Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - روزنامه هفت صبح: امسال خريد تلويزيون به نسبت سال هاي گذشته بسيار سخت تر شده است. قابليت هاي زياد در کنار گستردگي مدل ها و سايزها باعث شده بسياري از خريداران در بازار گيج شوند. طيف گسترده اي از خريداران تنها با توجه به قيمت، به سراغ يک سايز خاص رفته و بدون توجه به قابليت ها آن را خريداري مي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طيفي ديگر به برچسب کنار تلويزيون توجه کرده و هر کدام را که قابليت هاي بيشتري داشت به خانه مي برند. بعضي ديگر فقط به خاطر تعصب روي برندي خاص به بازار رفته و بدون توجه به کيفيت برندهاي ديگر تلويزيون مي خرند.

ما در اين مطلب کاري به اين طيف ها نداريم و هدفمان کساني است که مي خواهند حرفه اي خريد کنند. مي خواهند با توجه به کيفيت تصوير و قابليت هاي مفيد و کاربردي، بهترين مدل را خريداري کنند. ممکن است فکر کنيد هر چقدر پول بدهيد آش مي خوريد ولي اينجا همان جايي است که شرکت هاي توليدکننده از اعتماد شما سوءاستفاده کرده و با امکاناتي بعضا اضافي جيب شما را خالي مي کنند. پس بهتر است حواستان را جمع کنيد و با خواندن اين مطالب با کمترين هزينه به آنچه مي خواهيد برسيد.

سه قانون طلايي خريد تلويزيون

1. بيشتر مشخصاتي که روي تلويزيوني نوشته شده را ناديده بگيريد

هنگام خريد تلويزيون حتما متوجه نوار باريک کنار صفحه شده ايد. نواري رنگارنگ که قابليت هاي بي شمار تلويزيون را در چشم شما فرو مي کند تا به خريد آن مجاب شويد. حتي بسياري از افراد براي چند سال برچسب کنار تلويزيون را نگه مي دارند تا علاوه بر خودشان ديگران نيز از مشخصات تلويزيون باخبر شوند.





در حقيقت غير از اندازه تلويزيون که معمولا در بالاي برچسب ذکر شده، بقيه مشخصات تقريبا به درد شما نمي خورد. اين برچسب براي تمايز تلويزيون ها از يکديگر مناسب است ولي اگر فکر کرده ايد هرچه اعداد بزرگتر و مشخصات بيشتري ذکر شده باشد پس تلويزيون بهتر است، در گمراهي آشکار به سر مي بريد. به علاوه بسياري از مزيت ها براي خالي نبودن عريضه نوشته شده اند. مثلا کداميک از خريداران حرفه اي تلويزيون وجود درگاه HDMI ذکر شده روي برچسب را به عنوان يک ويژگي حساب مي کند؟ مثل اين مي ماند که بگوييم تلويزيون کنترل دارد!

2. بزرگتر هميشه بهتر است

معمولا براي اتاق خواب و محيط کوچک سايز 40 اينچي و براي هال و محيط هاي بزرگ سايز 55 تا 65 اينچ پيشنهاد مي شود. ولي در حقيقت خارج از قابليت هايي مثل HDR، 4K و ويژگي هاي هوشمند، بهترين نوع پول خرج کردن، ريختن آن به پاي سايز تلويزيون است. مسلما وقتي نظر کساني را که با اختلاف قيمت کمي به سراغ سايزهاي کوچک تر رفته اند بپرسيد، حتما ندامت را در چشمانشان خواهيدديد.

اگر مي خواهيد تلويزيون به مرکز سرگرمي در خانه شما تبديل شده و همه را دور خود جمع کند، حتما بزرگ ترين سايزي که مي توانيد را بگيريد. مگر اينکه به خاطر فضاي محدود، مجبور به خريدن سايز کوچکتري شويد. از ما مي شنويد کوتا نيامده و وسايل اضافي را دور ريخته و يا تغيير دکوراسيون دهيد تا بزرگ ترين سايز ممکن در خانه شما جاي بگيرد.

3. تلويزيون تان حتما از قابليت هاي 4K و HDR پشتيباني مي کند

تلويزيون هايي که از وضوح نمايش 4K بهره مي برند معمولا به اسم UHD هم شناخته مي شوند. اين تلويزيون ها نسبت به کيفيت تصوير 1080 از چهار برابر تعداد پيکسل بيشتري بهره مي برند. هر چند روي کاغذ اين عدد بسيار بزرگ به نظر مي رسد ولي در عمل تشخيص ميزان وضوح تصوير آنها نسبت به تلويزيون هاي نسل قبل HDTV کمي سخت است.





از طرفي ساختن صفحه نمايش 4K براي توليدکنندگان راحت شده و به خاطر همين قيمت خيلي کمتري نسبت به قبل دارد. در ايران مي توانيد با حدود سه ميليون تومان مدل 4K تهيه کنيد. به علاوه فناوري HDTV به زودي از خط توليد حذف شده و در اصل يک فناوري سوخته و قديمي را به منزل برده ايد.

بيشتر تلويزيون هاي 4K از قابليت HDR نيز پشتيباني مي کنند. اين قابليت باعث مي شود طيف رنگي وسيع تر شده و کنتراست بيشتري را شاهد باشيد. با داشتن اين قابليت برخلاف داستان 4K، به احتمال خيلي زياد متوجه تغيير در تصوير مي شويد. حال اينکه اين تغيير چقدر است بستگي به مدل تلويزيون شما دارد.

حتي ممکن است با وجود بعضي مشخصات سخت افزاري ضعيف اصلا نتوانيد آ نرا مشاهده کنيد ولي در هر صورت نياز به محتواي تصويري HDR براي ديدن آن داريد و فکر نکنيد هر تصويري که به نمايش دربيايد کيفيت متفاوتي نشان شما خواهدداد. فعلا محتواي فراگيري وجود ندارد. ولي اگر کمي آينده نگر باشيد و يکي، دو سالي که صبر کنيد به وفور آن را مشاهده خواهيدکرد. خلاصه اينکه اگر خسيس نباشيد حتما مدل 4K گيرتان مي آيد. چه بهتر که HDR هم پشتيباني کند تا خيالتان براي چند سال آينده راحت باشد.

کيفيت تصوير

خارج از اندازه و قابليت هاي مختلف و انواع زرق و برق هاي تلويزيون هاي امروزي، هدف مشتريان حرفه اي پيدا کردن بهترين کيفيت تصوير با توجه به قيمت پرداختي است. اگر مسئله خريد تلويزيوني با بهترين کيفيت تصوير مدنظرتان نيست، بهتر است تلويزيون ها را براساس قيمت ليست کرده و با توجه به بودجه و سايز، يکي را انتخاب کنيد.

در اين مورد پيشنهاد ما خريد ارزان ترين تلويزيون برندي است که به آن اعتماد داريد. هدف نوشتن اين مقاله، راهنماي خريد براي حرفه اي ها بوده و در اصل اولويت شما به عنوان بيننده حرفه اي بايد براساس کيفيت تصوير باشد تا ديگر مواردي که ذکر شده است. نکاتي که در ادامه ذکر مي شوند مخصوص حرفه اي هاست:





• بهترين کيفيت تصوير را در تلويزيون هاي OLED مشاهده خواهيدکرد، ولي هنوز قيمتشان براي عموم به صرفه نيست.

• تقريبا همه تلويزيون هايي که از فناوري OLED و LCD استفاده مي کنند، هر چقدر هم گران باشند، کيفيت تصويرشان به پاي OLED نمي رسد.

• تلويزيوني هاي OLED و LCD که نور از پشت صفحه نمايش به آنها تابيده مي شود معمولا بهتر از مدل هايي هستند که نور از کناره ها تابيده مي شود (يعني مدل هاي معروف به edge-lit).

• قابليت نمايش دادن مشکي ترين رنگ ممکن، که به آن کنتراست مي گويند، مهم ترين عاملي است که بايد در کيفيت تصوير مد نظر بگيريد.

• ميزان اشباع رنگ، که به صورت مستقيم تحت تاثير ميزان کنتراست است، به عنوان دومين عامل مهم در کيفيت تصوير شناخته مي شود.

• بعد از عواملي که ذکر شد، عوامل کم اهميت تر به ترتيب اين ها هستند. وضوح تصوير، طيف رنگي، پردازشگر ويدئو، ميزان نوردهي و وضوح صفحه نمايش (وضوح 4K در مقابل 1080)

• در محيط هاي روشن، صفحه نمايش هاي مات بهترين گزينه براي جلوگيري از بازتاب تصوير هستند.

• براق ترين صفحه نمايش ها هم ميزان تيرگي تصوير را حفظ مي کنند. پس نگران براق بودن صفحه نمايش نباشيد.

• بسياري از افراد متوجه افکت محوشدن تصوير (Soap Opera Effect) نمي شوند. حتما در تنظيمات آن را خاموش و روشن کنيد تا به کيفيت تصوير مورد علاقه خود برسيد.

• تنظيمات بد تصوير روي تلويزيون پيشرفته معمولا تصوير بدتري نسبت به تنظيمات درست روي تلويزيون قديمي تر نشان مي دهد.

• کيفيت تصوير را نمي توان از روي مقياس تعداد پيکسل ها نسبت به صفحه نمايش مشخص کرد. حتي ممکن است نکته هايي که ذکر کرديم هم کاملا همه جوانب را پوشش ندهند. اگر با چک کردن مشخصات، بين دو گزينه مردد شديد، حتما نظرات کاربران در سايت هاي ايراني و مخصوصا خارجي را بخوانيد. سايت هايي مثل CNET کاملا دليل کيفيت تصوير خوب و بدي هاي آن را توضيح مي دهند.





قابليت هايي بعضا اضافي

تلويزيون هوشمند

تلويزيون هوشمند آنگونه که اسمش بيان مي کند، نيست. در اصل سيستم عاملي روي آن نصب شده تا بتوانيد به شبکه هاي پخش آنلاين و تعدادي از نرم افزارها دسترسي داشته باشيد. تقريبا مي توان گفت با سرعت اينترنت در ايران اين قابليت هوشمندي خيلي روي تلويزيون کارايي ندارد. مگر بخواهيد با کنترل، بازي هاي ساده را روي صفحه نمايش بزرگ تجربه کنيد. به هر حال تلويزيوني که مي خريد، چه بخواهيد و چه نخواهيد، هوشمند است.

صفحه نمايش خميده

در حقيقت اين قابليت تنها براي نشان دادن توانايي شرکت ها براي ساختن صفحه نمايش خميده بود و بس! به خاطر رقابت براي اثبات توانايي، همه شرکت ها اين ترند را دنبال کرده و مدل هاي خميده به بازار فرستادند. در تبليغات گفتند باعث غوطه وري بيشتر شما در تصوير مي شود. ولي بعد از يک ماه تجربه متوجه مي شويد غير از زيبايي و محدود کردن زاويه ديد هيچ فايده ديگري ندارد! به نظر ما اين قابليت ارزش پول خرج کردن را ندارد.

تصوير سه بعدي

فيلم آواتار و سر و صداي تبليغاتي آن براي تصوير سه بعدي را يادتان است؟ خب آن دوران تمام شد و رسما مي توانيد فاتحه قابليت سه بعدي روي تلويزيون ها را بخوانيد. سوني و ال جي رسما اعلام کردند ديگر از قابليت 3D روي تلويزيون هاي خود استفاده نمي کنند. سامسونگ و ديگر شرکت ها نيز امسال اين قابليت را از خط توليد خود حذف خواهند کرد. پس ديگر دنبال اين ويژگي روي تلويزيون 2017 خود نگرديد.




کنترل از راه

اشتباه نکنيد! نمي خواهيم بگوييم کنترل از راه دور بد است. ولي به تازگي شرکت ها به سمت ساخت کنترل هايي با صفحه لمسي و يا سايز کوچک با دکمه هاي کم رفته اند. بعضي ديگر نيز قابليت حرکت دادن نشانگر روي صفحه را فراهم کردهاند. در حقيقت همه اين کنترل ها آنگونه که بايد کارايي نداشته و هنوز هم يک کنترل با تفکيک زياد دکمه ها و نور پس زمينه بهترين تجربه کاربري را براي شما فراهم خواهدکرد.

باريکي تلويزيون

تلويزيون ها کم کم در راه تبديل شدن به دکور خانه هستند. به خاطر همين شرکت ها به سمت ساخت تلويزيون هايي بسيار باريک و با ظرافت کرده اند. به عنوان مثال تلويزيون جديد ال جي تنها سه ميلي متر ضخامت دارد. پيشنهاد ما اين است که به سراغ مدل هاي خيلي باريک به خصوص با صفحه نمايش OLED و يا LCD نرويد. خارج از آنکه پول بيشتري براي تنها چند ميلي متر مي دهيد، طبق نظرات کاربران بعضي از اين تلويزيون ها، بعد از مدتي يکنواختي تصوير را از دست داده و يا با مشکل رو به رو مي شوند.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۳۱۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت خودروهای برقی چینی تأیید و تضمین می شود؟

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ابعادی جدید از برنامه شهرداری تهران برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در سال جاری را تشریح کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محسن هرمزی مدیریت شهری فعلی به خصوص در حوزه حمل و نقل عمومی را میراث دار یک عقب ماندگی جدی دانست و اظهار کرد: حجم عقب ماندگی ها به قدری بالا بود که  شورا و شهرداری دو سال است که اولویتشان را بر روی توسعه حمل و نقل شهر تهران قرار دادند و نکته قابل توجه این است که نه تنها در حوزه سخت افزای و تجهیزات حمل و نقل؛ بلکه شاهد عقب گرد در چند حوزه اعم از نرم افزاری و حتی در وضع قواعد جدید بوده ایم.

اختصاص بیش از ۵۰ درصد بودجه شهر تهران به حمل و نقل عمومی 

هرمزی افزود: در حوزه نگهداشت علائم ترافیکی، چراغ های راهنمایی، دوربین های ترافیکی، ناوگان اتوبوسرانی و مترو نیز کمبودها و عقب افتادگی هایی داشتیم که به همین دلیل طی دو سال اخیر موضوع حمل و نقل اولویت اول شهر تهران است، بگونه ای که در سال جاری تقریبا بیش از ۵۰ درصد بودجه شهر تهران به این حوزه اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: شورای شهر ششم در اسفندماه سال گذشته با مصوبه ای انعقاد قراردادهای سرمایه گذاری خارجی را به شهرداری ابلاغ کرد و این بزرگترین اعطای مجوز و لایحه ای است که پس از انقلاب تا به امروز در شهرداری تهران رخ داده است که اهمیت حمل و نقل را نشان می دهد.

 نوسازی، بهسازی و وضع قواعد جدید برنامه امسال حوزه حمل و نقل و ترافیک است

هرمزی با بیان اینکه همت دولت، شهرداری  و شورا بر تغییر جدی در حمل و نقل است، گفت: سال جدید با تمرکز بر نوسازی، بهسازی و وضع قواعد جدید شاهد بهار حمل و نقل خواهیم بود.

حدود ۶۵ هزار خودروی برقی به شهر تهران اضافه می شود 

معاون شهردار تهران ادامه داد: همچنین توافق شد از طریق وزارت صمت ۱۱ خودروساز داخلی نسبت به واردات خودروهای برقی اقدام کنند که طی آن حدود ۶۵ هزار خودروی برقی به شهر تهران اضافه شود.  

تأمین حداقل۲۳ هزار خودروی برقی در شش ماه اول سال طبق وعده ۱۱ شرکت خودروساز 

وی در پاسخ به این سوال که تعهدات ۱۱ شرکت خودرو ساز به چه میزان محقق خواهد شد گفت: در شش ماهه اول ۱۴۰۳ و در فاز نخست حداقل۲۳ هزار خودرو تأمین می شود.

در مورد خودروی چینی برقی که شهرداری تهران قرارداد منعقد کرده باید بگویم که با کیفیت ترین خودرو  بعد از تسلا را انتخاب کرده ایم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه همچنین خرید ۱۰ هزار ون به مبلغ ۳۸۰ میلیون یورو نهایی شده و قرارداد منعقد شده است، اظهار کرد: در واگذاری ون های جدید،  واگذاری به تاکسیرانان از طریق تسهیلاتی که ارائه خواهیم کرد در دستور کار قرار دارد؛ اما هنوز مدل ارائه تسهیلات، نحوه واگذاری ون ها و.... نهایی نشده است؛ البته آنچه که مسلم است اینکه فراخوانی برای  رانندگان تاکسی خواهیم داشت تا در صورت تمایل بعد از اسقاط خودروی فرسوده خود نسبت به دریافت تاکسی جدید اقدام کنند.

کیفیت خودروهای چینی که قرار است وارد شود تأیید و تضمین می شود؟

وی در پاسخ به این سوال که معمولا وقتی اسم خودروی چینی به میان می آید در مورد کیفیت کالاها شک می کنیم و آیا کیفیت خودروهای چینی که قرار است وارد شود تأیید و تضمین می شود؟ افزود: در مورد خودروی چینی برقی که شهرداری تهران قرارداد منعقد کرده باید بگویم که با کیفیت ترین خودرو  بعد از تسلا را انتخاب کرده ایم، بگونه ای که از مدل خودرویی که برای تهران خریداری شده است، در چین ۵۰۰ هزار تاکسی از آن در حال بهره برداری است.

خودروساز چینی کیفیت و تأمین قطعات را تضمین کرده ضمانت باتری خودروهای چینی تا پنج سال  

هرمزی در مورد تأمین و تضمین قطعات خودروهای برقی نیز با تأکید بر اینکه خودروساز کیفیت و تأمین قطعات را نیز تضمین کرده است، گفت: باتری این خودروها تا پنج سال ضمانت دارد و خدمات پس از فروش آن نیز تا پنج سال خواهد بود.

اتوبوس های برقی جدید پایتخت به بخش خصوصی واگذار نمی شود 

وی در مورد نوسازی ناوگان اتوبوسرانی نیز گفت: قرار داد خرید ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس داخلی را منعقد کرده ایم و در کنار آن قرارداد خرید ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی با شرکت های دیگر را بسته ایم و قرار است ظرف شش ماه وارد چرخه شوند که البته بنا داریم که این اتوبوس ها را تحت عنوان شرکت های خود شهرداری مدیریت کنیم؛ بگونه ای که تحویل بخش خصوصی نمی شود؛ بلکه سهامدارش سازمان ذخیره بازنشستگی است و قرار نیست سرمایه شهر را به بخش خصوصی واگذار کنیم بلکه در نظر داریم که راننده جذب کنیم تا بر روی اتوبوس ها کار کنند.

توافق خرید ۱۵۰ هزار موتورسیکلت برقی انجام شده؛ در مرحله انتخاب برند هستیم

هرمزی در مورد نوسازی موتورسیکلت ها نیز تصریح کرد: توافق خرید ۱۵۰ هزار موتورسیکلت برقی انجام شده؛ اما در حال حاضر  در مرحله انتخاب برند هستیم و آنچه که مسلم است تهران با این حجم آلایندگی موتورسیکلت ها باید به سمت برقی سازی پیش برود.

قرارداد خرید دوربین های کنترل ترافیک از چینی ها 

وی با تأکید بر اینکه در قرارداد با شرکت های چینی، علاوه بر خرید موتور، اتوبوس، تاکسی و... به خرید دوربین های کنترل ترافیک نیز توجه شده است، گفت: ۴۰۰ میلیون یورو ارزش قرارداد منعقد شده در این حوزه است و البته دقت داشته باشید که بخشی از آن نرم افزاری و یک بخشی از این قرار داد سخت افزاری است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • راهنمای طراحی و چاپ حرفه ای کاتالوگ در چاپخانه تهران
  • ۱۳۰ هزار تن گندم در سیلوهای استان کرمان ذخیره شد
  • خرید ترازو دیجیتال
  • کاربرد ها و راهنمای خرید لوله استیل مانیسمان
  • خرید ترموود ایرانی از تولید کننده
  • با انتخاب یک تلفن سانترال حرفه ای، کسب و کارتان را مدیریت کنید
  • کیفیت خودروهای برقی چینی تأیید و تضمین می شود؟
  • ارسالی‌های شما به «صفحه شما» در نیمه اردیبهشت
  • قابلیت جدید اندروید ۱۵ برای استفاده از گوشی در رخت‌خواب
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز جمعه ۱۴‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات