Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پنجم خرداد مصادف با سالروز حمایت از خانواده های زندانیان، مدیران نهادهای حمایت کننده زندانیان با دادستان کرمانشاه دیدار کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پاک پرس، پیش از ظهر امروز نشست مشترک دادستان با سازمان زندانها و مدیران ادارات نهادهای حمایت گر برگزار شد و در نهایت مصوباتی برای حمایت بیشتر از خانواده های آسیب دیده زندانیان و زندانیان به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمکهای نقدی و غیر نقدی به مددجویان 330 درصد رشد داشته است

مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان استان کرمانشاه از رشد 330 درصدی کمکهای نقدی و غیر نقدی به مددجویان خبر داد.

علی ‌پاشا فیضی در گفت و گو با خبرنگار پاک پرس، اظهار داشت: انجمن حمایت از زندانیان سال گذشته به موفقیتهایی نظیر رشد 280 درصدی درآمدهای نقدی و غیرنقدی و افزایش 330 درصدی کمکهای پرداختی دست یافته است.

مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان استان کرمانشاه بیان کرد: همچنین با همکاری سازمان فنی و حرفه ای کارگاه های آموزشی نیز ارائه و تسهیلات اشتغالزایی نیز توسط صندوق کارآفرینی امید پرداخت شد.

فیضی برگزاری 12 دوره آموزشی برای فرزندان زندانیان و کلاسهای پیشگیری از طلاق را از دیگر برنامه های اجرا شده دانست و گفت: همچنین بین سازمان زندانها و آموزش و پرورش نیز تفاهم نامه ای منعقد شده و پس از شناسایی و معرفی دانش آموزان خانواده های زندانی بازمانده از تحصیل، ثبتنام آنان در مدارس به طور رایگان انجام شده است.

مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان استان کرمانشاه ساخت و تحویل عینک با تخفیف و ارائه تخفیف 30 تا 40 درصدی دارو، انعقاد تفاهم نامه با آستان قدس رضوی جهت اعزام مددجویان به مشهد مقدس را از دیگر برنامه های اجرایی دانست.

فیضی خاطر نشان کرد: از مجموع دو هزار و 818 نفری که تحت پوشش ما هستند یک هزار و 680 نفر دانش آموز و 43 نفر نیز دانشجو هستند که درخواست داریم دانشگاه آزاد شرایطی برای سهولت تحصیل این افراد را فراهم کند.

شرایط برای احداث نانوایی جهت اشتغالزایی زندانیان فراهم است

مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمانشاه گفت: به منظور اشتغالزایی برای زندانیان یک نانوایی سنگکی احداث می شود.

منصور بیگلری در این نشست اظهار داشت: از آنجا که انجمن حمایت از زندانیان درآمد ثابتی ندارد و در صورت عدم حمایت از سوی خیرین منحل می شود ما بر آن شدیم که با درآمد اداره زندانها و نیز استفاده از عائدی اراضی کشاورزی تحت پوشش درآمد زایی و اشتغالزایی کنیم.

مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمانشاه گفت: همچنین مکانی برای راه اندازی یک نانوایی سنگکی تهیه شده که بر اساس برآوردهای انجام شده به طور متوسط ماهیانه 10 میلیون تومان درآمد زایی دارد؛ بستر چنین طرحی در استان مهیا است و در برخی از استانها نیز به عنوان طرحی موفق به اجرا درآمده است.

اجر کمک به نیازمندان کمتر از شهادت نیست

فرماندار شهر کرمانشاه اجر کمک به نیازمندان و خانواده های زندانیان را به اندازه خون شهدا ارزشمند دانست.

فضل اله رنجبر در این نشست، با اشاره به اینکه برخی از زندانیان به انحا مختلف در زندان گرفتار شده اند اظهار داشت: اگر در پی داشتن شهری امن، فاقد بزهکاری، با فضای امن سرمایه گذاری داشته باشیم باید خیرین در کنار کمک مسئولین به خانواده های نیازمند به ویژه زندانیان مشارکت خوبی داشته باشند.

فرماندار شهر کرمانشاه با تاکید بر اینکه طولاین بودن صفهای پیشخوان موئد نیازمندی مردم است بیان کرد: حضور در صحنه حق و باطل همین جا است؛ کار خیرین به اندازه خون شهدا ارزشمند است.

رنجبر با اشاره به اینکه خیرین زیادی در استان وجود دارد که نیازمند سازماندهی هستند گفت: به منظور حمایت از خانواده های زندانیان می توان از ظرفیت شورای اداری و دانشگاه های برخودار از اراضی جهت در اختیار قراردادن زمینشان با کرایه کمتر به انجمن حمایت از خانواده های زندانیان و نیز از ظرفیت ادارات استفاده کرد.

وی افزود: ما باید به جای هزینه کردن توسط انجمن مذکور به سراغ تعریف منابع درآمدی زیرساختی در ادارات برویم و اتاق بازرگانی و اصناف را نیز سهیم کنیم چه اینکه این امر در افزایش ضریب ایمنی و سلامت جامعه موثر است.

بیش از دو برابر سهم کمیته امداد از محل تبصره ماده 16 جذب شده است

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه گفت: بیش از دو برابر سهمیه کمیته امداد استان از محل تبصره ماده 16 قانون جذب شده است.

حسین خدرویسی در این نشست بیان کرد: خانواده زندانیان به عنوان قشری بسیار آسیب پذیر درصد کمی از جمعیت مددجویان را به خود اختصاص داده اند به گونه ای که از مجموع 200 هزار مددجو، این خانواده ها یک هزار نفر و معادل دو هزار و 400 نفر هستند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه با اشاره به اینکه استان ما از نظر جمعیت مددجویان تحت پوشش در جایگاه دوازدهم کشور قرار دارد بیان کرد:68 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد 35 هزار و 500 نفر زنان سرپرست 18 هزار نفر نیز دختران بازمانده از ازدواج هستند.

خدرویسی کل درآمدهای کمیته از محل نذورات، کمکهای مردمی، صدقات و زکات را 500 میلیون تومان طی سال گذشته اعلام و عنوان کرد: این در حالی است که مجموع هزینه های کمیته امداد 40 برابر این میزان است.

وی با تاکید بر اینکه باید از همه ظرفیتهای قانونی جهت جذب سرمایه ها و اعتبارات استفاده شود افزود: از محل تبصره ماده 16 قانون سال 75 میلیارد تومان اعتبار جذب کرده ایم و با این میازن پنج هزار و 475 شغل را برای مددجویان ایجاد کردیم.

خدرویسی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی و کارگروه اشتغال نیز در این میان سهمی دارند که ظاهرا تاکنون جذب نشده گفت: کمیته امداد استان به خانواده های زندانیان خدماتی نظیر مسکن، درمان، اشتغال، آموزش ارائه داده و آماده در اختیار قرار دادن ظرفیت مشاورین و کانونها نیز هستیم.

وی افزود: بر اساس مجوز مقام معظم رهبری و بانک مرکزی صندوق قرض الحسنه امداد ولایت نیز راه اندازی شده و متصل به شتاب است که ما با تضمین سپرده گذاری ها، این سپرده ها را به صورت قرض الحسنه در اختیار مددجویان قرار می دهیم.

سرای محله با محوریت ریش سفیدان بخشی از اختلافات مردم را حل می کند

معاون مشارکتهای مردمی بهزیستی استان کرمانشاه گفت: سرای محله متشکل از افراد مسن به عنوان شورای حل اختلاف زیر نظر شهرداری در برخی از نقاط فعال است.

میترا گلستانی همچنین درباره اقدامات بهزیستی درباره حمایت از خانواده های زندانیان افزود: کمک برای خرید جهیزیه، تحصیل و اشتغالزایی در کنار اقدامات درمانی از جمله مهمترین این اقدامات است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۲۷۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار دیلم صبح دوشنبه در این آئین ضمن تشکر از همه اقشار مختلف جامعه و خیرینی که در جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد حضور داشتند اظهار کرد: وقتی فردی به دلیل محکومیت مالی در زندان محبوس می‌شود، خانواده این فرد خواسته یا ناخواسته در معرض آسیب‌های اجتماعی و تهدیدها قرار می‌گیرد از طرفی هم چون بعضی مواقع سرپرست خانوار زندانی است و درآمدی وجود ندارد این خانواده از نظر اقتصادی و معیشتی نیز دچار تنش می‌شود.

محمد اسدی با اشاره به اینکه خیرین شهرستان دارالمومنین دیلم در همه عرصه‌ها جهت رفع مشکلات مردم پیش قدم بوده و هستند، بیان داشت: مشارکت خیرین و شهروندان شریف دیلمی در جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی، نه تنها یک فرد را از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازمی‌گرداند بلکه بعضاً موجب خوشحالی فرزندان از بازگشت پدر خانواده و نجات خانواده از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان دیلم کار برای رضای خدا را بسیار شیرین دانست و کمک و یاری به برادر دینی و مؤمن خود را از کارهای بسیار پسندیده دانست که همه امامان و معصومین به انجام آن سفارش کرده اند.

وی از همه عواملی که در برگزاری این جشن‌ها و جمع آوری کمک‌های مردمی در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد تلاش می‌نمایند قدردانی کرد.

جشن گلریزان آزادی ۱۱ زندانی جرایم غیر عمد با حضور فرماندار، رئیس کل دادگستری استان بوشهر و معاونین، مدیرکل زندان‌ها، رئیس ستاد دیه استان، مدیرکل ثبت اسناد، اعضای شورای تأمین و شورای اداری و اقشار مختلف مردم خیر و نیکوکار شهرستان دیلم در سالن مجتمع پیامبر اعظم (ص) برگزار شد.

کد خبر 6091954

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • دیدار کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی با نماینده ولیّ‌فقیه
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان
  • هم‌افزایی با ادارات استان و شهرستان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری