Web Analytics Made Easy - Statcounter


معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد سطح‌بندی خدمات پرستاری و اهمیت پرستاری جامعه‌نگر بر ایجاد اعتماد توسط کادر پرستاری در سطح جامعه تأکید کرد .     به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محمد میرزابیگی در اجلاس مشترک کلان منطقه 2 آمایشی در خصوص برنامه‌های پرستاری جامعه‌نگر گفت: در سال‌های اخیر گروه پرستاری چه به لحاظ خدمت و چه به لحاظ سواد علمی نسبت به دهه 75-85 ارتقا پیدا کرده و از نظر آمار نیز، تعداد پرستاران در حدود دو برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

     وی با بیان اینکه خدمات پرستاری در دو سطح حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای سطح بندی شده است، بیان کرد:  تربیت 10 هزار کمک پرستار با وجود 60 هزار دانشجو و 140 هزار فارغ التحصیل پرستاری یک نیاز بود، باید پذیرفت که نمی‌شود همه کارها را به پرستاران سپرد، در همین راستا نیز تقسیم بندی خدمات حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای خدمات پرستاری نیز ضرورت داشت.     وی افزود: صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاری به عنوان عامل تعیین کننده در سنجش شاخصه‌های شغل پرستاری است، سلامت روحی، روانی و سواد علمی پرستاری که در بالین بیمار حاضر می‌شود و یا در منزل بیمار به مراقبت از وی می‌پردازد، باید مورد سنجش قرار گیرد.     وی با اشاره به ابلاغ آئین نامه بالینی‌سازی آموزش‌های پرستاری به دانشکده‌های پرستاری، خاطرنشان کرد: دانشجویان پرستاری صرفاً با آموزش‌های تئوری نمی‌توانند به سواد حرفه‌ای لازم برسند، لازم است آموزش‌‍‌های پرستاری بالینی‌سازی شود.     میرزابیگی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هویت بخش‌ترین راه برای ساماندهی و ایجاد وحدت رویه در روش مراقبت پرستاری،روش   case method است که به هویت بخشی و برجسته‌سازی خدمات پرستاری  منجر می‌شود.     وی گفت: در حوزه مراقبت های پرستاری در سطح دنیا اقدامات متعددی صورت گرفته است؛ به طوری که میزان رضایتمندی بیماران و مردم  در هرکدام از این روش ها به طور قابل توجهی افزایش یا کاهش یافته؛ چرا که رضایتمندی بیماران در وهله اول در تمام بیمارستان‌های دنیا به شیوه‌های مراقبت و بعد به سایر خدمات بستگی دارد .     معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به سطح‌بندی خدمات پرستاری و اهمیت پرستاری جامعه‌نگر بر ایجاد اعتماد توسط کادر پرستاری در سطح جامعه تأکید کرد و با ارائه توضیحاتی در مورد اهمیت راه‌اندازی موسسات مراقبت پرستاری در منزل و بیان مزایای این طرح اشاره کرد .
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۳۰۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان

سازمان جهانی بهداشت به تازگی اعلام کرد که در ماه جاری میلادی به ۸۱۲ هزار نفر در افغانستان خدمات بهداشتی و درمانی ضروری ارائه کرده است. 

سازمان جهانی بهداشت با انتشار گزارش ماه جاری میلادی(فروردین-اردیبهشت) بیان کرد: این خدمات در ۹۳۳ مرکز بهداشت مستقر در سراسر افغانستان ارائه شده است.

این گزارش ضمن تاکید بر تعهد این سازمان نسبت به رسیدگی به نابرابری جنسیتی در زمینه ارائه مراقبت های بهداشتی و درمانی، اعلام کرد که ۴۴ درصد این افراد را زنان تشکیل می‌دهند. ۳۳ درصد دیگر را کودکان و سایر افراد آسیب پذیر تشکیل می‌دهند تا این سازمان نسبت به نادیده گرفته نشدن این جمعیت در معرض خطر اطمینان حاصل کند.

بر اساس این گزارش، در این بازه زمانی، عفونت‌های حاد تنفسی، مشکلات گوارشی و سرخک در میان مردم افغانستان بیشتر شایع بوده است.

در این گزارش همچنین آمده است که ۳۴۱ کادر درمان در یک ماه اخیر در بخش‌های سلامت روان، حمایت روانی-اجتماعی، آموزش، مراقبت و درمان استاندارد خدمت رسانی کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پرستاری یک شغل سخت و دشوار است/ ۷۵ درصد پرستاران ایران زن هستند
  • شغل پرستاری ماهیت سخت و دشواری دارد
  • پرستاران بیشترین نقش را در زمینه سلامت جامعه دارند
  • کمبود بیش از ۳۰۰۰۰ کمک‌پرستار در کشور
  • نظام سلامت مرهون اساتید و آموزگاران است
  • پرستاران ۳۰ درصد از جمعیت نظام سلامت هستند
  • جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد
  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار