Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان فارس از افزایش ۱۰ درصدی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، علی القاصی‌مهر ظهر امروز در همایشنسیم مهر از نیک‌اندیشان خواست برای حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد تلاش مضاعفی داشته باشند، اظهارداشت: امروزه خانواده‌های زندانیان جرائم غیرعمد به عنوان قشر گمشده جامعه به شمار می‌روند و امسال در مقایسهبا سال گذشته 10 درصد به جمعیت زندانیان جرائم غیر عمدو مالی استانافزوده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیکاری در جامعه سببشده جمعیت مجرمین کیفری افزایش یابد گفت:عمده زندانیان استان فارس فاقد شغل هستند زیرا از دید جرم‌شناختی، فرد زندانی مقصر و گناهکار اصلی نیست بلکه عواملمختلف اجتماعی سببمی‌شود زندانی قربانی جامعه شود.

به عقیده القاصی‌مهر فرهنگ نادرستی که امروزه دربارهخانواده زندانیان جرائم غیرعمد وجود دارد، این است که افراد جامعههرنوع زندانی را جنایتکارمی‌دانند و همین امر سببشده دیدجامعه نسبت به خانواده‌های زندانیان تغییر کند.

رئیس کل دادگستری استان فارس خانواده‌های زندانیان را محروم و مظلوم‌ترین قشر جامعه معرفی کرد و گفت: امروزه بخشی از آسیب‌های کلان جامعه به زندانیان و خانواده‌های آنان مرتبط است و به همین منظور نیک‌اندیشان در حمایت از خانواده‌های زندانیان انفاق بیشتری داشته باشند.

وی با تأکید بر نقش دولت به عنوان متولی مسائل اقتصادی جامعه به آسیب‌های رو به افزایشناشی از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: با نگاه به زندان‌ها می‌توان بخشی از عملکرد دولت‌ها را واکاوی و بررسی کرد؛ حال آن که در این بخش برخی نگاه‌ها معطوف به عملکرد دستگاه قضایی است در حالی که دستگاه قضایی وظیفه فصل خصومت را برعهده دارد و مسئول امور اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه نیست.

القاصی‌مهر گفت: با وجود همه تلاش‌هایی که در امر به کارگیری ظرفیت‌های قانونی و اجرای بخشنامه کاهش جمعیت کیفری داشتیم؛ شاهد افزایش زندانیان بوده‌ایم که این امر باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دولتی وهمچنین جذب کمک‌های مردمی و خیرین ترمیم و اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکهبخش عمده‌ای از ظرفیت بالای خیرین در استان فارس نهفته است بیان کرد: هدایت افراد خیراندیش استان در جهت کاهش مشکلات زندانیان غیرعمد و خانواده‌های آنان اقدامی است که وظیفه ستاد دیه و انجمن‌های حمایت از خانواده زندانیان است و لازم است برنامه‌های مدونی در راستای ترغیب خیرین به حضور در عرصه کمک به خانواده زندانیان تدوین و اجرا شود.

القاصی‌‌مهر لازمه بخشی از روند ترغیب خیرین به ورود به این عرصه را اقدامات رسانه‌ای و تبلیغی مناسب و تقویت روبط عمومی در این حوزه دانست و تصریح کرد: مصالحه بین زندانیان و بزه‌دیدگان با تقویت مبانی ارزشی در این حوزه و حضورافراد ریش سفید و دارای نفوذ کلامتوسط شوراهای حل اختلاف باید مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/

R41382/P1336/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۲۶۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت

فرشید رضایی سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد:  سواد سلامت رسانه از جمله مقوله های مهم سواد سلامت برای توانمندسازی جامعه و سازمان ها است که جای خالی آن و ضرورت توانمندسازی خانواده ها و دانش آموزان در مورد سواد سلامت رسانه، پس از همه گیری کووید-۱۹ بیش از پیش مشخص شده است.

وی بیان کرد: پیدایش ویروس جدید کرونا در سال ۲۰۱۹ و همه گیری جهانی بیماری تنفسی کووید-۱۹ یکی از بزنگاه های مهم تاریخ بهداشت جهان محسوب می شود. علاوه بر همه گیری بیماری تنفسی در ۴ سال اخیر، همه گیری اطلاعات نادرست و شایعات و باورهای نادرست بهداشتی نیز باعث رنج و مرگ هزاران نفر در جهان شد. ناکافی بودن سواد سلامت رسانه ی مردم جهان پاشنه ی آشیل برنامه های بهداشت در برابر این ویروس شناخته شد.

رضایی ادامه  داد: فرهنگ سلامت بعنوان یکی از اثرگذارترین حوزه ها در سلامت جامعه بسیار تحت تأثیر و تعامل دو سویه با فضای تبلیغاتی و رسانه ها است.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: توانمندسازی مادران و دانش آموزان و سفیران سلامت طلبه جزو اولین برنامه های توانمندسازی در زمینه سواد سلامت رسانه است.

وی افزود: در دوران پاندمی و گسترش اطلاعات نادرست بهداشتی مجهز بودن آحاد جامعه بویژه مادران خانواده و کودکان و نوجوانان می تواند سپر حفاظتی مهمی برای سلامت جامعه باشد. ارتقای سلامت جامعه و اعتلای فرهنگ سلامت در گرو افزایش سواد سلامت جامعه و توانمندی و مشارکت مردمی است و به همین دلیل بهبود سواد سلامت رسانه از اولویت های آموزش بهداشت محسوب می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • کمک انجمن حمایت از زندانیان اصفهان به خانواده ۱۸۰۰ زندانی
  • پویش هوای دختری در فارس برگزار می‌شود
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • درس پسندیده معلم رامیانی به دانش آموزان خود
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • خانواده بافضیلت موجب تعالی جامعه می شود
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد