Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام احمد سالک نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون زنده نگهداشتن فرهنگ دفاع مقدس، جهاد و شهادت اظهار داشت: شیوه‌های زنده نگهداشتن فرهنگ دفاع مقدس باید با شرایط زمانی، مکانی و استفاده از امکانات به روز متناسب باشد.

وی با اشاره به روشهای بکارگیری حفظ فرهنگ جهاد و شهادت، افزود: بحث‌های مهم دفاع مقدس و تبیین الگوهای جهاد و شهادت در کتب درسی وزارت آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است، همچنین ضرورت احیای فرهنگ جهاد و شهادت در جمع جوانان توسط دستگاه‌های ذیربط وزارت فرهنگ بسیار مهم و اساسی به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالک با تاکید بر اینکه از ظرفیت وزارتخانه های دولت باید در راستای معرفی دفاع مقدس بهره‌مند شد، ادامه داد: استفاده از فضای مجازی در ترویج فرهنگ جهاد و شهادت بسیار حائز اهمیت است براین اساس می‌توان در فضای مجازی به معرفی شخصیت و زندگی ساده شهیدان همچنین تشریح الگوهای جبهه و جنگ پرداخت، چراکه فضای مجازی بیشترین تاثیر را در گسترش فرهنگ دفاع مقدس دارد.

نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلسبا بیان اینکه ساخت فیلم‌های سازنده و هدفمند برای رشد فرهنگ شهادت و جهاد بسیار مهم است، گفت: یکی از روشهای زنده نگه داشتن فرهنگ جهاد و شهادت توسط معاونت فرهنگی وزارت خارجه امکان پذیر است به این معنا که سفرا و رایزن‌های فرهنگی کشورمان کتبی از سیره‌های زندگی شهیدان و ایثارگران را تهیه و در فضای مجازی کشورهای خارجی مطرح می‌کنند، این موضوع برای مردمی که در جهت بیداری قرار دارند از ضرورت بالایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‌های تبلیغاتی حوزه و دانشگاه‌ها خصوصا در ماه محرم، رمضان و صفر بسیار حائز اهمیت است و نباید از این ظرفیت‌ها غافل شد.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۳۱۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر چند شهید دفاع مقدس در مشهد و تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) ششمین امام معصوم شیعیان، مردم عزادار مشهدی با حضور در میدان شهدای مشهد اجتماع بزرگ صادقیون برگزار شد.

زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در عزای شهادت رئیس مذهب شیعه، با برگزاری اجتماع در میدان شهدای مشهد، حزن و اندوه خود را در عزای آل الله نشان داده و عزاداریکردند. دسته‌های عزا یکی پس از دیگری نیز در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی مشغول به عزاداری هستند. عزاداران مسیر میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی را طی کردند و پس از آن در حرم مطهر رضوی پای سخنرانی آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نشستند. امروز همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) پیکر مطهر شهید مجید شخصی از شهدای دفاع مقدس نیز تشییع شد.

جمعیت عزادار همچنین پیکر مطهر شهید مفقود الاثر دفاع مقدس؛ مجید شخصی را که پس از ۴۲ با تفحص در منطقه چزابه تفحص و از طریق آزمایش دی ان‌ای هویتش شناسایی و به آغوش خانواده بازگشته تشییع و پیکر این شهید را تا حرم مطهر رضوی بدرقه کرده و مهیای حضور در مراسم عزاداری در حرم رضوی شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهادت مدال افتخاری که بر سینه شهید محبعلی می‌درخشد
  • (ویدئو) نماینده مجلس: تلویزیون میدان فرهنگ و هنر را تقریبا واگذار کرده است
  • همکاران ما در جنگ نرم دشمن آسیب می‌بینند و طعنه می‌خورند | نباید از چشم مردم مخفی و جهادشان مغفول بماند
  • دفاع مقدس ما امروز در جنگ نرم است
  • مجموعه انتظامی در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) و تشییع شهید دفاع مقدس در بوشهر
  • تشییع پیکر چند شهید دفاع مقدس در مشهد و تهران
  • ضرورت افزایش ظرفیت استخدام ماما در بخش بهداشت و درمان
  • بشرویه، میزبان شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس
  • تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس در مسجد مقدس جمکران