Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان از راه‌اندازی مرکز اقامتی بلندمدت ویژه معتادان بهبودیافته در قزوین خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازصبح قزوین؛ زهرا غلامرضایی معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان قزوین در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های سال جاری این معاونت در اداره‌کل بهزیستی استان برگزار شد، اظهار کرد: گسترش مراکز سرپناه شبانه برای آقایان از جمله اقدامات معاونت پیشگیری بهزیستی در سال جاری است و بر این اساس در دو نقطه آسیب‌خیز شهر دو مرکز دیگر تاسیس خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: گسترش مراکز گذری روزانه برای همه شهرستان‌های استان قزوین نیز در دستور کار بهزیستی قرار دارد تا در هر شهرستان حداقل یک مرکز گذری وجود داشته باشد. معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان در ادامه از راه‌اندازی مرکز اقامتی میان‌مدت و سرپناه شبانه برای زنان معتاد طی تابستان سال جاری در قزوین خبر داد و گفت: مقدمات اولیه این کار انجام شده و در مرحله صدور مجوز قرار دارد.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های سال جاری بهزیستی استان در راستای درمان اعتیاد، راه‌اندازی مرکز اقامتی بلندمدت به منظور مراقبت‌ بعد از ترک معتادان بهبودیافته است تا با آموزش شیوه‌ها و تجربه‌های زندگی بدون مواد، این افراد مجدد دچار لغزش نشوند.

غلامرضایی با اشاره به اجرای طرح روستای پاک بیان کرد: این طرح به صورت پایلوت در شهرستان البرز انجام می‌شود و 25 روستای این شهرستان تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

اجرای طرح دادگاه درمان‌مدار در استان
وی با بیان اینکه ساختار پیشگیری اجتماع‌محور از اعتیاد در دستور کار بهزیستی قرار دارد؛ اضافه کرد: اجرای طرح روستای پاک با همکاری استانداری، بهزیستی، علوم پزشکی و فرمانداری شهرستان البرز از ابتدای سال جاری به منظور ارائه خدمات آموزشی به معتادین، کمک به افراد در شناسایی معتادان و درمان آنها آغاز شده است.

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌ها،اجرای طرح دادگاه درمان‌مدار است که این طرح امسال باید در 6 استان به صورت پایلوت اجرا شود.

وی ادامه داد: مقدمات اجرای این طرح فراهم شده و دادگستری به عنوان رئیس طرح، معاونت سیاسی امنیتی استانداری قزوین به عنوان جانشین و سازمان بهزیستی نیز دبیرخانه اجرایی طرح دادگاه درمان‌مدار را برعهده دارند.

غلامرضایی عنوان کرد: در این طرح رویکرد قانون و درمان در کنار هم در راستای دستیابی به اهداف سند ملی تحول نظام مدیریت معتادان بی‌سرپناه و متجاهر قرار گرفته است و ارائه خدمات ساماندهی و یکپارچه سازی می‌شود.

وی در ادامه گفت: طی سال جاری در قالب اجرای طرح دادگاه درمان‌مدار، 100 نفر از معتادان تحت پوشش درمانی قرار می‌گیرند که ارائه خدمات به این افراد کاملاً رایگان بوده و هزینه‌های آن بر عهده سازمان بهزیستی است.

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان قزوین در پایان گفت: در 3 ماه پایان سال، نظارت و ارزیابی در 6 استان پایلوت انجام می‌شود و در صورت اثربخشی از سال آینده به سایر استان‌ها گسترش می‌یابد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۲۸۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمد مهدی اعلایی در شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به مداخلات مردمی و گروه های جهادی در رابطه با پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان داریم.   وی با اشاره به گروه‌های دانشجویی و یا اعضای انجمن اولیا و مربیان، تصریح کرد: این اقشار می‌توانند در حوزه‌های تربیتی و فرهنگی ورود کنند و تشکیل تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در این زمینه موثر باشد. مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که با عنوان اختصاری نماد خوانده می شود، طرحی در راستای کمک به آموزش و پرورش برای توانمندسازی دانش آموزان است.   نقی سیاهکالی مرادی در این راستا با اشاره به راه اندازی خط تلفن ۱۵۷۰ افزود: کارشناسان از ساعت هشت تا ۲۰ توسط این شماره به سوالات دانش آموزان، والدین و عموم جامعه پاسخ می دهند.   وی اهداف راه اندازی این طرح را شناسایی به موقع دانش آموزان در معرض خطر و توانمندسازی معلمان دانست و ادامه داد: با اجرای این طرح می‌توان با مداخله سریع و به هنگام برای دانش آموزان آسیب دیده از بسیاری آسیب‌های بزرگتر پیشگیری کرد.   سیاهکالی مرادی همچنین کنترل و کاهش عوامل مخاطره آمیز و ارایه خدمات تخصصی و به موقع و رصد و پیگیری مستمر را از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح نامید.   استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز است.

دیگر خبرها

  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • حریق یک مرکز اقامتی در میدان ولیعصر تهران
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد