Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازندمجلس: کویت از تولید کنندگان عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) خواست تا با تمدید یک ساله برنامه کاهش تولید موافقت کنند.

به گزارش‌ ایلنا از آی بی تایمز،‌ عصام المرزوق، وزیر نفت کویت در وین از تولیدکنندگان عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نت (اوپک) خواست تا با تمدید ۱۲ ماهه برنامه کاهش عرضه‌ی سازمان موافقت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کویت با داشتن ذخایری به حجم ۱۰۴ میلیارد بشکه نفت و در اختیار داشتن ۸.۵ درصد ار کل ذخایر نفت خام جهان آماده هر گونه صحبت در مورد تمدید توافق کاهش عرضه  نفت از سوی تولیدکنندگان عضو و غیر عضو اوپک است.

نشست عادی 172 اعضای اوپک و همچنین دومین نشست مشترک کشورهای عضو و غیرعضو اوپک فردا (پنجشنبه چهارم خردادماه) در وین برگزار می‌شود.

کمیته وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت متشکل از ۶ کشور عضو و غیر عضو اوپک امروز (چهارشنبه، سوم خردادماه) در وین از ادامه برنامه کاهش تولید اوپک تا ماه مارس ۲۰۱۸ حمایت کردند.

نشست عادی 172 اعضای اوپک و همچنین دومین نشست مشترک کشورهای عضو و غیرعضو اوپک فردا (پنجشنبه چهارم خردادماه) در وین برگزار می‌شود.

نشست کمیته وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از کشورهای کویت، ونزوئلا و الجزایر از طرف اوپک و روسیه و عمان از سوی کشورهای غیر عضو این سازمان، تشکیل شده است و عربستان نیز به عنوان رئیس دوره‎ای اوپک، در این رویداد حاضر می‎شود.

 عربستان، عراق و الجزایر از جمله کشورهای عضو اوپک هستند که از تمدید توافق کاهش تولید نفت به مدت 9 ماه حمایت می کنند. در میان کشورهای غیر عضو اوپک نیز روسیه طرفدار تمدید توافق کاهش تولید نفت است.

 با این همه، برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس، از جمله کویت و امارات، اعلام کرده‌اند که درباره تمدید توافق باید بررسی و بحث بیشتری انجام شود.

 

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۲۴۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالعظیم بهفر، سرپرست اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بازوهای اجرایی معاونت غذا و دارو هستند که در هر یک از این دانشگاه‌ها این معاونت مستقر بوده و نسبت به بررسی و بازرسی مراکز عمده توزیع فرآورده‌های سلامت محور اقدام می‌کنند.

وی افزود: در صورت مشاهده تولید بدون مجوز یا واردات فاقد آن پس از توقیف محصول یا کالا، صاحب آن نیز به مراجع قضائی معرفی و تا حصول نتیجه، پرونده پیگیری می‌شود.

بهفر ادامه داد: این اداره کل در هر مرکز تولید فرآورده‌های غذایی مسئول فنی را به عنوان نماینده خود دارد که کنترل کیفیت کالاها را به عهده دارد لذا چنانچه تخلفی صورت بگیرد ضمن پیگیری موضوع از مسئول فنی به عنوان نماینده ما، با صاحب کارخانه نیز برخورد صورت می‌گیرد و از عرضه محصول در سطح عرضه جلوگیری می‌شود.

وی همچنین در خصوص نظارت بر کارگاه‌های کوچک که تعدادشان در کشور هم رو به افزایش است، بیان داشت: کارگاه‌های سنتی دارای شناسه نظارت کارگاهی هستند که کالاهای خودشان را به آزمایشگاه‌های مورد تأیید سازمان غذا و دارو ارائه می‌دهند و چون فعالیت قانونی دارند در نظارت‌های ما رصد می‌شوند و با لحاظ شرایط قابل اعتماد مردم هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عرضه شمش طلای تولید داخل از هفته آینده در مرکز مبادله/ آغاز حراج سکه از ۱۷ اردیبهشت
  • چند کشور غربی به دنبال کاهش فروش تسلیحات نظامی به اسراییل هستند
  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • روایت رسانه اسرائیلی از عقب‌نشینی جزئی تل‌آویو برای توافق با حماس
  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • تمدید طرح یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ؟!