Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-06@18:27:12 GMT

چمران: ۱۰درصد آرا تهران‌ بازشماری می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۲۷۲۳۴

چمران: ۱۰درصد آرا تهران‌ بازشماری می‌شود

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: بر اساس هماهنگی‌های صورت‌گرفته، ۱۰ درصد آرای انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران بازشماری می‌شود. به گزارش جهان نيوز؛ مهدی چمران در چهلمین اجلاس شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: آخرین اجلاس شورای عالی استان‌ها ماه آینده برگزار می‌شود و در اجلاس امروز به موضوعاتی همچون انتخابات، سالروز آزادی خرمشهر، حضور ترامپ در عربستان و خاورمیانه و همین‌طور تشکر از حضور پرشور مردم در انتخابات پرداخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در دستور اول این جلسه بررسی طرح توسعه انرژی‌های تجزیه‌پذیر موردبررسی قرار گرفت.
چمران بیان داشت:‌ بر اساس این طرح باید در سطح شهرها مثل پارک‌ها و معابر عمومی زیرساخت‌های لازم برای استفاده از انرژی‌های تجزیه‌پذیر انجام شود.
رئیس شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: در این خصوص باید هر ساله حداقل 10 درصد از معابر از انرژی‌های تجزیه‌پذیر استفاده کنند و پیش‌بینی شده است که شورای شهر بودجه لازم در این خصوص را اختصاص دهد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: طرح دیگری که امروز موردبررسی قرار گرفت پارکینگ‌های زیر سطحی معابر عمومی بوده است که باید در این خصوص به مباحثی چون خطوط آب‌، برق و گاز نیز توجه کرد تا آسیبی وارد نشود.
چمران در ادامه درباره انتخابات نیز اظهار داشت: 200 شکایت مبنی بر تخلف انتخاباتی در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر به فرمانداری ارسال شده است که باید مورد بررسی قرار بگیرد.
رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: این گزارشات توسط کاندیداهای لیست خدمت مستقل و حتی اصلاح‌طلبان داده شده است.
وی افزود: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شد 10 درصد از آرای صندوق‌های پنجمین دوره انتخابات شهر و روستا بازشماری شود.
چمران درباره اولویت‌های شورای پنجم نیز اظهار داشت: اولین اولویت رسیدگی به امور شوراهاست و باید به توسعه حمل‌ونقل عمومی و کاهش آلودگی هوا با حمایت‌های دولت و نوسازی بافت‌های فرسوده نیز اقدام شود. منبع: فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۲۷۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونگی و مراحل رأی دادن در انتخابات الکترونیک

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه انتخابیه به دور دوم کشیده شده است که در ۸ حوزه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت الکترونیکی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران

مراحل رأی دادن در انتخابات الکترونیک به شرح زیر است:

۱. فرد با هر یک از مدارک هویتی پنجگانه اعم از کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، گواهینامه و کارت پایان خدمت به صورت الکترونیکی احراز هویت می‌شود و در صورت تأیید، کارت تعرفه دریافت می‌کند.

۲. رأی‌دهنده کارت را در صندوق ثبت رأی الکترونیک وارد می‌کند و گزینه رأی دادن فعال می‌شود.

۳. لیست اسامی و کد و تصاویر داوطلبان در اختیار فرد رای دهنده قرار می‌گیرد.

۴. رأی‌دهنده کد انتخاباتی نامزد مورد نظر را به صورت دستی وارد کرده و عکس و مشخصات فرد به نمایش درآمده و امکان رأی دادن فراهم می‌شود.

۵. بعد از اینکه رأی‌دهنده رأی خود را ثبت کرد، کارت تعرفه را برمی‌گرداند و مدرک شناسایی خود را پس می‌گیرد.

گفتنی است، بر اساس اعلام سخنگوی ستاد انتخابات کشور امروز؛ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در استان تهران صندوق‌های الکترونیکی زیر بار می‌رود و شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک اجرا خواهد شد.
در حوزه انتخابیه تهران ۴ هزار شعبه به صورت تمام الکترونیک، آماده اخذ رأی هستند.

دومین دوره از انتخابات مجلس دوازدهم جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229499 برچسب‌ها انتخابات مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • راند دوم
  • چگونگی و مراحل رأی دادن در انتخابات الکترونیک
  • چمران: قرارداد با چینی‌ها محرمانه است! / از طرح شهرداری برای پارک لاله اطلاعی نداریم!
  • واکنش چمران به حصارکشی درون بوستان لاله تهران
  • قراردادهای سفر زاکانی به چین محرمانه است
  • چمران: قرار نیست درختی در محدوده پارک لاله قطع شود
  • واکنش چمران به حصارکشی درون بوستان لاله تهران/قرار نیست درختی در این محدوده قطع شود
  • توضیح مهم رئیس شورای شهر در مورد بوستان لاله و مفقود شدن یک کارگر در نهر آب منطقه ۱۵
  • قرارداد خرید اتوبوس برقی از چین منع انتشار داشته است
  • «نادری» سرلیست «جام» برای مرحله دوم انتخابات شد