Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد عزیزی، مدیر مسئول نشر روزگار در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیاتگروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به دلیل افزایش عناوین کتاب در هر سال گفت: به این دلیل تعداد عناوین کتاب در هر سال افزایش پیدا می‌کند که کتاب‌های تالیفی و ترجمه انباشته می شود و تعدادشان هرسال نسبت به سال قبل افزایش می یابد. آدم‌های بیشتری به عرصه تولید وارد می‌شوند، تیراژ کتاب به جای آنکه پنج هزار، سه هزار یا حداقل هزار جلد باشد - به دلیل آنکه این میزان تیراژ کتاب از لحاظ اقتصادی برای ناشر و مولف به صرفه نیست-؛ متاسفانه به تیراژهای دیجیتالی در حد 200 تا 300 جلد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: هم اکنون مخاطبی برای کتاب به معنای عام کلمه وجود ندارد. از طرف دیگر اقتصاد نشر بسته به تعداد عناوین کتاب نیست؛ بلکه به تیراژ کتاب بستگی دارد. اگر ناشر 100 کتاب با تیراژ 10 هزار جلد منتشر کند، برای او از نظر سودآوری بهتر است؛ نسبت به زمانی که 200 جلد کتاب را در تیراژ 100 تا 300 نسخه منتشر می کند. دردسری که ناشر برای انتشار کتابی در تیراژ 100 جلد تحمل می‌کند، با 10 هزار جلد یکسان است.
مدیر مسئول نشر روزگار با اشاره به ارتباط میان وضعیت اقتصاد نشر و وضعیت اقتصادی خانواده‌ها اظهار داشت: برون رفت از وضعیت کنونی نشر در درجه اول به بهبود وضعیت اقتصادی خانواده‌ها بازمی گردد. خانواده ها درک می کنند که باید کتاب در سبد هزینه‌ها باشد. به دلیل آنکه پولش را ندارند و هزینه آنها اول برای مایحتاج اولیه‌شان است. مردم از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران استقبال زیادی می‌کنند؛ اما خرید در حداقل است. دولت و نهاد های اقتصادی کاری کنند که وضعیت درآمد مردم بهبود یابد.
عزیزی ادامه داد: رسانه‌هایی مانند صدا و سیما و مطبوعات ما حتما باید درباره ضرورت مطالعه صحبت کنند و کتاب هایی را به مردم معرفی کنند. هنگامی که برنامه هایی چون 90، ورزش 4 و ورزش 2 مسابقات ورزشکاران را نشان می دهند، یک شوقی در فرد ایجاد می شود تا به عنوان مثال درباره علی دایی بداند. ولی نمی دانند جلال آل احمد نویسنده است. به دلیل آنکه کسی در این باره صحبت نمی کند. عشق از روی شناخت ایجاد می شود. باید مطلبی را معرفی کنند تا مردم به سمتش بروند.
وی تصریح کرد: در مدارس باید از همان ابتدا زنگی درباره مطالعه و کتاب داشته باشد. از اول بچه ها عادت کنند، معلم بیاید و به آنها کتاب معرفی کند. این کتاب ها گزینشی و به شیوه امور تربیتی نباشد بلکه کتابی متناسب با ذوق و شوق و سن و سال کودک انتخاب شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۲۴۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟

ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است.

از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند.

تسنیم در خبری نوشت: در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت شده، ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • کشف ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندرعباس
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • چاپ جعبه مقوایی اختصاصی در تیراژ بالا از کجا بخریم
  • عناوین برگزیده روزنامه‌های صبح امروز
  • پیش‌بینی قیمت ارز و نرخ تورم در سال ۱۴۰۳ | وضعیت رشد اقتصادی به کدام سو؟
  • پیشرفت پروژه‌های آبی کردستان به تعامل تمامی واحدها بستگی دارد