Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای عالی ذکات کشور با بیان اینکه مبلغ جمع آوری شده زکات در کل کشور در سال گذشته ۲۷۰ میلیارد تومان بوده است گفت: ۶۶ درصد این مبلغ برای محرومیت‌زدایی و ۳۴ درصد از آن برای طرح‌های عمرانی کشور هزینه شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت الله حسن عالمی ظهر امروز در گردهمایی بزرگ علما، روحانیون و طلاب استان گیلان در مصلی امام خمینی (ره) رشت اظهار داشت: زکات جایگاه رفیعی در فروع دین دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای عالی زکات کشور با اشاره به اینکه مقبولیت اعمال واجب دینی منوطبه پرداخت زکات است بیان داشت: سخنان زیادی توسط پیامبر اسلام (ص) در باب زکات آمده است که انجام فریضه نماز بدون پرداخت زکات مقبول درگاه خداوند قرار نمی‌گیرد‌.

آیت الله عالمی با اشاره به اینکه حکمت‌های بسیار زیادیدر پرداخت خمس و زکات وجود دارد خاطرنشان کرد: عدالت اجتماعی، اداره امور محرومانو احیاءعاطفه در بین مردم از این جمله حکمت‌هایی است که در پرداخت خمس و زکات نهفته است.

وی با بیان اینکه مسئله پرداخت زکات باید مانند نماز و روزه توسط روحانیون در بین مردم تبلیغ شود عنوان داشت: عموم روایات زکات در جامع الاحادیث مرحوم بروجردی آمده است که می‌تواند مرجع خوبی برای درک بهتر جایگاه زکات باشد.

رئیس شورای عالی زکات کشور با اشاره به شرایط جوی و اقلیمی استان گیلان خاطرنشان کرد: در استان گیلان اقلام زکوی جزءمحصولات عمده نیست اما برنج که محصول عمده استان است جزءزکات مستحب قرار دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته مردم گیلان 6 میلیارد تومان زکات پرداخت کردند که زکات مستحب درصد چشمگیری از آن را تشکیل می‌داد اذعان داشت: کل مبلغ زکات برای فقرا و محروماندر استان گیلان هزینه شد.

آیت الله عالمی مبلغ جمع آوری شده زکات در کل کشور را 270 میلیارد تومان بیان کرد و ابراز داشت: 66 درصد این مبلغ برای محرومیت زدایی و 34 درصد از آن برای طرح‌های عمرانی کشور هزینه شد.

وی با بیان اینکه مسئولانکمیته امداد امام خمینی (ره) عهده دار جمع آوری زکات در سراسر کشور هستند اظهار داشت: با توجه به اینکه مسئولانکمیته امداد، فقرا و محرومانرا به‌خوبی می‌شناسند در پرداخت زکات به آنان اقدام می‌کنند.

رئیس شورای عالی زکات کشور با اشاره به اینکه نکته برجسته استان گیلان در پخش زکات بین محروماناین بوده است که زکات جمع شده در هر منطقه به نیازمندان همان منطقه اهدا شد افزود: امسال هزار و 400 صندوق برای پرداخت زکات در روستاهای استان گیلان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

R7877/P1384/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۲۸۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان از اجرای طرح دو روزه ارتقای امنیت اجتماعی با هدف پاک‌سازی نقاط آلوده و جرم‌خیز در سطح استان خبر داد و گفت: در این راستا، ۵۲۸ خرده فروش، قاچاقچی و معتاد متجاهر جمع‌آوری و دستگیر شدند و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، علی احمدپور با بیان اینکه اعتیاد یک بیماری جسمی، روانی و اجتماعی بوده و ورود به این فرآیند آسان و خروج از آن مشکل است، اظهار کرد: باید با تقویت قدرت اعتماد به نفس، تصمیم‌گیری و از بین بردن افسردگی و کم‌رویی فرزندان، آن‌ها را در برابر شرایط آسیب‌زا و گرایش به سمت مواد مخدر مقاوم کنیم.

وی از اجرای طرح دو روزه ارتقا امنیت اجتماعی با هدف پاک‌سازی نقاط آلوده و جرم‌خیز در سطح استان خبر داد و افزود: در این راستا، ۵۲۸ خرده فروش، قاچاقچی و معتاد متجاهر جمع‌آوری و دستگیر و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان خاطرنشان کرد: از این افراد ۱۸ کیلو و ۴۹۱ گرم تریاک، ۱۶۵ گرم هروئین، ۲۱ کیلو و ۳۰۳ گرم حشیش، یک کیلو و ۹۰۱ گرم شیشه و ۴۳ کیلو و ۹۶۰ گرم سایر مواد مخدر کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر از طریق جلب مشارکت حداکثری مردم، تصریح کرد: واکسینه کردن قشر جوان زمانی اتفاق می‌افتد که همه دستگاه‌های مرتبط در این زمینه همکاری و تلاش کنند.

کد خبر 747876

دیگر خبرها

  • احداث سیل بند و بندسار برای جمع‌آوری روان‌آب
  • پرونده داغ چای روی میز مسئولان گیلان
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد