Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - تعدادي از فعالان سياسي کشور با تاکيد بر ضرورت تبديل شدن رقابت هاي انتخاباتي به رفاقت ها تاکيد کردند: حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني اکنون رييس جمهور صددرصد مردم ايران است و همه بايد براي توسعه کشور به او کمک کنند.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري همزمان با انتخابات پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا و نخستين مياندوره اي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي 29 ارديبهشت ماه با حضور چشمگير مردم در پاي صندوق هاي راي و ثبت مشارکت 73 درصد پايان يافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين انتخابات حسن روحاني با کسب با 23 ميليون و 549 هزار و 616 راي به عنوان دوازدهمين رئيس جمهوري اسلامي ايران برگزيده شد.
با پايان يافتن انتخابات و رقابت هاي انتخاباتي، بايد رقابت ها به رفاقت تبديل شود و اين يک ضرورت در يک جامعه دموکراتيک است تا با يک وحدت روند توسعه هرچه بيشتر کشور دنبال شود.
همچنين اخلاق مداري و توسعه يافتگي گروه ها و اشخاص ايجاب مي کند که جريان پيروز آداب پيروزي را رعايت کند و ضمن احترام به طرف مقابل خود را متعلق به صد درصد مردم بداند.
گروه سياسي ايرنا در اين زمينه با تعدادي از دبيران کل احزاب و فعالان سياسي به گفت و گو نشست که آنان ضمن تاکيد بر ضرورت تبديل رقابت ها به رفاقت ها به تحليل برخي پيام هاي انتخابات 29 ارديبهشت ماه پرداختند.

** وحدت و همدلي بيشتر در دستور کار باشد
رئيس کميته جوانان ستاد مرکزي اصولگرايان معتدل، حسن روحاني را رئيس جمهوري همه مردم ايران دانست و گفت: رقابت هاي انتخاباتي تمام شده و از اين پس بايد وحدت و همدلي بيشتري در دستور کار باشد.
محمد جواد محمدي نوري در گفت وگو با خبرنگار سياسي ايرنا با تبريک حماسه حضور مردم ايران در پاي صندوق هاي راي به ويژه حضور جوانان غيرتمند، آگاه و شجاع افزود: با اين حضور يک برگ زرين ديگر از اسناد تاريخي انقلاب اسلامي رقم خورد که حاصل اراده همه مردم ايران بود.
وي ادامه داد: مردم ايران به درجه اي از بلوغ سياسي رسيدند که فارغ از هرگونه مناظره و تبليغات محيطي، با درک درست از وضعيت نامزدها و اتفاقات موجود در انتخابات به شخصيتي راي دهند که بنا است تغييرات اساسي در عرصه داخلي و خارجي داشته باشد.
رييس کميته جوانان ستاد مرکزي اصولگرايان معتدل حامي حسن روحاني گفت: در عرصه داخلي مطالبه مردم بيشتر در حوزه اقتصادي است که بايد در اين زمينه تلاش ها بکار گرفته شود.
محمدي نوري درباره سياست خارجي نيز اظهار کرد: با توجه به ابعاد پرابهام مسايل بين المللي، پس از روي کار آمدن دولت آمريکا ضرورت اقتضا مي کند رييس جمهوري در دولت دوازدهم با تدبير مناسب، برنامه مدون و مواضع اصولي در برابر همه تهديدات بين المللي بايستد.
وي با بيان اينکه تمام هياهوي انتخاباتي يک نياز براي افزايش مشارکت بود، ادامه داد: همه اين 6 نامزد انتخابات رياست جمهوري، فرزندان انقلابي نظام و شخصيت هاي ايران هستند و اگر در دوران تبليغات در نقدها و گفت و گوها به تقابل رسيدند امروز ديگر زمان همراهي و همدلي براي توسعه پايدار و آباداني کشور و تلاش براي به دست آوردن کرسي عزت و افتخار در عرصه بين المللي است.
رييس کميته جوانان ستاد مرکزي اصولگرايان معتدل اضافه کرد: آقاي دکتر روحاني اعلام کرده است که رييس جمهوري همه ملت ايران است لذا تمام گروه هاي سياسي و تشکل ها به ويژه هواداران نامزدها بايد پشت سر رييس جمهوري قرار گيرند و براي رسيدن به قله عزت، سعادت و موفقيت در عرصه داخلي و بين المللي تلاش کنند و اين مورد انتظار رهبر معظم انقلاب و مردم است.
محمدي نوري افزود: مردم دوست دارند مسوولان کشور در قواي مختلف در کنار هم کار کنند. در دولت دوازدهم از توجه به سهم جوانان براي پذيريش مسووليت هاي کلان غلفت نشود چرا که اين کمترين خواسته جواناني است که آباداني ايران را مي خواهند.

**رقابت را در پساانتخابات به رفاقت تبديل کنيم
عضو فراکسيون اميد مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه در پساانتخابات بايد رقابت را به رفاقت تبديل کنيم، گفت: همدلي و وحدت را بايدبعد از انتخابات بيشتر در جامعه مشاهده کنيم.
قاسم ميرزايي نکو با تاکيد بر ضرورت وحدت، همدلي و وفاق در دوران پساانتخابات تاکيد کرد: هميشه رقابت هاي انتخاباتي موضوعات و مسائل ويژه اي را به وجود مي آورد ولي بعد از انتخابات بايد رقابت ها تبديل به رفاقت شود.
وي افزود: پس از انتخابات بايد با همدلي و وحدت تمام موضوعاتي را که پيش از آن مطرح بوده را از بين ببريم و با يکديگر رفاقت کنيم.
نماينده مردم دماوند در مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: همه بايد دست به دست هم دهيم و مسائل و کاستي هايي که مطرح شده را با برنامه ريزي هاي مشخصي رفع کنيم.
ميرزايي نکو از نامزدهاي انتخابات خواست جلساتي را با رئيس جمهوري برگزار و مطالب و موضوعات مدنظر خود را در مورد مسائل مختلف کشور به وي ارائه کنند.
وي در ادامه از چالش هاي پيش رو دولت را مسائل اقتصادي دانست و گفت: موضوعات اقتصادي، مسائل مربوط به محيط زيست و گردشگري از مسائلي است که دولت بايد به آن بپردازد، دولت در چهار سال آينده بايد موضوعات مربوط به برجام را تعيين تکليف کند.
عضو فراکسيون اميد مجلس همچنين گفت: در مقابل اقداماتي که عربستان در منطقه دارد، بايد ديپلماسي فعالي با کشورهاي منطقه داشته باشيم و نقش خود را در منطقه پررنگ تر کنيم.

**مسئولان در پساانتخابات با برنامه ريزي و همکاري مردم مشکلات را رفع کنند
دبيرکل حزب نداي ايرانيان گفت: در پساانتخابات مسئولان بايد با برنامه ريزي دقيق و همه جريان هاي سياسي کشور و مردم دست در دست هم دهند و چالش ها و مشکلات پيش روي کشور را حل کنند.
مجيد فراهاني در گفت وگو با خبرنگار سياسي ايرنا درمورد دوران پسا انتخابات و چالش هاي پيش روي دولت دوازدهم در چهار سال آينده اظهارکرد: اکنون که رقابت ها تمام شده است نوبت رفاقت، ساختن و آباداني کشور است چرا که مشکلات زياد است.
وي با بيان اينکه اکنون زمان توجه به مطالبات مردم است، ادامه داد: مردم به نظام و حاکميت اعتماد دارند و مسئولان نيز بايد با وفاق و همدلي و عزم ملي براي رفع مسائل کشور تلاش کنند.
دبيرکل حزب نداي ايرانيان مهمترين چالش هاي پيش روز دولت را بيکاري و رکود واحدهاي توليدي واقتصادي دانست و تصريح کرد: رفع کردن چهره خشن فقر و ايجاد عدالت، استفاده بهتر از موقعيت ها و فرصت هاي برجام از خواسته هاي مهم مردم است.
فراهاني با يادآوري اينکه وزير امور خارجه در اين زمينه وظيفه خطيري برعهده دارد، ادامه داد: در سفارتخانه ها بايد سفيران قائم مقام اقتصادي داشته باشند تا بتوانند در اين چهارسال جذب سرمايه گذاري خارجي در داخل کشور براي کارآفريني و جذب گردشگر و ايجاد شغل داشته باشد .
وي يکي ديگر از چالش هاي پيش روي دولت را سن بالاي مديريت در کشور عنوان کرد و گفت: دولت بايد جوان شود و سن مديريت کشور کاهش يابد. يکي از مهمترين چالش هاي دولت بي توجهي به اين شکاف نسلي بود بنابراين تغيير در ترکيب دولت و مديريت هاي ارشد، معاونين وزرا در سازمان هاي دولتي خيلي مهم است.
فراهاني درباره تاثير شبکه هاي مجازي در انتخابات نيز اظهارکرد: برآيند انتخابات در کشورهايي که روند توسعه دارند در کنار رسانه ها و تبليغات پوستري، شبکه هاي اجتماعي و فضاي مجازي نيز نقش موثري که حتي تعيين و تکليف مي کرد.
اين منتخب شوراي شهر تهران با بيان اين که تبليغات کاغذي، پوستر و پلاکارد ديگر جواب نمي دهد، گفت: با توجه به ضريب نفوذ بالايي که در اين فضا وجود داشت، کساني که در اين فضا تبليغ کردند بيشتر بُرد داشتند نسبت به آنهايي که با پوسترهاي کاغذي عمل کردند.
وي يادآور شد: مردم ديگر توجه اي به تبليغات کاغذي، پوستري و پلاکاردي ندارند و بيشتر از ابزار مجازي استفاده مي کنند و هر چه جلوتر مي رويم اين فضا گسترده تر مي شود.
دبيرکل حزب نداي ايرانيان تصريح کرد: در قانون انتخابات بايد تبليغات انتخاباتي به صورت کاغذي ممنوع شود چرا که باعث زشت شدن سطح شهر و همچنين نياز به کاغذ باعث قطع شدن درختان زيادي مي شود و همين نيز موجب از بين بردن محيط زيست مي شود.
اين منتخب شوراي شهر تهران افزود: در شوراي شهرا پيشنهاد ما به مجلس شوراي اسلامي اين است که اساسا هر نوع تبليغات کاغذي و پوستري و پلاکاردي ممنوع شود چرا که تاثير تبليغات در فضاي مجازي بسيار بالا است و از اين به بعد هم بيشتر مي شود.

**رفت وآمدهاي دوستانه بين تمامي نامزدها و هواداران برقرار شود
قائم مقام حزب اعتماد ملي گفت: عقل سليم اقتضا مي کند پس از اخذ راي و اعلام نتايج بحث هاي انتخاباتي تمام و رفت و آمدهاي دوستانه بين تمامي نامزدها و هواداران آنان برقرار شود.
حجت الاسلام رسول منتجب نيا در گفت وگو با خبرنگار سياسي ايرنا در پاسخ به سوالي درباره ضرورت وحدت، همدلي و وفاق در دوران پساانتخابات افزود: در دوران تبليغات انتخابات به طور طبيعي رقابت هايي بين نامزدها و هوادارانشان به وجود مي آيد و از آنجا که ما با فرهنگ و اخلاق اسلامي فاصله داريم گاهي رقابت ها به سمت ساختار شکني، بداخلاقي و تخريب رقيب مي رود.
وي ادامه داد: اما وقتي يک جناح يا نامزد در انتخابات پيروز شد اگر رقابت ها و صف بندي ها ادامه يابد، جامعه دچار چنددستگي و پراکندگي خواهد شد و نيروها به جاي اين که به سازندگي کشور بپردازند به حذف يکديگر و پاسخ يکديگر خواهند پرداخت.
وي تاکيد کرد: جامعه هرگز با چنين روشي پيشرفت نخواهد کرد و سير نزولي را در پي خواهد داشت.
قائم مقام حزب اعتماد ملي همچنين گفت: عقل سليم اقتضا مي کند بعد از اخذ راي و اعلام نتايج بحث هاي تبليغات انتخابات تمام شود و بجاي صحبت هايي که در دوران تبليغات شده، جملات محبت آميز و دوستانه در اظهارات به کار رود و در عمل نيز رفت و آمد و دوستي صميمانه بين نامزدها و هواداران به جود بيايد تا نيروها متمرکز و صرف پيشرفت مملکت و منافع ملي شود.
منتجب نيا افزود: به اندازه کافي دستورهاي شرعي براي وحدت و انسجام داريم و در فرمايشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب نيز بر همين اساس تاکيد شده است.
وي ادامه داد: به عنوان يکي از هواداران آقاي روحاني از دوستان تقاضا مي کنم هم طرفداران دکتر روحاني مراقب باشند و بناي آنان بر جذب و رفع کدورت ها باشد و هم جناح رقيب فرض بر اين نگذارند که الان دوران تبليغات است.
قائم مقام حزب اعتماد ملي گفت: روحاني رئيس جمهوري کشور است و بايد به همه مردم خدمت است، رئيس جمهوري نمي تواند خط کشي کند و تنها به هوادارانش خدمت کند؛ او موظف است رئيس جمهوري کل ملت باشد و براي همه ملت بدون تفاوت برنامه ريزي و خدمت کند.
منتجب نيا افزود: اگر بناي دو طرف بر اين باشد تمام تنش ها جاي خود را به آرامش و اميد و نشاط خواهد داد و اختلافات جاي خود را به صميمت، وحدت و براداري خواهد داد و اين همان عقل سليم و دستورات شرع اسلام است.

**پس از رقابت نفس گير بايد به دنبال همدلي و هم افزايي باشيم
دبيرکل حزب اسلامي ايران زمين گفت: بعد از يک رقابت نفس گير در انتخابات رياست جمهوري امروز وقت آن رسيده که رقابت ها را کنار بگذاريم و دست به دست هم دهيم و با همدلي و هم افزايي در راستاي تحقق وعده هاي داده شده و رفع دغدغه هاي موجود تلاش کنيم.
ابوالقاسم رئوفيان در گفت وگو با خبرنگار سياسي ايرنا در پاسخ به سوالي درباره ضرورت وحدت، همدلي و وفاق در دوران پساانتخابات افزود: رمز موفقيت ما در گرو همين همدلي ها است.
وي با بيان اين که حجت الاسلام سيد ابراهيم رئيسي در اين انتخابات راي خوبي کسب کرد و 15 ميليون راي کم نيست، يادآور شد: برخي دغدغه هايي که وي در دوران تبليغات مطرح کرد به جا و درست بود که بايد به آن توجه شود.
رئوفيان افزود: مهم حل مساله و دغدغه هاي مردم است که رييس جمهور منتخب بايد آن را دنبال کند.
وي ادامه داد: لازمه پيشرفت کشور اين است که همه نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري در يک همگرايي و رفاقت جدي دست به دست هم دهند و يکديگر را کمک کنند.
دبيرکل حزب اسلامي ايران زمين گفت: روحاني رييس جمهوري يک طيف نيست بلکه رئيس جمهوري همه آحاد مردم است، در نظام مردم سالار کسي در راس امور قرار گرفته که بايد به او کمک کنيم.
دبيرکل حزب اسلامي ايران زمين تصريح کرد: يک فعال سياسي اصولگرا هستم اما من و حزبم به پروژه رياست جمهوري به عنوان يک پروژه جناحي نگاه نکرديم و براساس يک مدل علمي به اين نتيجه دست يافتيم تا از آقاي روحاني حمايت کنيم و به عنوان يک حزب مطالبات خود را خواهيم گفت.
رئوفيان به سخنان رئيس جمهوري در نخستين جلسه هيات دولت پس از پيروزي در انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري اشاره کرد و گفت: آقاي روحاني نطق متيني داشت و اذعان کرد، سعي مي کنيم اشتباهاتمان کمتر از گذشته باشد.
وي همچنين به شاخص هايي که دولت دوازدهم بايد به آن توجه کند اشاره کرد و يادآور شد: همگرايي و کارآمدي دو مولفه اي است که اگر آقاي روحاني دنبال پيشرفت کشور است بايد وزراي کابينه او داراي دو شاخصه مهم همگرايي با رئيس جمهوري و کارآمدي لازم در حوزه وظيفه خود باشند.

** روحاني رئيس جمهوري همه ملت ايران است
عضو شوراي عالي سياستگذاري اصلاح طلبان کمک به دولت روحاني را يک تکليف ملي و شرعي دانست و گفت: کمک کنيم بذرهايي که در دولت تدبير و اميد کاشته شده است، در دولت دوازدهم به ثمر بنشيند.
حجت الاسلام محسن رهامي در گفت وگو با خبرنگار سياسي ايرنا از همه گروه ها و نخبگان سياسي، احزاب و فعالان و جريان ها سياسي، اقشار و دانشگاهيان و همشهريان دعوت کرد به رئيس جمهوري منتخب مردم کمک کنند تا بتواند بذرهايي که در دوره اول و در دولت تدبير و اميد کاشته شده است در دولت دوازدهم به ثمر بنشيند.
رهامي با بيان اينکه بذرهاي کاشته شده در دولت يازدهم حاصل تلاش چهار دهه تلاش مديران و مسئولان جمهوري اسلامي است، گفت: بذرهاي اميد و تدبير در دولت اول آقاي روحاني کاشته شد که انشاءالله اميد، توسعه و صلح پايدار و آرامش در دولت دوازدهم به ثمر مي نشيند و مردم شاهد ميوه دادن تلاش هاي همه مسئولان نظام اسلامي خواهند بود.
دبيرکل انجمن مدرسين دانشگاه ها با اعلام حمايت مجدد از حسن روحاني و کمک به کمک به دولت وي در چهار سال آينده تصريح کرد: دولت دوازدهم بايد جوان تر و پرتحرک شود تا بتواند براي اين مردم که در انتخابات سنگ تمام گذاشتند، (دولت نيز) سنگ تمام بگذارد و با توجه بيشتر به خواسته هاي مردم، مشکلات آنها را حل کند.
عضو شوراي عالي سياستگذاري اصلاح طلبان با بيان اين که دوره رقابت هاي انتخاباتي به پايان رسيده است و اکنون آقاي روحاني رئيس جمهوري همه ملت ايران است، گفت: انتخابات قواعد خود را دارد، ممکن است رقابت هاي سياسي، قومي و فرهنگي هم در زمان انتخابات وجود داشته باشد، ولي سربلندي ملت و انسجام ملي خواسته همه ملت است و روحاني الان در قبال همه مردم ايران مسئوليت دارد.
دبيرکل انجمن مدرسين دانشگاه ها با تاکيد بر اين که همه کساني که دلشان به عشق ايران و سربلندي کشور و ملت مي تپد بايد رئيس جمهوري منتخب مردم را کمک کند، گفت: جريان هاي سياسي بايد از اين به بعد رقابت هاي سياسي را کنار بگذارند، نامزدها نيز نقاط ضعف، قوت و انتقاداتي که در دوران رقابت ها نيز پيش آمده را کنار گذاشته و با توجه به شرايط منطقه اي و بين المللي، به دولت کنوني و آينده کمک کنند تا بر بحران ها فائق بيايد و مشکلات را از سر راه مردم بردارد.
رهامي با بيان اينکه اين انقلاب و نظام به نام اسلام بنا نهاده شده، گفت: هر پيشرفت و موفقيتي که دولت آقاي روحاني داشته باشد، پيشرفت همه ملت ايران است و به نام مردم، کشور و انقلاب ثبت خواهد شد.
اين فعال سياسي اصلاح طلب اضافه کرد: دولت دوازدهم هر پيشرفتي و پيروزي که در رفع معضلات و حل مشکلات و از بين بردن بحران در زمينه تورم، بيکاري و رکود و حتي مسائل بين المللي داشته باشد، پيروزي انقلاب اسلامي و کل نظام است و به اسم اسلام نوشته مي شود.
عضو شوراي عالي سياستگذاري اصلاح طلبان معتقد است که تکليف ملي و شرعي همه گرايش ها تشکل ها و جريان سياسي در کشور با هر انتقادي که به هر کدام از دولتمردان و يا رئيس جمهوري هم داشته باشيم کمک به دولت است.
رهامي با بيان اين که روحاني اکنون مسئول اداره کل کشوراست تاکيد کرد: اگر کمک نکنيم که مشکلات مردم و کشور حل نشود اين ناتواني فقط به اسم روحاني و دولت او نوشته نمي شود، بلکه به نام کل نظام اسلامي هم نوشته مي شود.

**راي مردم در انتخابات 29 ارديبهشت به عقلانيت و مقابله با تخريب و فريبکاري بود
رييس کميته روحانيون ستاد مرکزي اصولگرايان معتدل حامي دکتر حسن روحاني گفت: مردم ايران در انتخابات 29 ارديبهشت با بصيرت کامل به اتحاد، وحدت ،عقلانيت و اعتدال راي دادند و به فريبکاران و تخريب کنندگان نه گفتند.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد حسيني منتظر در گفت وگو با خبرنگار سياسي ايرنا درباره سخنان رييس جمهوري در نشست خبري با رسانه ها افزود: اين انتخابات نيازهاي اساسي و بنيادي هم ملت ايران و هم نظام جمهوري اسلامي را تامين کرد و يک توسعه سياسي اتفاق افتاد که خودي و غيرخودي و انقلابي و ضد انقلابي با زبان دموکراسي و انتخاباتي و توجه به حقوق همه اقليت ها و اکثريت در انتخابات مشارکت کردند.
وي ادامه داد: مشارکت حداکثري براي نظام جمهوري اسلامي ايران در اين فضاي جهاني از واجبات بود که تمام بهانه هاي سيستم هاي ظالمانه جهانخوار را از آنان گرفت و دشمن را خلع سلاح کرد.
دبيرکل جمعيت انسجام اسلامي گفت: استکبار جهاني و کشورهاي غربي به بهانه هايي به دنبال يک اجماع جهاني براي حمله به ايران بودند و مي گفتند در ايران يک حکومت مستبد و ظالم بر ملت سلطه دارند که اين انتخابات، سحر و افسون گري آنان را متلاشي کرد به طوري که حتي کساني که انقلاب اسلامي را قبول نداشتند پاي صندوق آمدند و اين يک پيروزي چشمگير براي نظام اسلامي بود.
حسيني منتظر افزود: از طرفي با توجه به اينکه در انتخابات رياست جمهوري دوره يازدهم در سال 1392، آقاي روحاني با 51 درصد پيروز شده بود، لابي صهيونيست در کشورهاي غربي بعد از برجام مطرح مي کردند آمريکا برجام را با حسن روحاني امضا کرده است که او در درون کشور وابسته به حکومت مستبد اقليت است و از لحاظ ملي جمعيت ايران او را قبول ندارند و به عنوان نماينده اقليت برجام را امضا کرده و لزومي ندارد به برجام متعهد باشيد.
وي ادامه داد: در اين شرايط نياز جمهوري اسلامي ايران به اين بود که حسن روحاني رييس جمهور دولت دوازدهم باشد و همچنين با راي بالاتري وارد عرصه شود که اين اتفاق با هوشمندي و بصيرت مردم بزرگ ايران رقم خورد.
رييس کميته روحانيون ستاد مرکزي اصولگرايان معتدلي حامي دکتر حسن روحاني گفت: به رغم تمامي انتقاداتي که بر دولت يازدهم وارد است و به رغم تخريب و تحريف مضاعفي که توسط رقباي بداخلاق و بي بصيرت انجام شد در مجموع بصيرت و هوشمندي ملي اميد بخش بود و نياز ملي را برآورده کرد.
حسيني منتظر تاکيد کرد: روحاني مي تواند در نبرد حقوقي جهاني ظاهر شود و دولت هاي بدعهد را وادار به ايفاي تعهد کند.
وي ادامه داد: متاسفانه کساني که مزه قدرت و ثروت را چشيدند و چشمشان از دستيابي به قدرت و ثروت کور شده است از سال 92 شروع به تخريب روحاني کردند و اخلاق و انصاف را زيرپا گذاشتند و سونامي تخريب به راه انداختند تا روحاني را ساقط کنند؛ بنا داشتند در دو سال اول دولت روحاني را به ورشکستگي بکشانند در حالي که مطالبه رهبر معظم انقلاب همدلي و همزباني بود.
دبيرکل جمعيت انسجام اسلامي گفت: تمام فضاي مجازي و حتي رسانه هاي عمومي به ويژه صدا و سيما و بسياري از مطبوعات و جرايد و منابر جمعه و جماعات و پايگاه هايي که در اختيار داشتند را عليه روحاني بکار گرفتند و حجم بي سابقه اي از تخريب را داشتند که در طول تاريخ مشابهي براي آن سراغ نداريم.
حسيني منتظر افزود: سونامي تخريب به راه انداختند تا روحاني را به شکست بکشانند و از مطالبه رهبر معظم انقلاب عبور کردند اما به رغم چنين فضايي خوشبختانه اکثريت ملت بصيرت به خرج دادند و منويات رهبر معظم انقلاب را درک کردند و به روحاني راي دادند.
وي ادامه داد: متاسفانه با شيوه هاي تخريبي توانستند 16 ميليون نفر از مردم را فريب دهند و اين باعث ايجاد يک تفرقه شده است، 16 ميليون نفر که دچار دلواپسي شده اند دلواپسي آنان بي جا است چون تدبيري که توانست مشارکت حداکثري را رقم بزند همان هوشمندي مي تواند اين مشکل را مديريت کند و جاي نگراني نيست.

**بايد رقابت ها به رفاقت تبديل شود
دبيرکل جمعيت حاميان انقلاب اسلامي گفت: آرايش سياسي جريان اصولگرايان معتدل و اصلاح طلبان معتدل در مقابل اصولگرايان در انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري موجب جذب آراي خاکستري به نفع حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني شد.
علي کيهانيان در گفت وگو با خبرنگار سياسي ايرنا با تبريک پيروزي حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني در انتخابات رياست جمهوري افزود: در حال حاضر رقابت هاي انتخاباتي تمام شده است و بايد رقابت ها به رفاقت تبديل شود تا سازندگي کشور را شاهد باشيم.
وي افزود: روحاني در انتخابات سال 1392 به رغم وجهه اصولگرايي، با اعتدال متمايل به سمت اصلاح طلبان، پيروز عرصه انتخابات بود و اقبال عمومي را با خود همراه کرد و انتخابات 29 ارديبهشت ماه نيز اعتدال متمايل به اصول گرايان مورد اقبال قرار گرفت.
دبيرکل جمعيت حاميان انقلاب اسلامي يادآور شد: اعتقاد مردم عزيز در تبعيت از رهبر معظم انقلاب و علاقه منديشان به تعيين سرنوشت سياسي و همچنين حضور جدي نامزدها در تهييج مردم از جمله عوامل اصلي جلب مشارکت در انتخابات 29 ارديبهشت بود.
کيهانيان افزود: مشارکت مردم در انتخابات باعث استحکام جمهوريت نظام در عرصه بين المللي شد و پيروز اصلي اين انتخابات٬ ملت بزرگ جمهوري اسلامي ايران بودند.
سيام*9254** خبرنگار: سجاد خسروانيان * انتشار: اميد غياثوند



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۳۳۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس جمهور ایران اسلامی وارد سمنان شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران اسلامی صبح پنجشنبه در رأس هیأتی، وارد فرودگاه مرکز استان سمنان شد تا رسماً دومین سفر استانی کابینه سیزدهم به سمنان، دیار سه هزار شهید دفاع مقدس، مهد معلمان دین و اخلاق و مردم با صفا، سرزمین دارالمرحمه با مردم باصفا و دل‌های باصفا آغاز شود.

دومین سفر استانی هیأت دولت سیزدهم لحظاتی قبل با حضور حجت الاسلام رئیسی در فرودگاه سمنان و در حالی آغاز شد که اعضای کابینه، وزرا و هیأت همراه نیز در این سفر حضور دارند.

در بدو ورود رئیس جمهور به استان سمنان، حجت الاسلام مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان و سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان به استقبال حجت الاسلام رئیسی و هیأت همراه رفتند.

قرار است حجت الاسلام رئیسی چند کلامی را در بدو ورود به فرودگاه سمنان برای مردم این استان بیان کرده و سپس برای افتتاح طرح‌های توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان فرودگاه مرکز استان را ترک کند وی همچنین در جمع مردم سمنان در مسجد امام خمینی (ره) سخنرانی خواهد کرد.

جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد و بازگشت آنها به تولید، جشن تحویل زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن ویژه قانون جوانی و حمایت از خانواده، بازدید از چند طرح اقتصادی و شورای اداری، دیدار مردمی و… در زمره برنامه‌های رئیس جمهور در استان سمنان است.

وزرای معین سفر دوم استانی رئیس جمهور نیز عازم شهرستان‌های مختلف استان سمنان خواهند شد تا شورای اداری مشترکی در تمام هشت شهرستان استان برگزار شود.

بعد از ظهر قرار است رئیس جمهور فرودگاه سمنان را ترک و در فرودگاه شاهرود ادامه سفر یک روزه خود به استان سمنان را داشته باشد. وی قرار است بعد از ظهر امروز در استادیوم تختی شاهرود سخنرانی کند.

این دومین سفر استانی رئیسی در مقام رئیس جمهور ایران اسلامی به استان سمنان است. سفر اول وی آبان ماه ۱۴۰۰ رقم خورد.

کد خبر 6081554

دیگر خبرها

  • دومین روز سفر رییس جمهور به سمنان/ دامغانی‎ها میزبان رییسی
  • رییس جمهور: تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود
  • رییس‌جمهور ۳ اردیبهشت عازم پاکستان می‌شود
  • رئیسی در سمنان: تمام همت دولت تحقق وعده‌ها در استان است/تذکر مهم به بانک‌ها 
  • رئیسی در سمنان: تمام همت دولت تحقق وعده‌ها در استان است/تذکر رئیس جمهور به بانک‌ها 
  • رییس جمهور ایران اسلامی وارد سمنان شد
  • استقبال باشکوه مردم سمنان از رییس دولت سیزدهم
  • تامین آب آشامیدنی مهمترین خواسته مردم میامی است
  • عذرخواهی رئیس جمهور کره‌جنوبی پس از شکست حزبش در انتخابات پارلمانی
  • هرگونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد