Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- بسياري از مسائل مطرح شده در فضاي مجازي در ارتباط با حج انحرافي است و مردم به اين فضا سازي ها توجه نکنند.
به گزارش خبرگزاري آريا، حجت الاسلام سيد علي قاضي عسگر در برنامه گفتگوي ويژه خبري شبکه دو سيما با اشاره به برخي مطالب در خصوص منصرف کردن مردم از رفتن به سفر حج افزود: بسياري از زائران 15 سال است در نوبت سفر حج هستند و بيشتر آنان اولين بار است که مي خواهند به بيت الله الحرام سفر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: اگر چه ما با عربستان در خصوص مسائل بحرين، يمن، عراق و سوريه مشکلاتي داريم اما همه اينها مربوط به حوزه سياسي است در حالي که در چند سال گذشته با سعودي ها توافق کرده ايم که موضوع حج را از مسائل سياسي جدا کنيم و سعودي ها اين مسائل را در حج دخالت ندهند.
نماينده ولي فقيه در امور حج افزود: سعودي ها تعهد داده اند که حرمت و عزت حجاج ايراني را حفظ و نياز هاي زائران ايراني را برطرف کنند.
قاضي عسگر با بيان اينکه مبالغ پرداختي در عربستان از طرف ايران به دولت سعودي نيست گفت: همه هزينه هايي که در عربستان پرداخت مي کنيم به شرکت هاي خصوصي داده مي شود و آنها هم همکاري هاي خوبي با ما دارند.
وي با بيان اينکه توافق صورت گرفته با سعودي ها تضمين اجرايي است افزود: کارشناسان ما در دو ماه گذشته در بررسي هاي ميداني در عربستان به اين نتيجه رسيدند که مشکلي براي زائران ايراني در حج تمتع وجود نخواهد داشت.
سرپرست حجاج ايراني بيت الله الحرام گفت: در توافقنامه آمده است که 10 نفر از حوزه کنسولي ايران از اول ماه شوال تا پايان محرم در مکه ، مدينه و جده مستقر مي شوند و امور کنسولي زائران ايراني را به عهده مي گيرند.
قاضي عسگر با بيان اينکه 6 هزار و 500 نفر زائران ايراني امسال به بيت الله الحرام مشرف مي شوند افزود: ظرفيت بيشتر کاروان ها پر شده است.
نماينده ولي فقيه در امور حج گفت: ايده استفاده از مچ بند الکترونيک به 10 سال قبل باز مي گردد و طرحي جديد از جانب سعودي ها نيست.
وي افزود: مچ بند هاي الکترونيکي طراحي و ساخت داخل است و اطلاعات محدود آن تنها در اختيار کارگزارن حج ايراني قرار مي گيرد و ربطي به سعودي ها ندارد.
قاضي عسگر گفت: خطبه هاي نماز جمعه مکه و مدينه را در شش ماه گذشته بررسي کرديم و متوجه شديم حتي يک جمله عليه شيعيان در اين خطبه ها مطرح نشده است و آنچه در فضاي مجازي در اين باره منتشر مي شود دروغي بزرگ است.
نماينده ولي فقيه در امور حج افزود: آنچه در اين باره در فضاي مجازي منتشر شده از دو خطيب اردني و مصري است و ربطي به خطباي مکه و مدينه ندارد.
وي گفت: با اين حال بحث وهابيت را نمي شود منکر شد و ممکن است افرادي انفرادي کارهايي بنند.
قاضي عسگر افزود: در توافقنامه با وزير حج سعودي تصريح شده است که سعودي ها راحتي، سلامت، عزت، کرامت، امنيت و حرمت زائران ايراني تا زماني که در خاک عربستان هستند تامين مي کنند.
نماينده ولي فقيه در امور حج گفت: مدت سفر زائران بيت الله الحرام در مجموع 30 تا 34 روز است و مدت اقامتشان در مدينه هم بين 5 تا 6 روز خواهد بود.
وي افزود: رواديد زائران ايراني به صورت الکترونيکي صادر مي شود و زائران پس از ورود به فرودگاه هاي عربستان بر اساس پرينت هاي اين رواديد اقدام به زدن مهر ورود مي کنند.
قاضي عسگر گفت: همچنين توافق شده تا نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران کار انگشت نگاري را از زائران ايراني انجام دهد و اطلاعات اين انگشت نگاري را در اختيار طرف سعودي قرار دهد.
نماينده ولي فقيه در امور حج افزود: از خطبا و ائمه جمعه خواست تا مراقبت کنند و از بيان مطالبي که موجب نگراني مردم مي شود خودداري کنند.
وي گفت: برنامه هاي آموزشي زائران بيت الله الحرام در ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد.
قاضي عسگر افزود: بر اساس توافق هاي صورت گرفته همچون ساليان قبل نيمي از زائران ايراني را شرکت هاي هواپيمايي ايراني و نيم ديگر را طرف هاي سعودي جابه جا خواهند کرد.
وي گفت: کار پخت غذا براي زائران در مدينه به صورت آشپزخانه مرکزي خواهد بود و در مکه اين کار در سه نقطه انجام خواهد شد.
نماينده ولي فقيه در امور حج افزود: در قالب هيئت پزشکي افراد مجرب اعزام خواهند شد و طرح امداد و نجات را آموزش خواهد ديد.
قاضي عسگر با اشاره به وجود آزمايشگاه و بيمارستان مجهز براي زائران در مکه گفت: درمانگاه هايي هم براي ارائه خدمات پزشکي به زائران در نظر گرفته شده است که 24 ساعته فعال خواهند بود.
وي افزود: توافق کرده ايم تا بتوانيم در منا هم از خيمه هاي جديدي استفاده کنيم که امکان نصب کولر در آنها وجود دارد.
نماينده ولي فقيه در امور حج گفت: زائران ايراني در رمي جمرات مطابق جدول زمان بندي سعودي ها عمل مي کنند و ما هم تلاش مي کنيم که رمي جمرات ايراني ها در ساعات شلوغ انجام نشود.
قاضي عسگر افزود: در توافق جديد با سعودي ها تاکيد شده است که کميته مربوط کار پيگيري دريافت ديه شهداي منا را همچنان ادامه دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۳۲۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان گفت: خبر انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد و با افرادی که در این خصوص در فضای مجازی نشر اکاذیب می‌کنند، برخورد قانونی می‌شود. - اخبار استانها -

سیدامیر احمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بهارستان با واکنش به انتشار خبر و حکم انفصال از خدمت شهردار گلستان در فضای مجازی گفت: بررسی در این حوزه انجام شد و موضوعی با عنوان انفصال از خدمت شهردار گلستان وجود ندارد.

وی با بیان تاکید بر برخورد با افرادی که به دنبال برهم زدن نظم عمومی و روانی جامعه هستند، افزود: افرادی که در فضای مجازی بر علیه نهادهای حکومتی، دولتی و امنیتی نشر اکاذیب می‌کنند، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

دادستان شهرستان بهارستان با بیان اینکه در حکم مذکور هیچگونه محکومیت و انفصال از خدمات قید نشده است، تصریح کرد: پیگیری‌ها از نهادهای پاسخگو در رابطه با این حکم انجام گرفت که نهادهای مربوط محکومیت و انفصال از خدمت را تایید نکردند.

احمدی با بیان اینکه مسئله‌ای با عنوان انفصال شهردار گلستان وجود نداشته است گفت: افرادی با سوء نیت به دنبال درگیر کردن مردم در فضای روانی منفی هستند.

اختصاص 25 هزار میلیارد تومان برای پیشرفت گلستان

ادامه عبدالله نوحی؛ فرماندار بهارستان نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بهارستان در واکنش به خبر انتشار تصویر حکم انفصال از خدمت شهردار گلستان در فضای مجازی تاکید کرد: هیچ‌گونه حکم و احکامی مبنی بر انفصال از خدمت شهردار گلستان از سوی نهادهای قضایی و دولتی به فرمانداری ابلاغ نشده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه
  • از جوابیه جواد هاشمی به ماجرای رپ خوانی تا حاشیه ای برای «نون.خ»
  • واکنش فعالان فضای مجازی به ادعای بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی
  • یوناتان تا: لینک شدنم به بایرن مونیخ مرا خوشحال می‌کند
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • استایل عجیب ستاره سیتی: هالند سیبیلو شد! (عکس)
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد