Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز |

دبیرکل جامعه متخصصین مراقبت پرواز از حضور پررنگ کنترلرهای مراقبت پرواز ایران در اجلاس فدراسیون جهانی کنترلرها (ایفاتکا) خبر داد و گفت: ایران بزرگترین تیم اعزامی بین 136 کشور جهان بود که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

امیرحسین رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز در خصوص اجلاسفدراسیون جهانی کنترلرها (ایفاتکا) توضیح داد: پنجاه و ششمین اجلاس جهانی فدراسیون کنترل‌های ترافیک هوایی از 15 تا 19 می در شهر تورنتو کانادا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین رابطه ادامه کرد: در این اجلاس بیش از ٤٠٠ نفر از کنترلرهای ترافیک هوایی از سراسر دنیا که از 136 کشور که عضو ایفاتکا و ایکائو بودند شرکت کردند و 56اجلاس جهانی فدراسیون کنترل‌های ترافیک هوایی با شعار «همه با هم از شغلمان مراقبت کنیم» به پایان رسید.

دبیرکل جامعه متخصصین مراقبت پرواز گفت: یک تیم 30 نفره از بهترین و متخصص‌ترین کنترلرهای مراقبت پرواز از شرکت فرودگاه‌‌ها و ناوبری هوایی ایران به 56 اجلاس جهانی فدراسیون کنترلرهای ترافیک هوایی اعزام شدند این موضوع در حالی صورت پذیرفت که تیم اعزامی ایران در اجلاس جهانی ٢٠١٢ در دومنیکن با سه عضو شرکت کردند.

رحیمی توضیح داد: با توجه به اینکه جامعه متخصصین مراقبت یک NGO و صنف تخصصی است لذا هزینه‌های حضور در این اجلاس پر اهمیت توسط شرکت‌کنندگان تامین شده بود که این موضوع و حضور در بزرگترین گروه شرکت‌کننده چندین بار به واسطه اهمیت اجلاس، هماهنگی‌های مورد لزوم جهت شرکت در اجلاس تورنتو بارها از سوی آقای پاتریک پیترز دبیرکل ایفاتکا در طول اجلاس اعلام و مورد تقدیر و تمجید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تیم اعزامی ایران بزرگترین تیم اعزامی بین 136 کشور جهان بود، بیان کرد: در این دوره از اجلاس فدراسیون کنترلرهای ترافیک هوایی ٦ کشور کاندیدای ریاست دوره‌ای منطقه آسیا پاسفیک شدند که فقط صلاحیت کشورمان و هنگ‌کنگ پذیرفته شد و بین نماینده کشورمان و هنگ‌کنککه کاندیدای نهایی ریاست منطقه‌ای آسیا پاسفیک این اجلاس بودند مناظره نیم ساعته‌ای برگزار شد.

او در رابطه با مناظره ایران و هنگ‌کنگ بیان کرد: در این مناظره ما به ابعاد مختلف صنعت هوانوردی ایران و رویارویی صنعت با یک رنسانس هوانوردی پس از برجام ازجمله افزایش بیش از سه برابری پروازهای عبوری، افزایش ناوگان هوایی بیش از ٣٠٠ فروندی، ایجاد راه‌های هوایی جدید، خرید و نصب تجهیزات نظارتی و ارتباطی جدید صنعت فرودگاهی و ... اشاره کردیم که در نهایت با اختلاف ٢ رای با آقای مایک اونیل متاسفانه این ریاست برای دوره سوم به کشور هنگ‌کنگ اعطا شد و دبیرکل ایفاتکا به خاطر شجاعت و حضور ایران در اعلام کاندیداتوری و شرکت در مناظره مذکور و اعتبار و جایگاه ایران در این فدراسیون جهانی در جلسه اختتامیه تشکر ویژه کرد.

دبیرکل جامعه متخصصین مراقبت پرواز با اشاره به اینکه ما به عنوان عضو ناظر کمیته فنی تخصصیی TOC باقی ماندیم، خاطرنشان کرد: تیم اعزامی ایران در این دوره از اجلاس به خوبی ابراز وجود کرد و در بخش کمیته‌های فنی تخصصی، حقوقی و مدیریتینیز به بهترین شکل حضور داشت.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۳۱۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در جلسه هیئت مدیره شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اظهار داشت: توسعه ناوگان هوایی با هدف ارائه مطلوب به مردم ایران در صدر اولویت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.

وی افزود: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامل پرچم کشورمان و با در اختیار داشتن تجربه بسیار گرانقدر و ارزشمند در خدمتگزاری به مردم در صنعت هوانوردی، یک افتخار ملی است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه این نشست با تاکید بر قرار گرفتن برنامه اصلاح و ارتقای سطح خدمات به مسافران در صدر اولویت‌های هما بیان‌داشت: مردم باید از هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران همواره خاطره خوش در ذهن داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه توسعه ناوگان هوایی باید در صدر اولویت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) باشد،‌ گفت: هما با برخورداری از ظرفیت نیروی انسانی متخصص و متعهد در بخش فنی و پشتیبانی می‌تواند میزبان تعداد کثیری از هواپیماها برای ارائه خدمات به مردم باشد.

وی با تاکید بر اینکه بخش‌های تهیه بلیت، خدمات پذیرایی، کاهش تاخیر پرواز‌ها و خدمات فرودگاهی بر میزان رضایتمندی مسافران بسیار تاثیرگذار است، گفت: ایمنی اصلی‌ترین اولویت ما در صنعت هوانوردی است و ذره‌ای قصور در این زمینه پذیرفته نیست.

بذرپاش یادآور شد: رسیدگی به معیشت کارکنان خدوم و شریف هما شامل خلبانان، نیروی فنی و پشتیبانی در صف و ستاد با نگاه متفاوت دنبال شود و از هیچ اقدامی کوتاهی نشود.

وی افزود: مولدسازی دارایی‌ها و بهینه کردن منابع جزو لاینفک اقدامات هما است و ارتقای خدمات از مسیر بهره‌ور شدن منابع اتفاق می‌افتد. همچنین از روش‌های مدیریت مشارکتی و استفاده از همه ظرفیت‌های هما برای اداره هرچه بهتر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: با توجه به حضور نیرو‌های متخصص و متعهد باید سیستمی به‌منظور به‌کارگیری توانایی و مشارکت آنها در مدیریت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طراحی شود.

وی بر استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: با کمک این شرکت‌ها می‌توان راهکار‌های سریع و کاربردی برای برطرف کردن مشکلات  موجود در صنعت حمل و نقل هوایی پیدا کرد.

وی با اشاره به ایجاد ۲ واحد نیروگاهی در سمنان، خاطرنشان کرد: در همین راستا ۲ اقدام صرفه جویانه حداکثری بهره وری و احداث نیروگاه‌های خودتامین در بخش خصوص را دنبال می‌کنیم تا ظرفیت بیشتری ایجاد شود، ضمن اینکه دولت نیز در حوزه تامین انرژی اقداماتی انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با فوتسال ایران
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • واکنش دبیرکل فدراسیون فوتبال به قرارداد سرمربی تیم ملی و تعیین پاداش‌ها
  • الکلاسیکوی برگشت ایران بدون 5 بازیکن مشترک
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • شرط موفقیت تیم ملی فوتسال در جام‌جهانی/ جلسه با تاج برای ماندن
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود 
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی