Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسوج- رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: مشاغل سبز پاسخگوی مناسبی برای اشتغال مولد و پایدار در استان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، جبار کیانی پور ظهر پنج شنبه در همایش محیط زیست و توسعه پایدار که با محوریت مشاغل سبز در یاسوج برگزار شد افزود: استان ما ظرفیتهای زیادی در حوزه های منابع آب، جنگل، معادن و ذخائر زیر زمینی، منابع طبیعی و اکوتوریسم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیانی پور ابراز داشت: باید برای نسلهای آینده از این منابع صیانت شود و این صیانت اتفاق نمی افتد مگر اینکه تعریفی درست از مشاغلی داشته باشیم که همزیستی مسالمت آمیز با این منابع را در وجود خود داشته باشد.

وی افزود: باید مشاغلی که دوستدار محیط زیست هستند و با فن آوری و تولید انرژی و محصولات پاک در ارتباطند ایجاد شود.

کیانی پور تاکید کرد: مشاغلی ملزم هستند استانداردهای ایمنی و بهداشت حرفه ای را رعایت کنند و برای انجام این امر مهم نیازمند متخصصین منابع آب، تکنیسین مهندسی محیط زیست و کشاورزی و حتی کارگران و درودگران و مهندسین برق هستند که می توانند از انتشار آلاینده ها و زباله ها کاسته و همچنین در کاهش مصرف انرژی نقش مهمی را ایفا نمایند.

کیانی پور با بیان اینکه امروزه باید توجه به مسائلی همچون کم آبی، پدیده گرد و خاک، فرسایش و توجه به محیط زیست در کشور بیش از هر زمان دیگری افزایش یابد گفت: متاسفانه شاهد آن هستیم که بخش اعظمی از بنگاهها مسائل زیست محیطی را نادیده می گیرند.

کیانی پور بیان کرد: کهگیلویه وبویراحمد با دارا بودن موقعیت خاص جغرافیایی، چهار فصل بودن، جنگل و مراتع فراوان، تعداد بالای روزهای آفتابی، وجود مناطق بادخیز، وجود آب فرآوان و از همه مهمتر وجود قشر جوان تحصیل کرده و آماده به کار استعداد بالایی برای توسعه پایدار و به طبع آن اشتغال سبز را دارد.

کیانی پور ابراز داشت: اتاق بازرگانی اعتقاد دارد آموزش و توانمند سازی افراد در زمینه حفظ محیط زیست همراه با توسعه اقتصادی یک اصل کلیدی و راهبردی است و اجرای استانداردهای زیست محیطی را به نفع فعالیت های اقتصادی و توسعه صنعتی می داند.

وی افزود:بر این باوریم که ایجاد راهکارهای توسعه اقتصاد سبز در کشور ضمن مهار بحران های زیست محیطی و پدیده بیکاری می تواند پیوند میان صنعت و محیط زیست را برقرار کند.

کیانی پور تاکید کرد: اتاق بازرگانی یاسوج درتلاش است تا از طریق فرهنگ سازی، حمایت از طرح های پژوهشی مرتبط با مشاغل سبز، حمایت، تعامل و برقراری ارتباط هرچه بیشتر و بهتر با NGO ها و تشکل های مردمی محیط زیستی، ارائه مشاوره های فنی به کارگران و کار فرمایان و با در اختیار گرفتن تمامی امکانات خود جریان کار آفرینی و رویکرد مشاغل موجود در استان را به سمت مشاغل سبز سوق دهد.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج اظهار داشت: ما در اتاق بازرگانی قصد داریم از طریق گفتگوهای اجتماعی فراگیر بین کارگران، کار فرمایان، دولت و فعالین محیط زیست بستر را برای حرکت به سمت اقتصاد سبز فراهم آوریم.

کیانی پور ابراز داشت : اسناد بالادستی، برنامه ششم توسعه و سیاستهای دولت و توجه آن به مشاغل سبز این توقع بحق را برای بخش خصوصی ایجاد می کند که دولت باید با به کارگیری مشوق های مالی برای ایجاد کسب و کارهای سازگار با محیط زیست به خصوص بنگاههای کوچک و زود بازده، شناسایی و توسعه مشاغل کار آفرینی سبز، تجلیل از کار آفرینان فعال در حوزه های محیط زیست و آموزش کارگران ماهر شرایط را برای رسیدن به مشاغل سبز فراهم آورد.

کیانی پور تاکید کرد: در شرایطی که به اعتقاد اکثر صاحب نظران اقتصادی راه برون رفت از رکود اقتصادی افزایش تولید است ضرورت دارد این مهم با در نظر گرفتن جنبه های زیست محیطی و آثار و پیامدهای آن در دستور کار سازمان قرار گیرد.

وی افزود: مشاغل سبز پاسخگوی مناسبی برای اشتغال مولد و پایدار خواهند بود.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: این امید وجود دارد که دولت با ارائه هر چه سریعتر منشور مشاغل سبز شرایط را برای پیشبرد هر چه بیشتر و بهتر اهداف زیست محیطی و ایجاد مشاغل سبز فراهم کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۲۷۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی از آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، یوسف یوسفی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات محیط زیست استان در راستای جمع‌آوری پسماند و نخاله‌های ساختمانی، اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست، به عنوان متولی حفاظت از طبیعت، اجرای طرح ملی "مسیر سبز - ایران پاک " را با هدف اجرای طرح‌های پاکسازی طبیعت، به ویژه در حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، روستایی و تفرج‌گاه‌ها راه‌اندازی و اجرای آن را به تمام استانداران 31 استان کشور ابلاغ کرده است.

وی ابلاغ طرح پاکسازی طبیعت را راهکاری برای کاهش پخش و پراکنش انواع پسماندها از جمله پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله‌های ساختمانی و تخلیه غیرمجاز پسماندهای صنعتی و ویژه در حاشیه محورهای مواصلاتی، مناطق ساحلی، دریایی و سایر زیستگاه‌های طبیعی کشور برشمرد و گفت: اجرای طرح پاکسازی طبیعت علاوه بر کاهش آلودگی‌های بهداشتی و تخریب محیط زیست، سبب می‌شود گستره وسیعی از طبیعت از وجود زباله در امان بماند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح ملی مسیر سبز ایران پاک با مشارکت دستگاه‌های متولی و گروه‌های خودجوش استان مرکزی،  در بازه زمانی یک ماهه مقدار 480 هکتار از اراضی استان و به مقدار حدود 90 تن پسماند و نخاله ساختمانی جمع آوری و به محل دفن بهداشتی و مجاز منتقل شده است.

یوسفی خاطرنشان کرد: براساس ماده هفت قانون مدیریت پسماندها، مدیریت اجرایی تمامی پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها، روستاها و حریم آنها به عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، و در خارج از حوزه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها بر عهده بخشداری‌ها قرار دارد و باید نسبت به به این امر توجه داشته باشند.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی
  • اشتغال پایدار از عوامل نگه‌داشت جمعیت است
  • اشتغال اهمیت دارد
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • سازمان دامپزشکی به‌دنبال بازمهندسی در فرایندهای سازمانی است
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • پرخطرترین مشاغل برای کارگران/ این بیماری ها سلامت کارگران را تهدید می کند