Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازندمجلس: در ملاقات مدیرکل شمال و شرق اروپای وزارت امور خارجه با معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلوونی در لوبلیانا، راه‌های گسترش همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه بین دو کشور و دیدگاه‌های دو طرف نسبت به موضوعات جاری منطقه‌ای و بین‌المللی، مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، محمود بریمانی که به دعوت ماتی مارن، همتای اسلوونیایی خود به منظور برگزاری نشست رایزنی سیاسی بین وزارتخانه‌های امور خارجه دو کشور، طی روزهای پنجشنبه و جمعه چهارم و پنجم خرداد به اسلوونی سفر کرده است، عصر پنجشنبه چهارم خرداد با خانم داریا باوداژ کورت، معاون وزیر امور خارجه اسلوونی در محل آن وزارتخانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرکل شمال و شرق اروپای وزارت امور خارجه در ابتدای این دیدار، با اشاره به تماس‌ها و ملاقات‌های سطح بالای انجام شده بین مقامات دو کشور طی ماه‌های اخیر به ویژه سفر رئیس جمهوری اسلوونی در رأس یک هیأت عالیرتبه سیاسی و اقتصادی به تهران، انجام دیدارها در این سطوح را نشاندهنده توجه ویژه مقامات عالی دو کشور به توسعه مناسبات دوجانبه در کلیه زمینه‌ها قلمداد کرد.

او به اراده سیاسی مقامات جمهوری اسلامی ایران به منظور تقویت روابط با اسلوونی در ابعاد مختلف با توجه به ظرفیت‌های موجود دو کشور اشاره کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را به منظور همکاری با اسلوونی در کلیه زمینه‌های مورد علاقه دو طرف اعلام می‌کند.

مدیرکل منطقه‌ای وزارت امور خارجه کشورمان همچنین ضمن تشریح تحولات منطقه خاورمیانه و سیاست‌های نادرست برخی از کشورها که موجب گسترش پدیده خشونت و افراط‌گرایی در منطقه به ویژه در سوریه و عراق شد و از جمله نتایج آن ایجاد بحران پناهجویان و هجوم مهاجران به کشورهای اروپایی بوده است، خاطرنشان کرد: مبارزه با تروریسم یک وظیفه همگانی بوده و لازم است جامعه جهانی، در این راستا به صورت جمعی و قاطع عمل کند. 

داریا باوداژ کورت، معاون وزیر امور خارجه اسلوونی نیز با ابراز خرسندی از سفر مدیرکل منطقه‌ای وزارت امور خارجه کشورمان به اسلوونی، به ظرفیت‌های فراوان موجود جهت گسترش همکاری‌های اقتصادی و افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور پرداخت.

او با اشاره به سفر اخیر خود به جمهوری اسلامی ایران در آبان ماه ۱۳۹۵ و مثبت ارزیابی کردن رایزنی‌ها و مذاکرات انجام شده در خلال این سفر، بر ضرورت تقویت ارتباطات و مراودات بین مسئولان دو کشور تأکید کرد. 

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۳۴۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور

به گزارش تابناک، دکتر محمد مخبر عصر امروز(شنبه) در این دیدار که در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشورهای آفریقایی و بویژه بورکینافاسو گسترش دهد.
معاون اول رییس جمهور همچنین با ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال ۲۰۲۳ و استقرار سفرای دو کشور با بیان اینکه ظرفیت های خوبی برای ارتقاء مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران – واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.
دکتر مخبر با تاکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران ناشی از پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی است تصریح کرد: ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار میدهد.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه گسترش روابط و مناسبات اقتصادی دو کشور نیازمند توسعه مراودات میان بخش خصوصی دو کشور است اظهار داشت: باید بستر همکاری بخش خصوصی دو کشور را فراهم کنیم که لغو روادید و تسهیل همکاری های بانکی از مهمترین ملزومات در این زمینه است.
نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندیها و تجربیات ایران در عرصه های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.
وی با ابراز خرسندی از پیشرفت ها و دستاوردهای ایران در زمینه های مختلف، بر اراده جدی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • ایران و زیمباوه با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند