مستند «ورزا جنگ» ساخته شد/ ماجرای جنگ گاوها

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۲۴۱۷۵

مستند «ورزا جنگ» ساخته شد/ ماجرای جنگ گاوها

فیلم مستند «ورزا جنگ» به کارگردانی مهناز صبور جلوی دوربین رفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، داستان فیلم «ورزا جنگ» درباره پدیده جنگ گاوها است که هر سال در یکی از روستاهای استان گیلان برگزار می‌شود.

داستان این فیلم درباره هومن و سفید است که سفید ورزای پیر قهرمانی است که حالا بیمار شده است و هومن نوجوانی که می‌خواهد سفید را به روزهای اوج برگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگردان این داستان حقیقی را لحظه به لحظه ثبت کرده و آن را روایت می‌کند. تولید این اثر یک‌سال طول کشیده و اکنون در مرحله تدوین است.

تصویربرداران این فیلم مهدی آزادی، سرکیو مسگری و فرزاد فخرایی هستند و تحقیق و پژوهش فیلم را حمید یکتا و مهناز صبور انجام داده‌اند.

در گذشته‌های دور ورزا جنگ (جنگ گاوهای نر) در گیلان و مازندران با هدف شناسایی قوی‌ترین ورزا برای کار در زمین کشاورزی استفاده می‌شده ولی امروزه این سنت قدیمی دستخوش تحولات زیادی شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۲۴۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان پرچالش تولد قسمت دوم «آخرین بازمانده از ما» چه بود؟

مستند ماجرای ساخت بازی قسمت دوم «آخرین بازمانده از ما» به روایت کارگردان و عوامل آن به صورت دوزبانه در شبکه نمایش خانگی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، تیم ناتی داگ، سازنده بازی «آخرین بازمانده از ما» (The Last Of Us Remastered) با وجود موفقیت‌های قسمت اول این بازی بعد از عرضه بازی موفق «آنچارتد ۴» با چالش‌هایی چون تغییر ساختار بازی، مخالفت اعضا با برخی تغییرات، درز اطلاعات حیاتی و در نهایت لو رفتن بخش‌هایی از گیم پلی روبه‌رو شدند، با تمام این‌ها قسمت دوم بازی «آخرین بازمانده از ما» به یکی از موفق‌ترین بازی‌های تاریخ تبدیل شد.

داستان این موفقیت و ساخت قسمت دوم «آخرین بازمانده» در قالب یک مستند با روایتی از کارگردان و دیگر عوامل سازنده آن به تازگی در فیلیمو با دوبله اختصاصی و زیرنویس فارسی منتشر شده است.

داریوش بشارت، مهبد قناعت‌پیشه، حسام صادقی‌نیکو، لیلا کوهسار، شهره روحی، محسن سرشار، اعظم حبیبی، آرشیا آروین، کوروش زارع‌پناه، شیدا زینی، ابراهیم ربیعی، احسان صمدیار، مریم خلقتی، جوانه برهانی، میلاد مبینی، امیرحسین بیگ پور، فرنوش رحیمیان، محمد طباطبایی، فربد نهری و مسیحا شیهدی‌اصل از گویندگان این مستند هستند.

همچنین حسام صادقی‌نیکو مدیریت دوبلاژ، مرتضی شاهرخ ترجمه، مسیحا شهیدی‌اصل صدابرداری و میلاد استخری امور فنی صدای دوبله مستند قسمت دوم «آخرین بازمانده از ما» را به عهده دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های موزه سینما در سال ۱۴۰۲ کتاب شد
  • انتشار کتاب رویدادهای موزه سینما
  • فصل سوم «داستان‌های فوتبال» به آنتن شبکه ورزش می‌رسد/ رونمایی از تیزر و پوستر
  • فصل سوم «داستان‌های فوتبال» روی آنتن شبکه ورزش می‌رود
  • پخش مستند «با دیوید بکام تیم ما را نجات دهید» و ۱۱ مستند دیگر
  • دست پر شبکه ورزش در نوروز؛ از مردان آهنین تا مستندهای فوتبالی
  • جایزه اصلی جشنواره سالونیکا به ایران رسید
  • خبر‌های رسانه، بیست و هفتم اسفند
  • داستان جذاب شکل‌گیری مغز به روایت بهرام رادان
  • داستان پرچالش تولد قسمت دوم «آخرین بازمانده از ما» چه بود؟