Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-05-05@23:10:38 GMT

اعتراض بریتانیا به درز اطلاعات در آمریکا

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۲۴۳۳۶

اعتراض بریتانیا به درز اطلاعات در آمریکا

به گزارش بولتن نیوز، مقام‌های بریتانیا می‌گویند که انتشار این اطلاعات به تحقیقات پلیس لطمه زده و اعتماد آنها را به همکاران خود در دستگاه‌های امنیتی آمریکا مخدوش کرده است.

«ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا قرار است روز پنجشنبه در دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در حاشیه نشست سران ناتو در بروکسل، گلایه و نگرانی خود را با او در میان بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصاویر افشا شده، قطعات خون‌آلود بمبی را نشان می‌دهد که انفجار آن به کشته شدن ۲۲ نفر در سالن کنسرت «منچستر آرینا» انجامید.

این تصاویر که در نیویورک‌تایمز منتشر شده، از جمله یک باتری، چاشنی احتمالی و ترکش‌های بمب را نشان می‌دهد.

نیویورک تایمز نوشته که این تصاویر نشان می‌دهد که بمب مذکور نسبتا پیشرفته بوده است.

پیشتر هم انتشار اطلاعات مربوط به عامل حمله در رسانه‌های آمریکایی اعتراض وزیر کشور بریتانیا را برانگیخته بود. او هشدار داده بود که درز اطلاعات نباید تکرار شود.

پلیس منچستر می‌گوید که در جریان تحقیقات و جست‌وجوهای خود در ارتباط با حمله دوشنبه شب، ناچار شده یک انفجار کنترل شده دیگر در نقطه‌ای از شهر انجام دهد.

در حال حاضر شش نفر در ارتباط با این تحقیقات در بازداشت هستند، اما زنی که پیشتر بازداشت شده بود، اکنون آزاد شده است.

پلیس معتقد است که یک شبکه از «سلمان عبیدی» مهاجم انتحاری منچستر حمایت می‌کرده است.

سازمان‌های امنیتی به این نتیجه رسیده‌اند که عبیدی بمب را خودش نساخته و در جست‌وجوی کارگاه احتمالی هستند که بمب در آن ساخته شده است.

پدر و برادر عبیدی روز چهارشنبه در لیبی بازداشت شده‌اند.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۲۴۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رئیس دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا درباره اعتراضات دانشجویی گفته است: تمام اقدامات ما، از جمله درخواست کمک پلیس، نتوانست به تظاهرات پایان دهد.

رئیس دانشگاه جورج واشنگتن همچنین تاکید کرد کهما با مقامات پایتخت در تماس هستیم و پلیس حضور خود را در داخل و اطراف دانشگاه افزایش می‌دهد.

دانشگاه‌های سراسر آمریکا بعد از آگاهی از جنایات پرشمار رژیم اشغالگر قدس علیه مردم غزه و کشتار حدود ۳۵ هزار انسان بی‌گناه، عرصه اعتراض علیه سیاست‌های این رژیم و دولت آمریکا به عنوان مهم‌ترین حامی آن تبدیل شده است. در این بین یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که با گسترش اعتراضات به مراکز دانشگاهی مختلف آمریکا جلب توجه می‌کند، سیاست‌های دولت آمریکا و پلیس این کشور است. دولت و پلیس در این کشور بدون توجه به خواسته‌های معترضین، تنها سیاست سرکوب و بازداشت گسترده را در پیش گرفته است.

از روزهای ابتدایی حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه، جامعه آمریکا عرصه واکنش‌های مختلف به این رویداد بود. نظرسنجی‌های مختلف نشان از افزایش بی‌سابقه حمایت آمریکایی‌ها از مردم غزه دارد. طبق نظرسنجی گالوپ در مارس ۲۰۲۴ اکثر آمریکایی‌ها اقدامات رژیم اشغالگر در غزه را تأیید نمی‌کنند. تعداد مخالفان با اقدامات رژیم صهیونیستی از ۴۵ درصد در نوامبر ۲۰۲۳ به ۵۵ درصد افزایش یافت. دموکرات‌ها ۷۵ درصد دیدگاه منفی نسبت به اقدامات تل‌آویو دارند. رائد جرار از اندیشکده دموکراسی برای جهان عرب معتقد است که نظرسنجی فوق نشان از جدایی بین سیاست دولت بایدن و دیدگاه اکثر آمریکایی‌ها درباره اقدامات رژیم اشغالگر در غزه دارد و سیاست خارجی دولت آمریکا با انتظارات رای‌دهندگان هماهنگ نیست.

حمایت جوانان آمریکایی از فلسطینیان آشکارتر شده است. نظرسنجی پیو (PEW) در آوریل ۲۰۲۴ نشان داد که یک سوم از افراد بزرگسال زیر ۳۰ سال آمریکایی با مردم فلسطین همدردی می‌کنند و تنها ۱۴ درصد این احساس را نسبت به صهیونیست‌ها دارند. جوانان آمریکایی نسبت به مردم فلسطین نظر مساعدتری نسبت به صهیونیست‌ها دارند و از هر ۱۰ فرد زیر ۳۰ سال، شش نفر دیدگاه مثبتی نسبت به مردم فلسطین دارند. در میان آمریکایی‌های جوان، ۳۴ درصد دلایل حماس برای مبارزه با رژیم صهیونیستی را معتبر می‌دانند.

اعتراض‌های دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین، ابتدا از دانشگاه‌های کلمبیا و هاروارد آغاز شد. دانشجویان معترض با صدور بیانیه‌ای مشترک، رژیم اشغالگر را به عنوان مسئول کامل جنگ معرفی کردند. این اعتراض‌ها به تدریج به شمار زیادی از دانشگاه‌های این کشور نظیر آموری، میشیگان، براون، پلی‌تکنیک هومبولت، برکلی، کالیفرنیای جنوبی، نیویورک، ییل، کلمبیا، ماساچوست، تگزاس، مینه‌سوتا و غیره گسترش یافت به گونه‌ای که تاکنون ۷۹ دانشگاه آمریکا درگیر اعتراض علیه رژیم اشغالگر قدس شده است. علاوه بر حضور دانشجویان، در برخی از دانشگاه‌ها اساتید حامی فلسطین نیز عمدتاً در اعتراض‌ها مشارکت فعال دارند.

خواسته اصلی دانشجویان آمریکایی، همبستگی با ملت فلسطین است که در چارچوب آن خواستار آتش‌بس دائمی در غزه، اتمام کمک‌های نظامی دولت آمریکا به رژیم اشغالگر، قطع همکاری دانشگاه با مجتمع‌های تسلیحاتی و کنار گذاشتن روند سرمایه‌گذاری دانشگاه‌ها در سرزمین‌های اشغالی شده‌اند. با اوج‌گیری اعتراض‌ها، مدیران برخی از دانشگاه‌ها درصدد توافق با دانشجویان برآمدند. برای مثال مسئولان دانشگاه براون ایالت رودآیلند اعلام کردند که با دانشجویان حامی فلسطین به توافق رسیده که در اکتبر ۲۰۲۴ توقف سرمایه‌گذاری در فلسطین اشغالی را به رأی بگذارد. دانشجویان نیز ضمن پایان دادن به تحصن خود، این توافق را یک پیروزی بی‌سابقه و امتیازی بزرگ برشمردند.

کد خبر 6097738

دیگر خبرها

  • حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • طالبان: بازداشت دانشجویان در آمریکا سرکوب دموکراسی است
  • ادامه اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا؛ بازداشت ۲۵ نفر در دانشگاه ویرجینیا
  • بازداشت بیش از ۲۳۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در آمریکا
  • بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک
  • بازداشت ۴۵ نفر به دلیل اعتراض به قانون ضد مهاجرتی سوناک
  • بازداشت بیش از ۲۰۰ معترض در مقابل دانشگاه UCLA
  • بازداشت بیش از ۲۰۰ دانشجو فقط در یکی از دانشگاه‌های آمریکا
  • بازداشت ۲ هزار نفر از معترضان حامی فلسطین در آمریکا