Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی بروز تخلفات گسترده در نحوه برگزاری انتخابات و شمارش آرای در شورای شهر رودان ۱۱نفر از نامزدهای پنجمین دوره شورای اسلامی شکایت خود را به هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان هرمزگان تقدیم کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودان نیوز، انتخابات ۲۹ اردیبهشت در شهرستان رودان با حضور پرشور مردم از نخستین ساعات اولیه آغاز شد و تا پایان روز رای گیری مردم پای صندوق های رای حاضر بوده و کاندیداهای خود را انتخاب کرده اند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رقابت شدید کاندیداها و طرفدارانشان علی‌رغم غیرقانونی بودن تبلیغات در روز رأی‌گیری، حاشیه‌های بسیاری را به‌وجود آورده بود که بعضاً با حماسه حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی قابل قیاس بوده و شاید بتوان گفت برخی از حاشیه‌ها از متن پررنگ‌تر شده بود.

حال پس از اعلام تخلفات گسترده در شورای شهر بندرعباس نوبت به شهر رودان با برخی تخلفات در انتخابات شورا رسیده است ،تبلیغات چهره به چهره و توزیع انواع اقلام و اجناس مصرفی از قبیل برنج و تن ماهی و کارت شارژتلفن همراه در درب منازل رای دهندگان در شب قبل از انتخابات و حتی در روز انتخابات بخشی از تخلفات قابل ملاحظه ای است که متاسفانه در انتخابات شورای شهر رودان توسط برخی از کاندیداهای معلوم الحال صورت گرفته است

یکی از نامزدهای معترض به روند برگزاری انتخابات که خواست نامش فاش نشوددر گفت و گو با خبرنگار رودان نیوز اظهار داشت ؛ این موضوع مورد اعتراض ۱۱ نفر از کاندیداهای راه نیافته به شورای شهر و حتی برخی از منتخبین مردم در شورای شهر رودان قرار گرفته است و پس از اعلام شکایت از نحوه شمارش آرای و موافقت هیئت اجرایی انتخابات شوراها با باز شماری مجدد، در اقدامی غیر معمول هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان از شمارش مجددآرای خودداری کرده و این اجازه را به هیئت اجرایی هم نداده است به همین دلیل شکایت خود را به هیئت عالی نظارت استان رسانده ایم تا شاید از آنجا با رعایت اصل بی طرفی موضوع بررسی شود.

این کاندید معترض در ادامه تصریح کرد: دلایل زیادی برای درخواست شمارش مجدد آرای وجود دارد که اصلی ترین این دلایل۱- نداشتن نماینده پای صندوق های رای ۲- عدم توجه نمایندگان فرماندار به تذکرات مبنی بر تخلف آشکار ۳- خستگی و خواب آلودگی اکثر اعضای شعب اخذ رای هنگام شمارش آرای۴- مغایرت اعداد و ارقام منتشر شده توسط فرمانداری با آرای واقعی ۵ – عدم رعایت اصل بی طرفی توسط اکثر اعضای شعب… می باشد.

وی یادآور شد : عمده اعتراضات ،مربوط به تعداد آرای یکی از این پنج عضو راه یافته به شورای شهر می باشد که سبقت یکباره از دو عضو فعلی البدل آن هم نزدیک به ظهر روز ۳۰ اردیبهشت ماه احتمال بروز تخلف در شمارش و یا تجمیع آرای را قوت بخشیده است همچنین طبق شنیده ها برخی از نامزدها هم از نحوه شمارش آرای راضی نیستند اما به علت خویشاوندی با این نامزد خاص از تنظیم شکایت بر علیه ایشان خودداری کرده اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: رای مردم حق والناس است و قانون باید برای همه یکسان باشد، نباید یک نامزد به دلیل هم حزبی بودن با اعضای هیئت نظارت و حتی هیئت اجرایی پشتیبانی در هیئت عالی نظارت دست به هر تخلفی بزند اما در مقابل هیئت نظارت با نفوذ سیاسی دوستان همین نامزد حتی حق باز شماری آرای را هم از ما بگیرد ،لذا ما تا احقاق حقوق از دست رفته خودمان در انتخابات نا سالم شهر رودان دست از اعتراض بر نداشته و پیگیری های خودمان را ادامه خواهیم داد.

