Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-05@22:38:21 GMT

هشدارهای پزشکی برای دستگاه سولاریوم

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۳۴۲۰۶

سرویس سلامت و پزشکی بی باک؛ بخش مهمترین عناوین:

مراقب عوارض جانبی دستگاههای سولاریوم باشید این وسایل برای تغییر رنگ پوست و برنزه شدن آن استفاده می شوند هرگز به آرایشگاهها و مراکز زیبایی به این منظور مراجعه نکنید بلکه با مشورت و زیر نظر متخصص پوست و مو اقدام به این کار کنید. حضور در دستگاههای سولاریوم می تواند خطر ابتلای شما به سرطان پوست را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به مهمترین هشدارهای پزشکی در این باره دقت کنید.

ﺭﺋﯿﺲ اداره کارشناسی واردات تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با ابراز تاسف از اینکه در بسیاری موارد فعل اول جمله عامیانه بکش و خوشگلم کن دیگر، ما به ازای بیرونی یافته است ،عوارض جدی استفاده از دستگاه سولاریوم را تشریح کرد.

جمال تولی با ابراز تاسف از اینکه برنزه کردن به یکی از ملاک های زیبایی بین افراد جامعه به خصوص بانوان تبدیل شده است، گفت:استفاده از دستگاه های سولاریوم یکی از راه هایی برنزه کننده بدن است که به رغم قیمت های بالا و عوارض جدی مورد استفاده مردم قرار می گیرد.
وی ادامه داد: استفاده از سولاریوم به این دلیل وارد ساختن مستقیم اشعه ماورای بنفش به بدن و افزایش احتمال ابتلا به سرطان پوست بویژه نوع خطرناک آن معروف به ملانوما حتی برای یک بار هم خطرناک است..


وی با تاکید بر اینکه در عمل برنزه شدن بی عوارض وجود ندارد، عنوان کرد: متاسفانه در بسیاری موارد فعل اول جمله عامیانه بکش و خوشگلم کن دیگر ما به ازای بیرونی یافته و ماهیت چنین اقداماتی بصورت علمی زیر سئوال است، چرا که ایجاد پیری زودرس، آسیب چشمی تحریک و تاول زدن پوست، کاهش سطوح کلاژن و افزایش رنگدانه سازی پوست بعنوان عوارض برنزه شدن با دستگاه سولاریوم همواره در استفاده کنندگان از این دستگاه ها مشاهده می شود.
این مقام مسئول در اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی تصریح کرد: اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، استفاده از دستگاه های سولاریوم را ممنوع اعلام کرده است ،کما اینکه در اینجا هم به صراحت اعلام می کنیم این دستگاه ها، فاقد هرگونه مجوز جهت تولید، ورود و ترخیص بوده و تامین نگهداشت عرضه، مصرف و کاربری این اقلام جرم و قابل پیگیری است.
تولی با اشاره به اینکه معاونت درمان وزارت بهداشت هم در صورت مشاهده این دستگاه در مراکز درمانی با آن برخورد می کند ،عنوان کرد :سازمان بهداشت جهانی به دلیل عوارض ناخوشایند سولاریوم، قوانینی برای کنترل این پدیده تعیین کرده و بصورت جدی درباره برنزه کردن پوست هشدار داده است.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۳۴۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند

ایسنا/قم مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد: در تصادف یک دستگاه پژو یک نفر جان خود را از دست داد.

 بنابر گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم بر اثر واژگونی یک دستگاه پژو ۴۰۵ در کیلومتر ۳۰ آزاد راه حرم تا حرم، متاسفانه سه نفر مصدوم شدند و یک نفر هم جان خود را از دست داد.

 اورژانس ۱۱۵ قم سه دستگاه آمبولانس برای خدمات رسانی به مصدومان اعزام که پس از دریافت خدمات اولیه درمانی به بیمارستان منتقل شدند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز/ عین‌الهی: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است!
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز
  • نمونه‌برداری غیرتهاجمی‌تر از خون با الهام گرفتن از زالو
  • نمونه‌برداری غیرتهاجمی‌تر از خون با الهام از زالو
  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • اهدای تجهیزات پزشکی به بیمارستان تکاب