حال با توجه به اینکه نامزدهای معترض به انتخابات و شمارش آرای شکایت خود را به هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان هرمزگان تقدیم کرده اند و این هیئت اولین جلسه خود را با نامزده های معترض بندرعباس برگزار کرده است و هر سه نماینده عضو این شورا بر شمارش مجدد برخی از صندوق های تاکید داشتند ،باید منتظر ماند که هر سه نماینده محترم مجلس استان هرمزگان که عضو این شورا می باشند در خصوص شمارش آرای در شهرستان رودان هم چنین نظری خواهند داشت یا برخی مصلحت اندیشی ها یا نفوذ سیاسی باعث شود که در رودان قانون به درستی اجرا نشود .

انتهای پیام /

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۲۹۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان مناظره‌ کاندیداهای پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز

فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: زمان پخش مناظره‌های تلویزیونی و رادیویی کاندیداهای حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مشخص شد. - اخبار استانها -

جابر جهان‌بین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، اظهار داشت: با هماهنگی صدا و سیما قرار است مناظره‌های تبلیغاتی 2 کاندیدای راه یافته به مرحله دوم انتخابات حوزه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز روزهای 17 تا 19 اردیبهشت در ساعات 11 صبح و 22 شب از شبکه سبلان و 15 و 23 از طریق رادیوی سبلان پخش شود تا مردم شمال استان بیشتر با تفکر و اندیشه‌های 2 کاندیدای راه یافته به مرحله دوم آشنایی پیدا کنند.

وی تصریح کرد: در کنار پخش مناظره‌های تلویزیونی 2 کاندیدا، برنامه‌های تبلیغی کاندیداها نیز از فردا از طریق شبکه سبلان و شبکه رادیویی اردبیل در ساعات تعیین شده 13:20 دقیقه، 23 و 23:15 دقیقه از طریق تلویزیون و 12:20، 13:20، 21:20 و 23:20 دقیقه از طریق رادیو پخش خواهد شد.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: 2 کاندیدای راه یافته به مرحله دوم در کنار تبلیغات فضای حقیقی، مجازی و سخنرانی در محافل و مجالس مختلف، قطعا از ظرفیت صدا و سیما نیز استفاده کرده و برنامه‌های خود را تشریح می‌کنند.

جهان‌بین از آمادگی کامل فرمانداری‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز برای برگزاری مرحله دوم انتخابات خبر داد و افزود: 276 شعبه برای اخذ رأی در روز جمعه آماده شده و عوامل اجرایی اعم از هیأت‌های نظارت، اجرایی و بازرسی سعی خواهند کرد تا به برگزاری باشکوه انتخابات کمک کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم 21 اردیبهشت ماه تک کرسی باقیمانده نمایندگی استان در مجلس دوازدهم مشخص شده تا در خردادماه شاهد آغاز فعالیت مجلس دوازدهم با ترکیب هفت نفر منتخب استان در مجلس آینده باشیم.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد اضافه کرد: از پنجشنبه گذشته تبلیغات کاندیداها آغاز شده و تا 20 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و تاکنون هیچ مورد تخلف از کاندیداها و یا هواداران آنها در بستر تبلیغات سالم گزارش نشده است.

جهان‌بین بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا در روز 21 اردیبهشت ماه انتخابات امن همراه با مشارکت بالای مردم را در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز شاهد باشیم تا زمینه برای معرفی منتخب مردم با آرای بالا فراهم آید.

انتهای پیام/131

دیگر خبرها

  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی است
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • مخالفت با مالیات ارزش افزوده تاکسی‌های اینترنتی
  • مناظره کاندیداهای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد
  • ۱۴۸ شعبه آماده دریافت آرای انتخاباتی آبادان
  • دیدگاه‌های انتخاباتی برخی کاندیداهای مجلس دوازدهم: مردم باید قوی شوند
  • رای گیری الکترونیک چگونه انجام می‌شود؟
  • زمان مناظره‌ کاندیداهای پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز